خانم‌ها صورت‌شان را ژیلت بکشند یا نه؟

شیو کردن یه راه راحت برای حذف مو‌های زائد است. اما شاید خانم‌ها هم در مورد مزایا و مضرات اصلاح مو‌های زائد صورت‌شان خیلی کنجکاو باشند.
خانم‌ها صورت‌شان را ژیلت بکشند یا نه؟
1401/11/06 - 13:47
تاریخ و ساعت خبر:
144844
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شیو کردن یه راه راحت برای حذف مو‌های زائد است. اما شاید خانم‌ها هم در مورد مزایا و مضرات اصلاح مو‌های زائد صورت‌شان خیلی کنجکاو باشند. عموما سؤالات زیادی در این باب مطرح می‌شود، مثل اینکه: وقتی خانم‌ها صورت خود را شیو می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد و پوست صورت‌شان چطور به نظر می‌رسد؟ آیا شیو مو‌های واقعاً بر روی رشد مجدد مو‌ها و یا قطر و ضخامت آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟ در این مطلب به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.
از تیغ‌های تازه استفاده کنید.
در هنگام شیو پوست صورت، اگر جوانب احتیاط رعایت نشود، امکان آسیب به پوست وجود دارد. بنابراین همیشه باید از تیغ‌های تازه استفاده شود. از آنجایی که تیغ‌های صورت تراشی بسیار تیز هستند و ممکن است ایجاد بریدگی کنند، باید بیشتر مراقب باشید.
قبل از شیو صورت پوستتان را آماده کنید
بهتر است برای شیو صورت از محصولات مرغوب بازار تهیه کنید. اما فارغ از اینکه برای شیو صورت از چه چیزی استفاده می‌کنید، باید قبل از آن پوست خود را آماده کنید. پوست صورت باید به خوبی تمیز شود. همینطور بهتر است پس از شیو صورت، پاکسازی و یک لایه برداری سبک انجام دهید تا نتیجه بهتری حاصل شود. اینکار از رشد مو‌های زیر پوستی و سوختگی و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.
از کرم اصلاح استفاده کنید.
بهتر است از یک کرم غیر فومی که کف خوبی تولید می‌کند،استفاده کنید. با اینکار بین تیغ و پوستتان یک فصای خوب ایجاد می‌شود و تیغ نمی‌تواند با نزدیکی بیش از حد به پوستتان آسیب برساند.
پوست صورت لایه برداری می‌شود.
شیو کردن علاوه بر حذف مو‌های صورت، پوست را هم لایه برداری می‌کند. در‌واقع به حذف فیزیکی سلول‌های مرده از لایه‌های سطحی پوست لایه برداری می‌گویند. لایه برداری پوست باعث نرم‌تر و صاف‌تر شدن پوست، و بهبود نفوذ و تأثیر بیشتر مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها بر روی پوست می‌شود.
بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.
حذف مو‌ها موقتی است.
شیو موهای صورت اگرچه بسیار راحت است، اما نتیجه آن موقتی و برای مدت نسبتاً کوتاهی است. و مو‌ها مجدداً رشد خواهند کرد.
پس از شیو، مو‌هایتان مثل قبل رشد می‌کنند.
اغلب مردم فکر می‌کنند اگر مو‌های صورتشان را شیو کنند، وقتی مو‌ها دوباره رشد کرد، ضخیم‌تر و تیره‌تر از قبل خواهد بود. اما باید گفت که این تفکر عامیانه کاملاً اشتباه است و پس از شیو، مو‌ها مثل قبل رشد می‌کنند. با شیو، فولیکول‌های موی بیشتری به وجود نخواهد آمد. البته ممکن است مو‌ها سریع‌تر رشد کنند، اما به هیچ عنوان ضخیم‌تر نخواهند شد.
شیو صورت برای مدت زمان طولانی مناسب نیست
فواید شیو کردن صورت خانم‌ها برای مدت طولانی هنوز مشخص نشده و پیشنهاد می‌شود از لیزر برای مدت زمان طولانی استفاده شود.
پوست به طور آنی نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شود.
شیو کردن، به سرعت بافت‌های پوست را درخشنده و نرم می‌کند و باعث می‌شود که مواد آرایشی به صورت یکنواخت به همه جای پوست بنشیند. بنابراین شیو کردن قبل از میهمانی‌ها و اتفاقات مهم، با درخشندگی خاصی به صورت می‌دهد، باعث زیبایی بیشتر پوست می‌شود. البته باید بدانید که برای آرایش کردن بعد از شیو باید صبور باشید و یک ساعت صبر کنید.
پس از شیو حتماً باید از پوست مراقبت شود.
 پس از پایان شیو، نیاز به یک مرطوب کننده دارید. استفاده از محصولاتی که حاوی بابونه، آلوئه ورا، آکواککت و آلانتوین که از گیاه کاکتوس گرفته می‌شوند باشند، توصیه می‌شود. البته استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هم ضروری است.
یکی دو بار شیو در هفته کافی است.
اگر برای از بین بردن مو‌ها و پرز‌های مزاحم شیو می‌کنید، مسلماً طول دوره شیو بستکی مستقیم به زمان رویش دوباره مو‌ها دارد. اما اگر با هدف انجام لایه برداری شیو می‌کنید، یک بار شیو در هفته کافی است. البته در صورتی که از روش‌های کم شدت‌تر لایه برداری استفاده کنید، می‌توانید دفعات بیشتری پوستتان را لایه برداری کنید. به طور کلی باید گفت که پوست صورت می‌تواند تا دو بار در هفته به کمک شیو لایه برداری شود. ولی در انتها این نوع پوست شماست که تعداد دفعات شیو صورت را مشخص می‌کند. به عنوان مثال در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، شیو کردن باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب و قرمزی پوست می‌شود. همین‌طور خانم‌هایی که پوستشان آکنه و جوش دارد، هم برای شیو پوست صورتشان باید بیشتر صبر کنند تا زمانی که آکنه‌های پوستشان تحت کنترل قرار گیرد و درمان شود. در غیر اینصورت محا ایجاد آکنه‌ها دجار حساسیت و فعالیت مضاعف می‌شوند، که موجب تشدید می‌شود.
برای رسیدن به نتایج مشابه، جایگزین‌های دیگری هم وجود دارد.
با توجه به اینکه در امر مراقبت‌های پوستی، انجام لایه برداری یک جزء جدایی ناپذیر و حذف نشدنی محسوب می‌شود؛ اگر با شیو صورتتان راحت نیستید، باید بدانید که این تنها راه لایه برداری پوست صورت نیست و راه‌های دیگری هم وجود دارد. باید توجه داشته باشید که وجود مو باعث ایجاد آلودگی در پوست می‌شود. پس در صورتی که مایلید مو‌های صورتتان را از بین ببرید لیزر مو‌های زائد صورت بهترین انتخاب است. اما جایگزین‌های مناسب، امن‌تر و موثر‌تری برای لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوستتان هم وجود دارد. روش‌هایی مثل لیزر، میکرونیدلینگ، و لیزر CO2 برای انواع مختلف پوست‌ها پیشنهاد می‌شود که باید با مراجعه به کلینیک زیبایی و راهنمایی گرفتن از پزشک، بهترین روش را انتخاب کنید.
چی بپوشیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پزشک، پوست، رشد، مو، ویتامین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو