شق القمر انقلاب اسلامی

سال ها قبل حسنین هیکل روزنامه نگار معروف مصری نوشت امام خمینی را یکی از اصحاب رسول خدا‌(ص) در صدر اسلام یافتم که با معجزه از تونل زمان عبور کرده و به قرن حاضر آمده است تا سپاهیان علی‌(ع) را که پس از شهادت او و به خون غلتیدن اهل بیتش‌(ع) بی‌فرمانده شده بودند، فرماندهی کند و من این توان را در او می‌بینم».
شق القمر انقلاب اسلامی
1401/11/19 - 13:00
تاریخ و ساعت خبر:
144999
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمان - محسن سنجری انقلاب اسلامی یکی از عظیم ترین اتفاقات یک قرن گذشته است انقلابی که، حکومت۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را در هم کوبید،انقلابی که معمار کبیرش در سال ۴۲وقتی اعضای موتلفه اسلامی اهداف انقلاب را از امام خمینی سوال کردند،امام فرمودند:من ۳هدف دارم اول پیروزی انقلاب ،دوم بیداری اسلامی، وسوم زمینه سازی برای ظهور امام زمان عج.
ایشان را وقتی در سال ۱۳۴۲ به سوی تبعیدگاه توسط ساواک انتقال می دادند ،یک مأمور ساواک از ایشان پرسید: "پس یاران شما کجا هستن؟" که امام خمینی در جوابش این جمله تاریخی را فرمودن که "یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند،(ومادرجنگ ۱۳ساله ها و۱۵ساله های فراوانی رادیدیم)
سالها قبل حسنین هیکل روزنامه نگار معروف مصری نوشت امام خمینی را یکی از اصحاب رسول خدا‌(ص) در صدر اسلام یافتم که با معجزه از تونل زمان عبور کرده و به قرن حاضر آمده است تا سپاهیان علی‌(ع) را که پس از شهادت او و به خون غلتیدن اهل بیتش‌(ع) بی‌فرمانده شده بودند، فرماندهی کند و من این توان را در او می‌بینم».
حسنین هیکل، ولایت فقیه را نمادی از حاکمیت علی علیه‌السلام و در ادامه آن معرفی می‌کند و می‌گوید؛ ولایت فقیه یک «مین» بود که علی در صدر اسلام کاشت و خمینی در قرن بیستم زیر پای استکبار منفجر کرد ...
آری این شق القمر انقلاب است، که دست درحلقوم آمریکا کرد،وایران را بیرون کشید،قدرت انقلاب اسلامی وعظمت بی بدیل انقلاب بود که ایران را از دست یاغیان وباغیان درآورد،وانقلاب امام بود،که نگاه مردم را عوض کرد،مردم را در تصمیم گیری برای سرنوشت وآینده خود سهیم کرد،
ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی می‌گوید؛ «مانع اصلی پیش‌روی ما دکترین ولایت ‌فقیه امام خمینی است... همه نظریه‌ها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ می‌پیوندند، ولی نظریه ولایت ‌فقیه امام خمینی هر روز پررنگ‌تر و سرزنده‌تر می‌شود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب می‌کند‌».
به راستی چقدر این انقلاب ابهت دارد که ابهت شرق وغرب را شکست،وحیثیت آمریکا را به تعبیر رییس جمهور اسبق آمریکا کلینتون همچون ظرف چینی شکست،وامروز برقله های بلند جهانی به عنوان یک ابر قدرت هم درغرب آسیا وهم در جهان نقش تعیین کننده دارد کشوری که تا قبل ازپیروزی انقلاب یک نوکر، وامریکا نگاه قلک واری به منابع او، ونگاه ارباب مندانه ای به سران ایران داشت،
هنری کیسینجر می‌گوید: «‌آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان می‌گرفت... هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیای امروز سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جای دیگری الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص‌نیت داشت‌».
آنچه را که در یک نگاه کامل می توان از قول شهید مطهری ملاحظه کردانجا که فرمود:من ۴آمن در وجود امام خمینی دیدم ،آمن به هدف- به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود،‌ نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند.
آمن بسبیله - به راهی که انتخاب کرده، ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.
آمن بقوله - در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌کنند که : «آقا! کمی یواشتر. مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پای در می‌آیند.» می گوید: «نه مردم این جور نیستند که شما می‌گویید. من مردم را بهتر می‌شناسم.»
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام خمینی(ره) ، انقلاب اسلامی ایران، قدرت بی بدیل جهوری اسلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو