ناگفته‌هایی از آخرین‌روزهای زندگی شهید همت

حوادث و ماجراهای شگفت‌انگیزی از تاریخچه لشکر ۲۷ و واپسین ماه‌های حیات دنیوی فرمانده پر آوازه آن، شهید محمد‌ابراهیم همت در کتاب «شراره‌های خورشید» روایت شده است.
ناگفته‌هایی از آخرین‌روزهای زندگی شهید همت
1402/02/03 - 13:20
تاریخ و ساعت خبر:
147249
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - «شراره‌های خورشید» ششمین کتاب از مجموعه «حماسه 27»؛ کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) است، که رویدادهای خرد و کلان جنگ تحمیلی طی چهار ماهه پایانی سال 1362 و عملیات آبی خاکی خیبر را در بر می‌گیرد.
گلعلی بابایی در این اثر؛ حوادث و ماجراهای شگفت‌انگیزی از تاریخچه لشکر 27 و واپسین ماه‌های حیات دنیوی فرمانده پر آوازه آن، شهید محمد‌ابراهیم همت را روایت کرده که عمده آنها از جمله مهم‌ترین ناگفته‌های دوران دفاع مقدس بوده و اکنون اول بار است که در قالب اثری مکتوب، انتشار می‌یابند.
بابایی خود درباره این کتاب می‌گوید: کار جمع‌آوری مدارک و اسناد این کتاب توسط شهیدان فرزانه و سلیمانی و جمعی از رزمندگان انجام شد، به همین سبب باعث شد مستندات عملیات خیبر به صورت کافی و مستدل به دست ما برسد و به اتفاق حسین بهزاد یک سال و نیم کار فشرده صورت گرفت و جزئیات چهار ماهه این عملیات در هزار صفحه به نگارش در آمد. در این کتاب فقط به نقش لشکر 27 در این عملیات پرداخته شده است و سعی شده بدون اقرار و براساس حقایق و واقعیات مطالب بیان شود.
وی در خصوص این عملیات اظهار کرد: عملیات خیبر عملیات بسیار سختی بود و در جبهه‌ای انجام می‌شد که سپاه چهارم و سپاه سوم عراق با کلیه امکانات و تجهیزات نظامی به میدان آمده بودند اما رزمندگان ما از کمترین امکانات برخوردار بودند. یکی از فرماندهان عراقی در خصوص این عملیات گفته بود که طرح عملیات بسیار فکورانه توسط ایران انجام شده بود اما آنها دارای کمترین امکانات و تجهیزات بودند. قرار بود اسم کتاب مقتل بگذاریم زیرا دارای فرازهای سنگینی بود و برخی از فرازهای این کتاب نیز برای من سخت و سنگین بود.
انتشارات 27 بعثت به تازگی چاپ پنجم این کتاب را روانه بازار نشر کرده است.
تسنیم
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید همت،فرهنگی،ادبیات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو