خطیب جمعه کرج : لایحه حجاب نمی‌تواند جلوی فروریختن «دیوار برلین» را بگیرد / «حمله شیمیایی» دشمن، گاز اعصاب در جامعه پخش کرده

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: امروز مورد حمله شیمیایی دشمن هستیم که گاز اعصاب را به جامعه پخش کردند و در جنگ ترکیبی دشمن هستیم که بخشی از آن کشف حجاب است، آیا می‌توان بی بند و باری اجتماعی با چند تذکر و پیامک حل کرد؟
خطیب جمعه کرج : لایحه حجاب نمی‌تواند جلوی فروریختن «دیوار برلین» را بگیرد / «حمله شیمیایی» دشمن، گاز اعصاب در جامعه پخش کرده
1402/03/05 - 21:02
تاریخ و ساعت خبر:
148691
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - - آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام‌ جمعه کرج، درخطبه‌های نماز جمعه این هفته «پنج خردادماه» شهرستان کرج، گفت: اهتمام حوزویان و دانشگاهیان در راستای برگزاری جلسات و نشست‌های آزاداندیشی و سواد رسانه‌ای ضروری است و افرادی باید برای مناظره و تقاضای جهان تربیت داشت.
- وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم فضای سیاسی جلسات آزاداندیشی توسط عده ای مسموم شود، افزود: حضرت رضا(ع) جلسات آزاد اندیشی بنیان استاد تمام بود، براساس روش ایشان می‌توان برنامه عقیدتی داشت که دراین زمینه یکی از اصول مهم سعه صدر داشتن است.
- نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: درجلسات آزاد اندیشی باید با زبان مناظره کننده هماهنگ باشیم و اصلی که حضرت رعایت می‌کردند انصاف داشتن بود.
- امام جمعه کرج گفت: بنابر این شیوه مناظره باید به طریق جدال احسن باشد بطوریکه فرد باید با داشته‌های خود طرف مقابل را مجاب کند که حضرت امام رضا(ع) دراین زمینه استاد تمام بود.
- نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: باید فریاد استکبار ستیزی از مجلس شنیده شود و نماینده مجلس باید معلم اخلاق باشد و وکیل مردم بنابراین دغدغه باید حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
- وی یاد آورشد: بنابراین وکیل در تمام مدت باید براساس خواست موکل خود عمل کند وگرنه خائن به آن موکل است.
- نماینده ولی فقیه دراستان البرز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب دردیدار با مسؤولان خارجی کشور، گفت: اصول عزت، حکمت و مصلحت را باید مورد توجه جدی قرار داد و رهبرمعظم انقلاب تعریفی درخصوص عزت مبنی بر نفی دیپلماسی التماسی در کلام و محتوا داشتند.
- وی دراین بخش از سخنان خود که با همراهی نمازگزاران با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ براسراییل و مرگ بر انگلیس همراه بود، اضافه کرد: عزت یعنی همان طور که درقرآن کریم آمده نباید زیربار دشمن و استکبار رفت و هرجمعه دشمنان را فراموش نمی‌کنیم.
- حسینی همدانی ادامه داد: ارتباط با کشورها هرچند دور دست که رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند که خدا روشکر ازسوی رییس جمهور دردستور کار قرار گرفته و فعال است.
- وی درخصوص لایحه حجاب یاد آورشد: پس از مدت‌ها که منتظر بودیم و مجلس به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل نکردند و ما، مردم متدین را به صبر دعوت کردند.
- امام جمعه کرج گفت: مردم را به صبر در این زمینه حواله دادیم که آقایان مشغول هستند و تصمیم جدی می‌گیرند مخصوصا که رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی عنوان کردند. وی اضافه کرد: بنا شد دستگاه قضا لایحه به دولت بدهد و دولت به مجلس شورای اسلامی ما هم در همین خطبه درخواست تعجیل داشتیم چون روند رشد و ولنگاری از طرح‌ها و لایحه سرعتش بیشتر بود.
- نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان کرد: لایحه قطعی را دیدم که در آن مواردی است اگر اجرایی شود بازدارندگی لازم را دارد اما در مراحل ابتدایی ضعف دارد. وی یاد آورشد: اما روح کلی این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد مبارزه بکند با دشمنی‌های ریشه داری که با ایران اسلامی دارند.
- حسینی همدانی گفت: با طرح‌هایی که دشمنان دارند این لایحه نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد اما نباید تا قبل ورود این لایحه به مجلس شورای اسلامی و نظر مجلسیان که پس از آن برای تایید به شورای نگهبان برود قضاوت زودهنگام داشت. وی اضافه کرد: اما آن چیزی که این روزها به این عنوان دراختیار قرار گرفته نقدهای فراوانی دارد.
- امام جمعه کرج گفت: برخی از مفاد این لایحه قوانینی که از قبل بود را از کار انداخته و جرائمی که وضع می شود ایا جلوگیری لازم را می‌تواند بکند که عفت عمومی خدشه دار نشود و کیان خانوده‌های که درمعرض متلاشی شدن هستند حفظ شود؟ وی ادامه داد: عزیزانی که این مهم را دنبال می‌کنند باید دشمنی شناسی خود را بالا ببرند.
- وی تاکید کرد: بازدارندگی قانون از مسایل مهم است بنابراین در گام دوم انقلاب که باید تمدن سازی کنیم باید ببینیم آیا این لایحه توان مقابله با دشمنی‌های گام دوم را دارد که رگه‌های بهائیت، صهیونیستی در آن وجود دارد. امام جمعه کرج گفت: امروز مورد حمله شیمیایی دشمن هستیم که گاز اعصاب را به جامعه پخش کردند و در جنگ ترکیبی دشمن هستیم که بخشی از آن کشف حجاب است، آیا می توان بی بند و باری اجتماعی با چند تذکر و پیامک حل کرد؟
- وی اضافه کرد: ایا این لایحه در بدنه جامعه امید ایجاد می کند؟ مجلس شورای اسلامی در امتحان سختی است که باید با توجه به جمیع جهات عمل کند تا سربلند بیرون آید .
- نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان کرد: درخصوص فضای مجازی رهبرمعظم انقلاب بارها گفتند اما رها شد تااین شد و سینمای خانگی اخلاق خراب کن و خانواده بهم زن حرف زدیم به مسؤولان مربوطه می‌گوییم خطوط قرمز را بهم نزنید نظارت ها را دراین امور بیشتر کنید. وی اضافه کرد: با دقت تمام این فیلم ها ساخته می‌شود تا نابود کند همه چیز را معلوم است نظارتی نیست بنابراین آقایانی که قصد تصمیم گیری دارند و تصمیم آنان تاثیربسزایی در آینده کشور دارد دچار افراط و تفریط و جوسازی سیاسیونی که می‌خواهند بهره برداری سیاسی کنند.
- حسینی همدانی تاکید کرد: این عزیزان با فراغ بال با توجه تام و تمام بدون افراط و تفریط جوانب مساله را ببینند و بدانند مردم ایران و حزب الله ازآنان پیشتبانی می کنند.
خبرانلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خطیب جمعه کرج،آیت‌الله حسینی همدانی،لایحه حجاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو