محققان بریتانیایی می گویند؛

ارتباط قرص های ضدبارداری با افزایش جزئی خطر سرطان سینه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف قرص‌های ضد بارداری خطر سرطان سینه را کمی افزایش می‌دهد.
ارتباط قرص های ضدبارداری با افزایش جزئی خطر سرطان سینه
1402/01/05 - 17:56
تاریخ و ساعت خبر:
146160
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، این خطر هم در مورد قرص‌های فقط حاوی پروژسترون، و هم قرص‌هایی که حاوی پروژسترون و استروژن هستند، وجود دارد.
بر اساس این مطالعه، پس از پنج سال استفاده این قرص‌ها، محققان دریافتند که خطر ابتلاء به سرطان سینه با هر دو نوع قرص ضد بارداری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
«کرستین پیری»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه آکسفورد انگلستان، گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده کنونی یا اخیر از همه انواع قرص‌های ضدبارداری با افزایش خفیف خطر سرطان سینه مرتبط است.»
نویسندگان خاطرنشان کردند که استفاده از داروهای ضد بارداری فقط حاوی پروژسترون در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۱۰۰۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه زیر ۵۰ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این زنان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ به سرطان سینه مبتلا شده بودند.
حدود ۴۴ درصد از زنان مبتلا به سرطان سینه و ۳۹ درصد از گروه کنترل مشابه، نسخه هورمونی ضد بارداری داشتند. حدود نیمی از نسخه‌ها مربوط به داروهای پروژسترون بودند.
افزایش نسبی خطر ابتلاء به سرطان سینه در افرادی که از قرص‌های خوراکی ترکیبی استفاده می‌کردند ۲۳ درصد بود. در کسانی که قرص‌های پروژسترون مصرف می‌کردند ۲۶ درصد، در کسانی که پروژسترون تزریق شده دریافت کردند ۲۵ درصد، و زنانی که دستگاه داخل رحمی آزاد کننده پروژسترون دریافت کردند ۳۲ درصد بود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارداری، سرطان سینه، زنان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو