نمایشگاه کتاب، چهره واقعی ایران را نشان می‌دهد

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: هیچ اتفاقی مانند نمایشگاه کتاب، چهره واقعی ایران را نشان نمی‌دهد و همه افراد از آن استقبال می‌کنند.
نمایشگاه کتاب، چهره واقعی ایران را نشان می‌دهد
1402/02/29 - 15:26
تاریخ و ساعت خبر:
148379
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - غلامعلی حداد عادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، همزمان با نهمین روز نمایشگاه کتاب با مسئولان برگزاری نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.
وی نمایشگاه کتاب را یک تبلیغ بین‌المللی برای شناخت ایران توصیف کرد و گفت: ما باید برای این رویداد فرهنگی یک بودجه ویژه معین کنیم. چون هیچ اتفاقی مانند نمایشگاه کتاب، چهره واقعی ایران را نشان نمی‌دهد. همه می‌دانیم که نمایشگاه رویدادی مردمی است؛ همه افراد از پیر و جوان تا روحانی و روشنفکر و… از آن استقبال می‌کنند و این چهره واقعی ایران است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درخصوص سابقه حضور خود در نمایشگاه‌های کتاب ایران گفت: من از زمانی که پا به صحنه اجتماع گذاشتم، به نمایشگاه می‌آمدم. اولین نمایشگاه بعد از انقلاب در سال ۵۸ در زیرزمین حسینیه ارشاد برگزار شد. در سال ۴۳ در انجمنی که احسان یارشاطر موسس آن بود، عضو شدم. این موسسه ارگان و ترجمان انجمن کتاب بود و آمار کتاب‌ها را منتشر می‌کرد. در سال ۵۴، ۵۵ در راهنمای کتاب ۵۰۰ تا ۶۵۰ عنوان کتاب منتشر شده بود.
غلامعلی حدادعادل درباره نقش کتاب به‌عنوان یکی از عناصر مهم جهاد تبیین گفت: کتاب ابزاری ماندگار و رسانه‌ای پایدار در مقایسه با فضای مجازی است. این خصوصیت کتاب باعث می‌شود مجال بیشتری برای تبیین باشد. در این نمایشگاه، کتاب‌های زیادی در خصوص جهاد تبیین وجود دارد، اما با هجمه سنگین فعلی، هنوز هم نیاز است که قلم‌های بیشتری به میدان بیایند. فضای مجازی برای پیام‌های کوتاه و نقطه‌ای است، ولی کتاب نقش سازنده اساسی دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود نمایشگاه را نوروز ادبیات و کتاب توصیف کرد و درخصوص حفظ و ترویج زبان فارسی گفت: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم، سال آینده ۲ روز را به کار علمی در شاخه‌های مختلف زبان و ادبیات اختصاص دهیم؛ به‌نوعی یک جشن ملی و علمی با حضور دانشگاهیان، شاعران، روشنفکران و‌... برای زبان و ادبیات فارسی برگزار کنیم.
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نمایشگاه کتاب،زبان و ادب فارسی،فرهنگ
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو