تجلیل از جنایت‌ جنگی و نسل‌کشی در کنگره!

تبیین حقوق بشر غربی؛ تناقض‌ها و تحریف‌ها

در لیبرال دموکراسی غرب، منافع سیاسی و استکباری تعیین‌کننده رفتارهای جهانی است. اخلاق و انسانیت مادامی‌که منافع آن دولت‌ها چیز دیگری را اقتضا می‌کند در سیاست‌های آن‌ها جایگاهی ندارد.
تبیین حقوق بشر غربی؛ تناقض‌ها و تحریف‌ها
1403/05/16 - 09:19
تاریخ و ساعت خبر:
196311
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از یزد : می‌خواهید به ابتذال فرهنگ و تمدن و سیاست در آمریکا پی ببرید، با تأمل به ایستادن ها و تشویق‌های ممتد نمایندگان کنگره آمریکا در حین سخنرانی نتانیاهو را در نظر بیاورید. حالا نه فقط در فلسطین، ایران، جبهه مقاومت و دنیای اسلام، بلکه مردم در شرق آسیا، آفریقا، غرب و آمریکا نیز اسرائیل را رژیمی نسل‌کش می‌دانند که در نهایت سنگدلی ماه‌هاست مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد. اما در ساختارهای به ظاهر دموکراتیک و مدعی حقوق بشر آمریکا این گونه با این قاتل و جانی برخورد می‌کنند.
حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین همه ماجرا نیست؛ جای تردیدی نیست که تفکر تکفیر و اندیشه‌ای که در صدد حذف فیزیکی مخالفین خود است، همواره در گذر تاریخ وجود داشته است. اما زمانی این اندیشه مخاطراتش آشکارتر و ویرانگرتر شد که نظام سلطه جهانی این تفکر و تعصبات را برای رسیدن به اهداف استکباری خود به خدمت گرفت و به آن سازمان داد.دو سال بعد از آنکه گروه تروریستی داعش اعلام خلافت کرد، دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در اوت ۲۰۱۶ در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، او و هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و وزیر خارجه پیشین آمریکا را بنیانگذاران داعش معرفی کرد.
دیگر این رژیم جعلی علیه ملت فلسطین چه باید بکند تا مدعيان حقوق بشر مسیر مخالفت را در پیش بگیرند. سایر اماکن عمومی که جای خود دارد، بیمارستان‌ها و منازل مسکونی به اصلی‌ترین هدف صهیونیست‌ها در طی بیش از چند ماه گذشته تبدیل شده است. اما باز صدایی از مدعیان حقوق بشر برنمی‌خیزد.
بخش عمده‌ای از شهدای فلسطینی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد اما باز دولت‌های غربی خاموشی پیشه کرده‌اند.حتی مردم اروپا و آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای در حمایت از ملت فلسطین و در مخالفت با سکوت و حمایت دولت‌های خودشان اعتراضات و راهپیمایی برگزار کرده‌اند، اما باز خبری از مقامات غربی نیست که نیست. این نحوه مواجهه دولت‌های غربی با موضوع فلسطین در آینده نیز تغییر نخواهد کرد.
در لیبرال دموکراسی غرب، منافع سیاسی و استکباری تعیین‌کننده رفتارهای جهانی است. اخلاق و انسانیت مادامی‌که منافع آن دولت‌ها چیز دیگری را اقتضا می‌کند در سیاست‌های آن‌ها جایگاهی ندارد.سخن تعیین کننده و سرنوشت‌ساز پایانی که ناشی از تجربه‌های متراکم و طولانی مدت است، لازم است با جامعه خودمان در میان بگذاریم که این ایام بیش از پیش مسئله آن سر زبان‌ها افتاده است؛ نظام جمهوری اسلامی در طی زمان و حسب شرایط تا همین حالا با آمریکا به صورت موضوعی مذاکره مستقیم و غیرمستقیم را در دستور کار داده است؛ مشکلی در اصل مذاکره که بارها نیز تجربه شده، نیست؛ فقط آگاه باشیم با چنین نظام و سیستمی می‌خواهیم مذاکره کنیم و حق مان را بستانیم! کار نه اين‌که ناممکن باشد، بلکه به غایت سخت، دشوار و پیچیده است.
عزیز_غضنفری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق بشر غربی، تناقض ها،جنایات جنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو