نحوه پاسخگویی به سؤالات کنکور تغییر کرد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزس کشور آخرین تغییرات دفترچه سؤالات آزمون سراسری و نحوه پاسخگویی به سؤالات هر درس را تشریح کرد.
نحوه پاسخگویی به سؤالات کنکور تغییر کرد
1401/10/17 - 20:50
تاریخ و ساعت خبر:
144228
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزس کشور آخرین تغییرات دفترچه سؤالات آزمون سراسری و نحوه پاسخگویی به سؤالات هر درس را تشریح کرد.
دکتر حسن مروتی در نشست خبری امروز که در محل سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با اشاره به تغییرات نحوه پاسخگویی به سؤالات کنکور گفت: در آزمون امسال سؤالات هر درس یا تعدادی از دروس باهم در دفترچه جداگانه قید شده و هر دفترچه پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سؤالات، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌شود.
وی با اشاره به تغییرات دفترچه های سؤالات کنکور ۱۴۰۲ ، با بیان اینکه داوطلبان گروه ریاضی ۲ دفترچه دریافت می‌کنند، توضیح داد: دفترچه اول شامل ۴۰ سؤال ریاضی است که نسبت به سال گذشته ۱۰ مورد کاهش یافته است. زمان پاسخگویی به سؤالات ۷۰ دقیقه است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه دوم گروه ریاضی اظهار کرد: این دفترچه شامل ۳۰ سؤال شیمی و ۳۵ فیزیک است و زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است.
وی درباره ۴ دفترچه گروه تجربی نیز گفت: دفترچه شماره یک شامل ۴۵ سؤال زیست شناسی است که نسبت به سال گذشته ۵ مورد کاهش یافته اما فرصت داوطلبان برای پاسخ به پرسش‌ها بیشتر شده است. دفترچه دوم داوطلبان گروه تجربی مختص این دروس است که شامل ۳۰ سؤال شیمی و ۳۵ سؤال فیزیک است. مدت زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است. 
دکتر مروتی درباره دفترچه سوم گروه تجربی نیز گفت: این دفترچه شامل ۳۰ سؤال ریاضی و ۱۵ سؤال زمین‌شناسی است که ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ در نظر گرفته‌ شده است.
وی با بیان اینکه داوطلبانی که رشته بهیاری انتخاب کرده‌اند، باید به سؤالات دفترچه چهارم پاسخ دهند؛ گفت: این دفترچه شامل ۳۰ سؤال است و ۲۰ دقیقه فرصت پاسخ‌دهی برای این سؤالات در نظر گرفته شده است.
دکتر مروتی درباره دفترچه‌های گروه علوم‌انسانی گفت: این دفترچه شامل ۲۰ سؤال ریاضی، ۳۰ سؤال برای زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سؤال روان‌شناسی و ۱۵ سؤال علوم‌اجتماعی است‌.
وی درباره دفترچه دوم این گروه آزمایشی توضیح داد: دفترچه دوم گروه انسانی شامل ۱۳ سؤال تاریخ، ۱۳ سوال جغرافیا،۲۰ سوال فلسفه و منطق، ۱۵سوال برای اقتصاد و ۲۰ سوال برای عربی است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه گروه هنر خاطرنشان کرد: داوطلبان این گروه آزمایشی به ۵۰ سوال برای درک عمومی هنر، ۳۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۳۰ سوال خلاقیت تصویری پاسخ می‌دهند. گروه زبان نیز شامل ۷۰ پرسش تخصصی است.
مروتی در پایان اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۵۸۵ حوزه‌ی ۴۱۷ شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین تعداد حوزه‌های فرعی نیز ۲۰۴۱ مورد است؛ منظور از حوزه‌های فرعی، دانشکده‌های یک دانشگاه است.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زبان و ادبیات فارسی، زمین، سازمان سنجش، کنکور، معاون ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو