بانوان ایرانی در تبیین حماسه عاشورا خوش درخشیده‌اند

اگر روشنگری‌ها و تبیین‌های حضرت زینب(س) و سایر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نبود، خلق پیام امام حسین (ع) آن اثر بزرگ خود را نمی‌گذاشت.
بانوان ایرانی در تبیین حماسه عاشورا خوش درخشیده‌اند
1403/05/12 - 17:11
تاریخ و ساعت خبر:
196294
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یزد-آیت‌الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در جمع بانوان یزدی گفت:
اگر روشنگری‌ها و تبیین‌های حضرت زینب(س) و سایر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نبود، خلق پیام امام حسین (ع) آن اثر بزرگ خود را نمی‌گذاشت. نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه ابلاغ پیام حماسه عاشورا مسئولیت خود را به خوبی انجام داده است.این کارشناس مذهبی اشاره کرد: امروز آوازه قیام عاشورا در خارج از مرزها بسیار بیشتر از دوران قبل از انقلاب شنیده می‌شود و این بیانگر اثر و نقش جمهوری اسلامی ایران در ابلاغ پیام عاشورا است و در این زمینه بانوان کشور نیز در بیان حماسه عاشورا بسیار خوش درخشیدند. وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز بنا بر روایات خلیفه الله فی الارض هستند و هدف آن‌ها مطابق با هدف سیدالشهدا (ع) است. در جریان کربلا ناامیدی و شکست وجود نداشت و ما نیز ما ملت امام حسین (ع) هستیم و نباید با تغییر شرایط احساس ناامیدی و شکست داشته باشیم. اوتاکید کرد:از خوش معرفتی بانوان یزدی این بود که اولین شهری که به دفاع از شهدای مشهد در جریان به گلوله بستن مردم در حرم امام رضا (ع) برخواست، مردم غیور یزد بودند و این مهم به عنوان یکی از اسناد افتخارآمیز مردم استان یزد در راستای دفاع از حجاب و عفاف است.آیت الله مدرسی در پایان تصریح کرد: باید لطافت‌های روحی مردم را با توجه به زمان خود در نظر گرفت و باید با پاسخ منطقی به پرسش‌های مطرح شده در زمینه حجاب و عفاف تبیین فرهنگی شود و جریان سالم‌سازی جامعه به درستی پیش رود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان ایرانی،تبیین حماسه عاشورا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
یزد
V
آرشیو