حس مشترک خانواده شهدا در راهیان نورشمال غرب کشور؛

منطقه حاج عمران! توأمان شادی و غم ؛ وقتی شهدا به استقبال خانواده شان می روند

جمعی از مادران، همسران و دختران شهدای عملیات حاج عمران در قالب راهیان نور شمال غرب کشور در اردویی چهار روزه به زیارت مشهد شهدای هشت سال دفاع مقدس رفتند در حالیکه حال و هوای همه آنها در یک جمله قابل وصف بود، : با « چشمانی که می گرید و لبانی که لبخند بر لب داشت » میهمان شهدا بودند.
منطقه حاج عمران! توأمان شادی و غم ؛ وقتی شهدا به استقبال خانواده شان می روند
1402/03/03 - 13:49
تاریخ و ساعت خبر:
148602
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - لرستان : عملیات حاج عمران از جمله پیچیده ترین عملیات های غرور آفرین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محسوب می شود. وجب به وجب خاک منطقه عملیاتی حاج عمران، خاطرات حماسه سازی ها و قهرمانی های رزمندگان و بسیجیان غیور لرستانی را به یاد دارد و به آن افتخار می کند.
مردان مردی از دیار غیرت و شهامت، ایثار و شهادت که اهداف شوم دشمن در تصرف پیرانشهر را نقش برآب کرده و دشمن را پیرزمندان تار و مار کردند.
قعطا پیام مقام معظم رهبری که فرمودند: « سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال ۵۹ شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش از آنچه شنیدنی باشد، دیدنی است. تأسف عمیق و تبریک و تسلیت مرا به مناسبت وقایع حاج عمران به همه آن عزیزان، به‌خصوص به خانواده محترم شهدا ابلاغ فرمایید. امیدوارم با شهد پیروزی در آینده‌ای نه‌چندان دور کام این امت بزرگ شیرین شود.» جامع ترین و تاریخی ترین توصیف و قدردانی از این مردمان انقلابی و ولایی است.
30 اردیبهشت در آستانه سالروز عملیات غرور آفرین حاج عمران جمعی از خانواده معظم شهدای این عملیات در قالب کاروان راهیان نور شمال غرب کشور در اردویی 4 روزه عازم این منطقه می شوند . لحظات پیش از حرکت اتوبوس ها فرصتی مغنتم بود تا پای گفت وگوبا این عزیزان که به قول حضرت امام خمینی (ره) «چشم و چراغ» ملت ایران هستند ، بنشینم و از احساسات شان بپرسم.

همسر شهید: برای عاقبت بخیری همه دعا می کنم
ابتدا به سراغ دو بانویی که میانه محوطه سپاه ناحیه خرم آباد ایستاده بودند، رفتم . یکی همسر شهید و دیگری خواهر شهید بود.م با لبخند، جواب سلام و احوالپرسی ام را دادند.خواستم تا خودشان را معرفی کنند و از احوالات و احساساتشان بگویند .
یکی از آنها گفت: من " فرخنده کرمی" همسر "شهید کریم صفایی" از کوهدشت لرستان هستم. فرخنده خانم با صدای لرزان از حسش در چنین روزی گفت: « از اینکه به محل شهادت همسرم میروم حس خوبی دارم، از طرفی هم ناراحتم و هم خوشحال! ناراحتم زیرا روزهای نخستین شهادت همسرم برایم تداعی می شود ، وی سوم خرداد سال 65 به شهادت رسید و از طرف دیگر خوشحال از اینکه تجدید میثاق دوباره با همسرم دارم .
همسر شهید ادامه داد: انشالله که همیشه یاد شهدا باشیم و برای همه دعای عاقبت بخیری خواهم کرد.

فرزند شهید: درآستانه روز دختر به دیدار پدرم می روم -لظحه ناب دیدار دختر با پدرآسمانی !
کمی آن طرف تر از تجمع همسران شهدا، دو بانوی همسفری ایستاده بودند که سبک حضورشان بسیار شبیه به خواهران شهدا بود با شوخی گفتم : « شما حتما خواهر شهید هستید » و با کمال تعجب با پاسخ مثبت شان رو به رو شدم ! . یکی از آنها کوله ایی که به ظاهر سنگین به نظر می رسید بر دوش گرفته بود ، همان آغاز کلام ، کوله را زمین گذاشت و گفت : " سیده طاهره موسوی "هستم فرزند شهید موسوی . سیده طاهره ادامه داد: من به محل شهادت پدرم می روم و حس می کنم خود پدر من را دعوت کرده است.
وی با همان چشمای خیس ادامه داد: بسیار خوشحالم، این اردو فرصت کم نظیر، دیدار پدر و دختری است آن هم در آستانه روز دختر !
در حالیکه چشمانش به اشک نشسته بود ، پرسیدم : « مطالبه یا خواسته شما از مردم ایران چیست ؟ » گفت : «از همه شما می خواهم شهدای را به دست فراموشی نسپارید همیشه شهدا را یاد کنید و راهشان را ادامه دهید..

خواهر شهید: حسی می گوید برادرم به استقبالم می آید !
تصمیم گرفتم وارد حسینیه ثارالله شوم و با یکی دیگر از خانواده شهدا گپ و گفتی داشته باشم در یکی از گوشه های حسینیه ثارالله ، چشمم به دیدار یکی از دوستان قدیمی که می دانستم خواهر شهید است ، روشن شد. فرزانه هم مسافر این اردوی زیارتی بود . با چشمانی پر از اشک گفت: برادرم فرهاد در سال۶۵ تپه سرخ حاج عمران جاوید الاثر شده است!
خواهر شهید جاوید الاثر فرهاد شاه احمدی با همان سوز دل و با صدای آرام و بریده بریده گفت: من دارم به محل شهادت برادر می روم به جای میروم که خیلی از شهدای و برادرم فرهاد در آنجا آسمانی شدند و از این بابت خیلی خوشحالم.
خواهرشهید ادامه داد: زائر زیارتگاه شهدا هستم . می روم جای که جوانان عزیز ما از عزیزترین موهبت الهی خود یعنی جانشان گذشتند تا ما بمانیم و راحت زندگی کنیم و چه حسی بهتر از این؛ حسی به من میگوید برادرت به استقبالت خواهد آمد من به مهمانی برادر میروم.
گفتنی است لرستان در عملیات «حاج عمران» ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است یادمان باشد شهدا یکی پس از دیگری بر زمین افتادند تا حجاب از سر زنان سرزمین ما نیفتد.
راه شهیدانمان با حفظ حجاب و پیرو از ولایت فقیه ادامه بدهیم.
خبرنگار؛ کبری دریکوند
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
منطقه حاج عمران، راهیان نور شمال غرب کشور، خانواده شهدای حاج عمران،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو