عصر امام صادق (ع)، یکی از طوفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام

امام صادق (ع) مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر در میدان فکر و عمل و مؤسس نهضت عظیم فکری است که در دانشگاه وی تنها شیعیان کسب فیض نمی‌کردند.
عصر امام صادق (ع)، یکی از طوفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام
1402/02/28 - 10:33
تاریخ و ساعت خبر:
148363
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام‌والمسلمین تقوایی، کارشناس مذهبی درباره گفت: عصر امام صادق (ع) یکی از طوفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام است چراکه آن زمان انقلاب‌های پیاپی گروه‌های مختلف، رخ می‌داد، که انقلاب ابوسلمه در کوفه و ابومسلم در خراسان از مهم‌ترین آن‌ها بوده است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) زمانی به امامت رسيد که به دليل اقدامات طاغوتيان زمان، اسلام کمرنگ شده بود و تنها نامی از اسلام باقی بود.
حجت‌الاسلام تقوایی می‌گوید: پس از رحلت پيامبر (ص) و شهادت ائمه در يک فرصت زمانی مناسب امام صادق (ع) اقدام به احيای مکتب اسلام کرده و بسياری از حکام را که در غربت بودند احيا و زنده کرد.
وی افزود: امام صادق(ع) امام صادق(ع) در ظلمت بحران‌ها، دنیای شیعه را به فروغ تعالیم خویش روشنی بخشید و حقیقت اسلام را از آلایش انحرافات و گزند فریبکاران حفظ کرد.او آن قدر فقه و دانش اهل بیت را گسترش داد و زمینه ترویج احکام و بسط کلام شیعی را فراهم ساخت که مذهب شیعه به نام او به عنوان مذهب جعفری شهرت یافت.
این کارشناس مذهبی در پایان اظهار کرد: امام صادق (ع) حدود چهار هزار نفر شاگرد را تربيت کردند، به عنوان مثال می‌توان به بزرگانی همچون هشام‌بن‌حکم و محمد‌بن‌مسلم و زراره اشاره کرد که هشام‌بن‌حکم را در علم کلام و اعتقادات، محمد‌بن‌مسلم و زراره را در مباحث فقهی و حديثی پرورش دادند. آن اندازه که دانشمندان و راویان از دانش امام بهره برده و از ایشان حرف و حدیث نقل کرده اند از هیچ یک از دیگر ائمه نقل نکرده اند.سه تن از بزرگان شیعه، اقدام به گردآوری و نوشتن چهار مجموعه کتاب روایی کردند که به کتب اربعه معروف هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام صادق،قرآن،دین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو