وقتی یک گروه جهادی شاهرودی شعار اشتغال آفرینی را در عمل به منصه ظهور می رساند

مسئول گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود گفت: این گروه جهادی توانسته است برای بیش از ۳ هزار بانوی این شهرستان شغل خانگی و کارگاهی ایجاد کند.
وقتی یک گروه جهادی شاهرودی شعار اشتغال آفرینی را در عمل به منصه ظهور می رساند
1401/06/19 - 12:02
تاریخ و ساعت خبر:
141294
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از سمنان، مریم علیان نژادی بانوی کارآفرین پرتلاش شاهرودی متولد سال 1348 و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی علوم اجتماعی و کارشناسی علوم حوزوی است. فعالیت‌های اجتماعی این بانوی پرتلاش شامل فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق (ع) خواهران طلاب شاهرود، مسئول گروه جهادی شهید محسن حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود، کنشگر جمعیت و مربی صالحین، عضو مجمع جهادی استان سمنان، رئیس مجمع جهادی شاهرود و تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی است.

علیان نژادی از سال 92 با عنوان گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) خواهران طلاب فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کرده و پس از شهادت شهید محسن حججی (از شهدای مدافع حرم کشورمان) با توجه به اینکه این شهید دهه هفتادی فعالیت‌های جهادی داشته است. نام یک گروه جهادی از قشر بسیج طلاب خواهران شاهرود را مزین و متبرک به نام شهید حججی می‌کند.
وی در مورد این گروه جهادی می‌گوید: گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود بیشتر در حاشیه شهر، محلات اسلامی و محلات کم برخوردار و روستاهای کم برخوردار فعالیت دارد.

بانو علیان نژادی عنوان می‌کند: گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود با هدف توانمندسازی بانوان بد سرپرست، بی‌سرپرست و جویای کار، حمایت از خانواده‌های زندانیان و ایجاد بازارچه‌های محلی در فواصل سال و مناسبت‌ها در راستای فروش تولیدات این بانوان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی همچون تابلو فرش، قالی‌بافی، چرم‌دوزی، خیاطی، کیف و کوله‌پشتی دوزی، پرورش قارچ، آموزش فرآوری میوه (خشک، لواشک، مربا، ترشی)، شیرینی‌پزی، قلاب‌بافی، فرآوری سبزی می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود می‌گوید: این گروه جهادی کارگاه‌های آموزشی نظیر احکام، روابط زوجین، نقش زن در اقتصاد مقاومتی خانواده، تربیت فرزند، فرزند آوری، آثار سوء تک‌فرزندی، نقش و جایگاه مادری، احکام سقط‌جنین، عفاف و حجاب، راه‌هایی مقابله با آسیب‌های اجتماعی مثل کاهش آمار طلاق، الگوی ازدواج فاطمی و بهنگام، پذیرش خانواده و نحوه برخورد با فرد معتاد که ترک کرده و ارائه مشاوره را در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار خود قرار داده است.

علیان‌نژادی عنوان کرد: برپایی کارگاه‌های احکام عملی نوجوان و جوانان، آموزش قرآن، روخوانی، روانخوانی، آموزش نماز، آموزش نقاشی با موضوعات قرانی و غدیر شناسی، آموزش نمد دوزی، قلاب‌بافی، اخلاق، عفاف و حجاب، اردو‌های آموزشی تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی و کتاب‌خوانی از جمله فعالیت‌های گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود است.
وی با اشاره به اینکه قبل از ورود به هر منطقه محروم نسبت به نیازسنجی‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف وارد عمل می‌شویم گفت: رسیدگی به خانواده‌های نیازمند، بیمار بی‌سرپرست، زندانی و کم برخوردار با حمایت‌های مالی، سبدکالا، دارو درمانی، پرداخت اجاره‌بهای منزل، بدهی به مغازه‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که در قالب فعالیت‌های گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب شاهرود تعریف‌ شده است.
بانو علیان نژادی عنوان کرد: گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود توانسته است اشتغالی بیش از سه هزار شغل را ویژه بانوان بدسرپرست، بانوان سرپرست خانوار، بانوان جویای کار که در زندگی مشکل اقتصادی دارند و بانوان علاقه‌مند به فعالیت‌های هنری و اشتغال‌زایی در شاهرود ایجاد کند.

