معنی رنگ بسته‌بندی مرغ‌ها | مرغ سنگین وزن بهتر است یا سبک؟ | این مرغ‌ها باکیفیت هستند

مصرف مرغ به صورت فله ممکن است شما را دچار مشکلات سلامتی کند اما مرغ‌های بسته‌بندی هم یکسان نیستند و با درجات کیفی و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند.
معنی رنگ بسته‌بندی مرغ‌ها | مرغ سنگین وزن بهتر است یا سبک؟ | این مرغ‌ها باکیفیت هستند
1401/04/12 - 15:25
تاریخ و ساعت خبر:
139780
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - چند سالی است مصرف مرغ کامل فله توصیه نمی‌شود و مرغ‌های کامل بسته‌بندی شده موجود در بازار هم درجه‌بندی شده‌اند؛ به این موضوع دقت داشته‌اید؟
مرغ یکی از پروتئین‌های پرمصرف خانوار ایرانی است و سازمان دامپزشکی نظارت خوبی بر بهداشت این فرآورده غذایی دارد؛ یکی از اقدامات اساسی که مدتی است انجام شده درجه‌بندی مرغ‌های بسته‌بندی موجود در بازار است.
رنگ بخش پایینی پلاستیک‌ مرغ حاکی از درجه آن است: پلاستیک رنگ سبز به معنای مرغ A+، رنگ آبی مربوط به مرغ درجه A و نارنجی نشانگر مرغ درجه B است به این ترتیب مرغ A و A+ درجه یک و B درجه دو است.
این طرح که در ابتدا به ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ و درجه بندی محصول کشتارگاهی منجر شد نشان می‌دهد که مرغ خریداری شده به صورت اتوماتیک ذبح شده یا دستی. این واقعیت بر کیفیت و سلامت گوشت این ماکیان موثر است.








شرکت های بسته بندی مرغ موظفند درجه محصول خود را ذکر کنند.
مرغ نارنجی به طریق دستی کشتار شده و امعاء و احشاء داخلی مرغ مانند شش‌ها، نای و مری در لاشه باقی می‌ماند. اما اگر به صورت اتوماتیک آماده شده باشد و همه امعاء و احشا کاملا تخلیه و با چیلر هوایی سرد شوند A+ و اگر تنها با خط دو کشتار و با چیلر آبی خنک شوند گرید یا درجه آنها A خواهد بود.
همچنین مرغ درجه یک وزن کمتری نسبت به مرغ‌های نارنجی (حداکثر ۲۲۰۰ گرم) دارد. مرغ A+ حداکثر وزنی که می‌تواند داشته باشد ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم است و مطمئنا کیفیت بالاتری دارد.
پس روی مرغ سبز، آزمایش‌های بیشتری شده و از لحاظ روش کشتار، تخلیه احشا درونی شکم همچنین از لحاظ کیفیت گوشت از دیگر مرغ‌ها بهتر است اما مرغ آبی هم کیفیت خوبی دارد؛ مرغ نارنجی نیز که درجه دو است، به دلیل وجود امعاء و احشاء در شکم مرغ فسادپذیری بیشتر و ماندگاری کمتری دارد.
با این حال آنچه به نام مرغ بدون آنتی بیوتیک در بازار شناخته می‌شد دیگر عرضه نمی‌شود و همه مرغ‌ها برای حفظ سلامت گوشت نوع و میزان مشخصی از آنتی بیوتیک مخصوص خود را دریافت می‌کنند که با زمان کشتار فاصله کافی دارد و به سلامت محصول پروتئینی کمک می‌کند.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دامپزشکی - فراورده‌های دامی، مرغ،، تغذیه سالم،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو