نگاهی به نقش بانوان در صیانت از حرم اهل بیت(ع)

برکسی پوشیده نیست که بانوان زیادی در ایران اسلامی همانند مادران و خواهران دوران دفاع مقدس با فداکاری مردان خانواده خود را به جبهه های حق علیه باطل فرستادند و آنها به فوج عظیم شهدا ملحق شدند.
نگاهی به نقش بانوان در صیانت از حرم اهل بیت(ع)
1403/05/23 - 06:34
تاریخ و ساعت خبر:
196424
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، چند سال بیشتر نیست که داعش این گروهک تروریستی ملعون و دست آموز آمریکای جنایتکار و صهیونیست کودک کش در منطقه دست به جنایت های هولناک می زد، از سر بریدن گرفته تا زنده زنده سوزاندن از اسیری گرفتن زنان گرفته تا بردن آنها به جهاد نکاح یا همان بردگی جنسی.
ولی رزمندگان جبهه مقاومت با پیشقراولی ایران اسلامی همانند هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن خونخوار اسلام و بشیریت سینه سپر کردند و مردانه ایستادند تا اینکه این جرثومه‌های فساد و پلیدی را با سردمداری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نابود کردند.
برکسی پوشیده نیست که بانوان زیادی در ایران اسلامی همانند مادران و خواهران دوران دفاع مقدس با فداکاری مردان خانواده خود، شوهران، برادران و پدران خود را به جبهه های حق علیه باطل فرستادند و آنها به فوج عظیم شهدا ملحق شدند و نام و یادشان در تاریخ اسلام ماندگار شد.
بی انصافی است اگر مادران و همسران شهدای حرم در کنار مردان سلحشور میدان جبهه مقاومت یاد نشود و بر روح بزرگ آنها درود فرستاده نشود، چون آنها بودند که ستون زندگی خود را به میدان نبرد فرستادند تا اجازه ندهند که حرم اهل بیت(ع) مورد تاخت و تاز نامحرم‌ها قرار بگیرد.
این زنان بودند که تکیه گاه خود را برای رفتن به جبهه و وصال به معشوق تشویق و حمایت کردند و در گوش آنها نغمه های عاشقانه و زمزمه های عارفانی سرودند تا دل شان را به خداوند و اهل حرم او وصل کنند، پس بدون تردید زنانی این چنینی ستودنی و مایه افتخار جامعه اسلامی هستند.
اگر مادران و همسران رزمندگان مدافع حرم راضی نبودند در فقدان آنها از کیان خانواده و فرزندانشان محافظت نمی کردند و اگر با پیام ها و دلنوشته های و تماس های شان به تقویت روحیه مجاهدان در راه خدا نمی پرداختند، اوج و شکوهی برای مردان سرزمین پاک و اسلامی ایران رقم نمی خورد.
همسران و مادران زیادی تلاش کردند که مردهای شان اشک و لرزش صدای شان را نشنوند و نشان دادند که نه به صورت شعار و زبانی بلکه در عمل با آنها هم پیمان هستند.
مادران و همسران و خواهران شهدای مدافع حرم همانند دوران جنگ تحمیلی مشوق مردان برای حضور در جبهه مقاومت وشرکت در صحنه جنگ شدند در چنین برهه ای است که بار دیگر فرمایش به یاد ماندنی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) برای ما یادآوری می شود که فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می رود».
شهدای مدافع حرم همچنین همسران شان تداوم دهندگان راه شهدای زمان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستند؛ با بصیرت و شناخت درست زمان دست به انتخاب زدند و حضور در میادین جنگ و در نهایت لقاء الله را به زندگی راحت دنیوی ترجیح دادند و در طول تاریخ این مسئله نمونه های فراوانی دارد که نمی توان اهمیت حضور بانوان و نقش آفرینی آنها را انکار کرد.
اکنون که در سایه حضور شیرمردان و شیرزنان امنیت در جهان اسلام سایه انداخته است بر مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی فرض است که بیش از بیش جویای احوال همسران شهدای مدافع حرم باشند به ویژه اینکه اغلب آنها عموما از نسل دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها هستند و در اوج جوانی و شور و شوق این دوران چنین فداکاری در راه میهن اسلام و ارزش ها کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان انقلابی شهدای مدافع حرم همسران شهدا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو