منصوری: استقبال بی‌سابقه از نمایشگاه کتاب نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: استقبال بی‌سابقه مردم از نمایشگاه کتاب نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست.
منصوری: استقبال بی‌سابقه از نمایشگاه کتاب نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست
1402/02/29 - 15:04
تاریخ و ساعت خبر:
148376
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب از برگزارکنندگان نمایشگاه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این رویداد بزرگ فرهنگی نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.
وی در ابتدا با حضور در غرفه‌های مهرستان، امیرکبیر، انتشارات انقلاب اسلامی، مکتب حاج قاسم، چاپ و نشر بین‌الملل، کتابستان و مؤسسه امام خمینی(ره)، از تازه‌های نشر بازدید و به گفت‌وگو با مسئولان و غرفه‌داران پرداخت.
حین بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از نمایشگاه کتاب تعدادی کتاب از جمله کتاب «پونه کوهی» که توسط بچه‌های ساکن در مناطق محروم نوشته شده است به وی اهدا شد. منصوری سپس در جمع اصحاب رسانه حاضر و به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت و پس از آن در غرفه ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری حاضر شد.
مقصد بعدی معاون اجرایی رئیس‌جمور، سالن کودک و نوجوان بود. وی از چندین انتشارات که کتاب‌هایی درباره خداشناسی کودکان، آشنایی کودکان با خدا، فرشتگان و سبک زندگی توحیدی را داشتند، بازدید کرد و از تازه‌های هر نشر اطلاع پیدا کرد.
منصوری همچنین از غرفه طرح ولایت دانشجویان و فعالین فرهنگی سراسر کشور بازدید کرد و به درد و دل آنان و مشکلاتی که بر سر راهشان است گوش داد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سالن یاس نمایشگاه کتاب به بازدید از نمودارهای اطلاعات راهبردی کتاب به صورت موضوع‌بندی شده و دیجیتال که بازدید از آن برای عموم آزاد است، پرداخت؛ این نمودارها به صورت جزئی، آماری از حجم فروش، تعداد صفحات، میانگین قیمت هر صفحه، میانگین تعداد صفحات، چاپ اول و تجدید چاپ، ترجمه و تألیف و تعداد عنوان هر گروه کتاب از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد. وضعیت‌شناسی هر حوزه و اشرافیت به نشر هر کشور از کاربردهای این نمودار است.
در حاشیه این بازدید نویسندگانی که کتاب‌های گمنام و تأثیرگذار آنان به فروش نرسیده بود، کتاب‌های خود را جهت معرفی و حمایت به معاون اجرایی رئیس‌جمهور هدیه دادند و از او خواستند که حمایت‌های دولت را از آنان دریغ نکنند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: منصوری: استقبال بی‌سابقه مردم از نمایشگاه کتاب نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست.
فارس
پایان پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
محسن منصوری،معاون اجرایی رئیس‌جمهور، نمایشگاه کتاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو