یادداشت اختصاصی «زنان نیوز»؛

خاله‌بازهای ازدواجی؛ حکایت فجازیست‌هاست

سید احمد رضوی، نویسنده، پژوهشگر و فعال رسانه طی یادداشتی نوشت: خاله بازهای ازدواجی کودکانه امروز حکایت فجازی زیست‌های ما شده است اما باید با تدبیر بیشتری به موضوعات نگاه کرد.
خاله‌بازهای ازدواجی؛ حکایت فجازیست‌هاست
1403/05/20 - 07:22
تاریخ و ساعت خبر:
196534
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سید احمد رضوی، نویسنده، پژوهشگر و فعال رسانه طی یادداشتی اختصاصی برای «زنان نیوز» نوشت: بچه‌ها در عالم کودکی زندگی را خاله بازی می‌کنند، یکی شوهر، دیگری مادر عروسک و فرزند می‌شود، گل می‌گویند و گل می‌شنوند و از زندگی مشترکی که ساخته‌اند، عشق می‌کنند و در انتها چون خاله بازی کیف داده و با عقل کودکانه خود متصور می‌شوند زندگی واقعی هم مانند بازی کودکانه آنان هست ازدواجی می‌شوند و به پدر و مادر می‌گویند می‌خواهیم ازدواج کنیم و ....( حتی شوهر آینده خود را نیز انتخاب کرده‌اند و به پدر و مادر هم می‌گویند با کدام کودک می‌خواهند ازدواج کنند)
حالا، حکایت، حکایت فجازی‌هاست؛ اینقدر در فضای مجازی کودکانه و فانتزی به حکمرانی نگاه کرده‌اند و تحلیل ارائه داده اند که باورشان شده است که در کف میدان واقعیت نیز با همین نگاه و تحلیل می‌شود کشور را اداره کرد و بر دشمن غلبه نمود.
در دنیای فجازیِ فجازیستها، دشمن یک احمقِ به تمام معناست، یک پهلوان پنبه‎ای که جز حماقت و خطا چیزی در چنته ندارد، یک جاهلیست که نه عرصه را می‌شناسد نه میدان را و نه قدرت حریف را و ... یکی از همان بعثی‌های فیلم‌های دفاع مقدسی که بعد از دیدنش با خود می‌گوئیم ما با اینها هشت سال در حال جنگیدن بودیم؟! این‌ها را که بچه‌های محله ما طی یک هفته لوله می‌کنند.
دشمنِ جلّالِ خونریز ما، یک حرفه‌ای به تمام معناست که هم جنگ را خوب بلد است، هم تجهیزاتش فوق پیشرفته هست، هم پشتیبانی تمام عیاری را در میدان دارد، هم اندِ عملیاتِ روانی – رسانه‌ای هست.
نمی‌گویم رژیم صهیونیستی خطا نمی کند یا راهی برای پیروزی بر او وجود ندارد؛ نه، اما می‌گویم هرکس دشمنش را دست کم بگیرد از پیش بازنده هست. ما نباید رژیم صهیونیستی را اینقدر احمق، پخمه و جنگ نابلد فرض کنیم که راه غلبه بر او را ساده و راحت تصور کنیم.
در میدان جنگ، باید بر اساس عقلانیت به دشمن نگاه کنیم. نه آنقدر احمق و جاهل ببینیمش که خیال کنیم با هر طرح و برنامه‌ای قادر بر غلبه بر او هستیم. نه آنقدر او را بزرگ ببینیم که خیال کنیم با یک دکمه می‌تواند تمام قدرت ما را نابود کند.
حریف ما در میدان جنگ، یک کارکُشتهِ تمام عیار است که باید برای غلبه بر او تمام جوانب را سنجید و بر مبنای موقعیتِ میدان و ظرفیت‌های موجودِ دو طرف طراحی عملیات کرد.
هرچند که رژیم غاصب صهیونیستی با اقدامات خود هر روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود اما ما باید در خونخواهی مهمان خود عاقلانه و مدبرانه عمل کنیم تا بتوانیم به جبهه مقاومت کمک کنیم و با عملیات وعده صادق 2، فلسطین و غزه را به پیروزی نزدیک‌تر کنیم.
مردم مظلوم فلسطین به ویژه زنان و کودکان نگاه‌شان به ما است و باید با اقدام راهبردی و به موقع همان طور که شنیدن وعده صادق 2 لرزه بر تن اسرائیل انداخت، باید انجام این عملیات رژیم پوشالی صهیونیستی را نابود کند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، کودکان، فلسطین غزه، خاله بازی، فضای مجازی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو