مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان سملقان

نگرش اسلام به خانواده، نگرشی توأمان با قداست، حرمت و اهمیت است

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان سملقان با اشاره به اینکه فساد و فحشا در غرب معضلات متعددی چون ازدواج های سفید، هم جنس گرایی، ازدواج با اشیا و... را به دنبال داشته است ، گفت: نگرش اسلام به خانواده، نگرشی توأمان با قداست، حرمت و اهمیت است.
نگرش اسلام به خانواده، نگرشی توأمان با قداست، حرمت و اهمیت است
1403/03/29 - 19:46
تاریخ و ساعت خبر:
194663
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فائزه خالقی مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان سملقان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان نیوز گفت: عفاف و حجاب ضامن سلامت یک جامعه است، جامعه زمانی در سلامت کامل خواهد بود که در مرحله اول خانواده در آن جامعه، به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی از هرگونه آسیب و تهدید به دور باشد.
وی ادامه داد: خانواده حافظ اصول و عناصر اصلی فرهنگی و تمدنی است، انتقال عناصر فرهنگی و اخلاقی به نسل بعد به صورت مستقیم توسط خانواده انجام می شود.
خانواده سلول اساسی پیکره جامعه است همانطور که بدن انسان از سلول‌ تشکیل شده است، جامعه نیز از سلول‌هایی ساخته شده که خانواده هستند.
خالقی افزود: جامعه بی خانواده، جامعه آشفته است، در این جامعه ناامنی طغیان می کند، حال افراد در این جامعه خوب نیست، اضطراب و استرس جای آرامش و آسایش را میگیرد. در کشوری که به خانواده بهایی داده نمی شود و کانون خانواده در مسیر تباهی قرار دارد آن جامعه به سمت فروپاشی پیش رفته تا جایی که کاملاً نابود شود.
دراین جوامع پلیدی و آلودگی گسترش می یابد و در نهایت سلامت جامعه از بین خواهد رفت.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز مشکلاتی که جوامع غربی درگیر آن هستند و سلامت این جوامع را تحت تاثیر قرار داده و به مسیر تباهی کشانده است ریشه در نابودی خانواده در غرب دارد که همچون موریانه از داخل تمدن سست غرب را به انحطاط و سقوط کشانده است.
فساد و فحشا در غرب معضلات متعددی چون ازدواج های سفید، هم جنس گرایی، ازدواج با اشیا و... را به دنبال داشته است.
زمانی که در یک جامعه خانواده در آن آسیب پذیر شده و فساد و فحشا در آن گسترش یابد، زن و مرد آرامش را در بیرون از فضای خانواده دنبال می کنند، جوامعی که به هم جنس گرایی و خیانت دامن بزند فضا را برای نابودی خانواده مهیا کرده است.
افزایش فساد و فحشا در جامعه ماحصل مستقیم بی توجهی به عفاف و حجاب است.
خالقی تاکید کرد نگرش اسلام به عفاف و حجاب و زیست عفیفانه قبل از اینکه مبنای شرعی داشته باشد ریشه در ادله عقلانی و فطری دارد.
برای آرامش زن و مرد در چهارچوبی به نام خانواده شریعت اسلام زیست عفیفانه را مطرح و واجب کرده است.
خالقی ادامه داد: مسأله خانواده مساله مهمی است، خانواده پایه اصلی در جامعه است.
نگرش اسلام به خانواده، نگرشی توأمان با قداست، حرمت و اهمیت است.
خالقی حفاظت و مراقبت از کیان خانواده را خواستار شد و گفت: برای حفظ سلامت جامعه باید سلامت خانواده را تضمین کرد که سلامت خانواده در گرو زیست عفیفانه است.
در جامعه ای که با ورود مرد به فضای بیرون از منزل مساوی با برخورد با زنان متعددی باشد که زیور و زینت های آشکار شده خود را به نمایش عموم قرار داده باشند در این جامعه در بستر زمان تغییر عادات، سلایق در برخی مردان محتمل خواهد بود.
لذا با برآورده نشدن نیاز افراد در فضای خانواده، افراد برای رفع نیازهای خود به درون جامعه رفته و سعی دارد تا در بطن جامعه دریافت و برطرف نماید وقتی عفاف و حجاب درست شود و بساط فساد و فحشا از جامعه برچیده شود خانواده در آن جامعه حفظ خواهد شد با بقا خانواده نیاز افراد درون خانواده مرتفع خواهد شد و این خانواده ضامن سلامت جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوامع غربی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز دامن گیر غرب شده است سست شدن عنصر خانواده و تقدس زدایی از خانواده است و همین امر منجر به نابودی تمدن غرب خواهد گشت بالا بودن آمار خودکشی در این کشورها دلیل متقنی است بر اینکه در جوامعی رها و آزاد از هرگونه قید و بندی نمی‌تواند دلیلی بر خوشبختی و شادی افراد باشد.
در جامعه ای که خانواده در آن از ازدواج با دو مرد یا دو زن تشکیل شود فرزندانی که در این خانواده پرورش می یابند و بزرگ می شوند مستعد بزهکاری، جنایت و مشکلات روحی و روانی هستند که خود بزرگترین عامل تهدید کننده سلامت جامعه خواهند بود.
امروز در غرب چه شده که انسانی که اشرف مخلوقات است به بحران های متعددی چون بحران هویت انسانی مبتلا شده است.
دور شدن از اصالت و هویت انسانی و آلوده شدن به گناه از عمده ادله آن است.
خالقی راه درمان مشکلات جوامع غربی را در عفاف و حجاب دانسته و مطرح کرد: نسخه علاج و درمان فقط در عفاف و حجاب خلاصه می شود.
امروز برخی از افراد در جوامع غربی که در اوج ابتذال و برهنگی هستند خواستار اشاعه مد عفیفانه هستند.
وی ضرورت نقش آفرینی همه کنشگران فرهنگی، فعالان اجتماعی را خواستار شد و افزود: امروز بایستی همه فعالان و دغدغه مندان فرهنگی در حمایت از طرح نور در کنار مجموعه نیرو انتظامی بوده و با همراهی و مودت در راستای گسترش گفتمان زیست عفیفانه در فضای جامعه نقش آفرینی نمایند تا اولین و مهم ترین قدم برای حفظ سلامت خانواده برداشته شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اسلام ، خانواده در اسلام، جایگاه خانواده در جامعه اسلامی، چالش خانواده در غرب،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان شمالی
V
آرشیو