او می‌گوید: از این تعداد 250 نفر در بخش خیاطی به‌صورت خانگی و کارگاهی، 300 نفر در بخش قالی‌بافی به‌صورت خانگی و یا کارگاهی، یک هزار و 500 نفر در بخش مشاغل خانگی پخت نان محلی، شیرینی، تفتان، نان قندی، تولید رشته پلویی و آش، فرآوری میوه اعم از خشک، لواشک، برگه، قیسی، سبزیجات و گرفتن عرقیجات مثل گلاب، عرق نعنا و کشت زعفران، حدود یک هزار بافنده پارچه‌هایی مثل حوله، سفره نان و دستمال‌های سنتی و 15 نفر نیز در زمینه چرم‌دوزی مشغول به کار هستند.
این بانوی کارآفرین عنوان کرد: با آموزش و سپس فراهم کردن بستر فعالیت‌های اقتصادی با کمک خیرین و پرداخت وام‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی که به همین منظور توانستیم با همت و پشتکار بانوان کارگاه‌های خیاطی، فرآوری میوه، قالی‌بافی، چرم‌دوزی، درست کردن رشته، پختن شیرینی‌های خانگی، نان و قندی چه به‌صورت انفرادی و مشاغل خانگی و چه با ایجاد کارگاه‌های جمعی را راه‌اندازی کنیم و تا حد قابل‌توجهی مشکلات اقتصادی این افراد را مرتفع کنیم.

بانو علیان نژادی می‌گوید: اشتغال‌زایی باعث تقویت روحیه و اعتمادبه‌نفس و تا حدودی برطرف کردن مشکلات مالی، ایجاد حس خوب مفید بودن در بانوان و بروز توانمندی‌ها و کشف استعدادها شده و از همه مهم‌تر به توانمندی اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.
وی اقتصاد مقاومتی را این‌گونه تعریف می‌کند: اقتصاد مقاومتی یعنی توانمند شدن به دست آوردن استقلال مالی، کشف استعدادهای بالقوه و تبدیل به بالفعل کردن، روی پای خود ایستادن و قطع وابستگی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی و در یک‌کلام مقاومت در برابر تحریم‌ها با دست روی زانو گذاشتن و یک یا علی گفتن با داشتن همت بلند و قطع وابستگی‌ها.

این بانوی پرتلاش و توانمند شاهرودی با بیان اینکه به قول بزرگ‌ترهای ما که می‌گفتند «حرکت از ما و برکت از خدا» گفت: بنده این را به وضوح در فعالیت‌های مختلفی که انجام داده و می‌دهم لمس کرده‌ام که اگر تلاش کنی به نتیجه هم خواهی رسید و از یکجا نشستن هیچ‌چیزی عاید انسان نمی‌شود؛ می‌شود تلاش کرد و با این تلاش هم برای خود هم برای دیگر افراد مفید بود.
علیان نژادی خطاب به جامعه بانوان گفت: ما بانوان باید بدانیم توانمندی‌های زیادی داریم، کافی است خودمان را باور کنیم و از این عمر کوتاه حداکثر استفاده را در راه تحقق اهدافمان و رسیدن به رستگاری ببریم.
وی از اینکه با تلاش‌های گروهی در گروه جهادی شهید حججی بسیج طلاب خواهران شاهرود توانسته‌ایم امروز بانوان بسیاری را در این شهر به استقلال مالی برسانیم، خرسند است و می‌گوید: شعار ما درگروه جهادی شهید محسن حججی این است که ما انتخاب نکرده‌ایم؛ بلکه انتخاب شدیم برای خدمت و خدا را شاکریم از این توفیق خدمت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وقتی یک گروه جهادی شاهرودی شعار اشتغال آفرینی را در عمل به منصه ظهور می رساند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو