معارف دینی را در بخش فرهنگی و اجتماعی لایحه برنامه هفتم ارتقاء دهید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار اضافه‌شدن بندی برای ارتقاء و بهبود معارف دینی همچون اقامه نماز شد.
معارف دینی را در بخش فرهنگی و اجتماعی لایحه برنامه هفتم ارتقاء دهید
1402/03/07 - 10:49
تاریخ و ساعت خبر:
148779
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام محسن قرائتی در نامه‌ای به آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار اضافه شدن بند اهتمام برای ارتقاء و بهبود شاخص ترویج اقامه نماز، تفسیر و تدبر در آیات قرآن، تقویت جایگاه مسجد و عفاف و حجاب و امر به معروف در جامعه در بخش فرهنگی و اجتماعی لایحه برنامه هفتم توسعه شد.
برنامه هفتم توسعه از مهمترین زیر ساخت‌های تحول فرهنگی و اقتصادی در کشور به شمار می‌آید و درج سیاست‌های مرتبط با اقامه نماز و دیگر ارزش‌های دینی و فرهنگی زمینه ساز حرمت عمومی دستگاه‌ها به سمت ارتقا شاخص‌های اقامه نماز و ترویج و تعمیق ارزش‌ها می‌شود.
در همین راستا نامه فوق توسط دفتر رئیس جمهور، به داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت بررسی و اقدام مقتضی ارسال شده است.
در بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه هفتم توسعه به موضوع ارتقا شاخص‌های اقامه نماز تصریح نشده است و نیاز به اصلاح دارد، البته در بند ۲۳۶ به موضوع پیوند مسجد، خانه و مدرسه اشاره شده است که نیاز به تکمیل دارد.
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور دو روز پیش، پنجشنبه، چهارم خرداد از آماده سازی لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت خبر داد و گفت: این لایحه هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. همه بررسی‌ها انجام شده و مورد خاصی باقی نمانده است و منتظر اقدام و نامه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه اشکالات و ایرادات پیش نویس لایحه از سوی دستگاه‌های اجرایی رفع شده و وفاقی درباره این لایحه در دولت ایجاد شده است، ابزار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس نیز از این برنامه حمایت کنند.
حسینی با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم برای توسعه کشور در پنج سال آینده بسیار کمک کننده است، اظهار داشت: مفاد این لایحه نوع نگاه دولت را به مسائل مهم با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسأله‌محوری را نشان می‌دهد. اساس برنامه هفتم بر این مبناست که مسأله اصلی چیست و چه راهکار‌هایی وجود دارد تا دولت مجوز لازم را بگیرد و اختیارات کافی را برای اقدام و رفع مشکلات داشته باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دین،اندیشه،معارف دینی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو