حجت‌الاسلام صدیقی: نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است، گفت: در این ۴۳ سال می‌بینیم که توسعه حوزه‌های علمیه بانوان که صدها فقیه و مجتهد و نویسنده از میان بانوان به عنوان مشعل در مسیر تأمین سعادت جامعه ما و یاران انقلاب درویش خون شهدا قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام صدیقی: نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است
1402/02/29 - 15:03
تاریخ و ساعت خبر:
148375
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: باید بدانید کسانی که حقایق دین و انقلاب را تحریف می‌کنند و کسانی که خلق خدا بی‌هویت می‌سازند، اهل تاریکی هستند.
وی افزود: اگر امروز بعد از ۴۴ سال، مشکلات نوع خاصی شده و دشمن در صحنه ناامید کردن و جنگ روانی با همه امکانات و تجهیزات به میدان آمده است و با این حال، ملت ما در مسیر مقابله با دشمن، در ثبات قدم، در حفظ دستاوردهای خون شهیدان و اطاعت از ولی‌فقیه خستگی‌ناپذیر هستند و کم نمی‌گذارند و رویدادهای پرشکوهی مثل نماز عید فطر و ۲۲ بهمن و روز قدس را رقم می‌زنند، به دلیل آن است که باور دارند با هر سختی، آسانی خواهد بود و به وعده‌های الهی ایمان دارند.
حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: علت پیچیده و سخت شدن و هجوم شدائد و آغاز جنگ ترکیبی نشان‌دهنده آن است که در حال نزدیک شدن به قله هستیم. همچنان که یک کوهنورد در آغاز راه تازه نفس است و هرچه پیش می‌رود، سختی بر او بیشتر می‌شود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مردم، گفت: شما در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها، نفوذها و نفوذی‌ها و سختی‌ها مقابله کردید و مردانه ایستادید چراکه هدف دارید. هدف ابتدایی این مردم اجرای دستورات خداوند است. انسان وقتی خود را بنده خدا می‌داند، بندگی می‌کند و به شرط مزد نگاهی ندارد. در این شرایط بنده می‌گوید هرچه از دوست رسد نیکوست، بنابراین با هدف قرار دادن رضایت پروردگار، می‌داند باید با سختی‌ها ساخت و با کمک خدا از آن‌ها عبور کرد.
وی ادامه داد: نکته بعد این است که هر کس به جایی رسیده، در اثر صبر و استقامت بوده است، چراکه بدون پافشاری و عزم رسیدن به قله، هیچ ملت یا شخصی به نتیجه نمی‌رسد. مشکلات این روزها بهانه‌ای شده تا دشمن مردم را ناامید کند، اما امید ما همچون امامین انقلاب در همه کوران‌ها و بحران‌ها خداوند است. آن‌ها بر خلاف شیاطین که همیشه مشکلات را عمده جلوه می‌دهند تا مردم را ناامید و خسته کنند، وعده آینده‌ای روشن می‌دهند و امید ایجاد می‌کنند.
حجت‌الاسلام صدیقی در آغاز خطبه دوم با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در میان امامزاده‌ها پس از شهدای کربلا نظیر ندارد و به همین مناسبت روز میلاد این حضرت به نام روز دختر نامگذاری شده است.
وی افزود: نامگذاری این روز به عنوان روز دختر، نشان می‌دهد همانطور که روز پدر و مادر شأن و جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد، نظام جمهوری اسلامی اهمیت خاصی برای دختران منظور کرده است. دختر همان مادر، شهیدپرور، نخبه‌پرور و قهرمان‌پروری است که از دامان او اولیای الله به درجات بالا می‌رسند چراکه اساس سعادت در گروی مادری مادران است.
حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی برای دختران منظور کرده‌، بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی برای دختران منظور نشده است.
خطیب جمعه این تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است، گفت: در این ۴۳ سال می‌بینیم که توسعه حوزه‌های علمیه بانوان که صدها فقیه و مجتهد و نویسنده از میان بانوان به عنوان مشعل در مسیر تأمین سعادت جامعه ما و یاران انقلاب درویش خون شهدا قرار گرفتند، همچنین در میادین علمی و ورزشی چگونه نقش‌آفرینی کردند تا جایی که در این مدت ۸۰۰ مدال ورزشی توسط دختران ما کسب شده است و این است ارزشی که اسلام برای دختران و بانوان قرار داده است.
فارس
پایان پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت‌الاسلام صدیقی،نماز جمعه تهران،دانشگاه تهران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو