گیاهی که بهترین درمانِ ریزش مو و سردرد است

یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: گیاه بنفشه به دلیل داشتن طبع خنک ضد صفرا عمل می‌کند.
گیاهی که بهترین درمانِ ریزش مو و سردرد است
1401/11/08 - 19:19
تاریخ و ساعت خبر:
144897
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: گیاه بنفشه به دلیل داشتن طبع خنک ضد صفرا عمل می‌کند.
هما کریمی اظهار کرد: گیاه زیبا و معطر بنفشه دارای انواع زینتی و دارویی بوده و از زمان‌های گذشته از آن در درمان بیماری‌ها استفاده می‌شده و از جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی برخوردار است.
وی ادامه داد: در قدیم از شربت بنفشه برای رفع تورم چشم‌ها، رفع بی‌خوابی، درمان یرقان، تب و لرز، برطرف کردن چرک و تورم لوزه‌ها و صرع استفاده می کرده‌اند.  
کریمی عنوان کرد: گیاه شناس معروف جرالد در مورد خواص بنفشه معطر می‌گوید استفاده از شربت و دم کرده این گیاه برای تسکین تورم داخل گوش، بهبود خواب، درمان سر درد، آرامش قلب و ... مؤثر است.
این کارشناس گیاه‌شناسی بیان کرد: امروزه از گیاه گل بنفشه در تولید داروهای زیادی استفاده شده، اشکال دارویی مختلفی نظیر روغن بنفشه، شربت و اسانس گل بنفشه در داروخانه‌ها وجود دارد.
وی عنوان کرد: گل بنفشه دارای طبیعت سرد و تر است، برخی از مهم‌ترین خواص بنفشه می‌توان به استفاده از آن برای بهبود و درمان سردردهای ناشی از گرمی بسیار مفید است.
کریمی تصریح کرد: یکی از مشکلات شایع که امروزه گریبانگیر بیشتر افراد جامعه شده، سردرد است که بخش عمده‌ای از این سردردها، به دلیل گرمی زیاد مغز یا خشک شدن نسبی مغز به خاطر سبک زندگی امروزی (استرس‌های زیاد فردی، دیر خوابیدن، کم بودن خواب شب، مصرف زیاد گرمی‌ها و مواد غذایی تند و طعم دهنده) است و مصرف شربت بنفشه به درمان آن کمک شایانی می‌کند.
این کارشناس گیاه‌شناسی با اشاره به این‌که از مهمترین خواص بنفشه استفاده از آن برای درمان سرفه‌های ناشی از گرمی و خشکی است، بیان کرد: طبع خنک این گیاه باعث شده استفاده از شربت و دمنوش تهیه شده از آن، باعث انعطاف‌پذیر و نرم شدن ریه و مجاری هوایی ‌شود.
وی ادامه داد: مصرف شربت بنفشه برای افرادی که اسهال‌های خونی ناشی از گرمی و صفرا دارند، مفید است.
کریمی افزود: به طورکلی گیاه بنفشه به دلیل داشتن طبع خنک ضد صفرا عمل می‌کند، بنابراین علت و ریشه این نوع اسهال را برطرف کرده و باعث بهبود تحریک روده، اسهال و خون‌ریزی می‌شود.
این کارشناس گیاه‌شناسی بیان کرد: کاهش و رفع تب از دیگر خواص بنفشه است، به این منظور مقداری گل بنفشه را داخل آب خنک همراه با گلاب بریزید و بعد از نیم ساعت صاف کرده و به شخص تب دار داده شود.
وی گفت: استفاده از دمنوش بنفشه برای درمان بی‌خوابی مفید است و هر مکانیزمی که منجر به کم شدن رطوبت در مغز شود، باعث بی‌خوابی شده و گیاه بنفشه برای هر بیماری که پایه خشکی دارد کمک کننده است
کریمی عنوان کرد: استفاده از گیاه بنفشه خاصیت ضد سرطان داشته، به ویژه مصرف آن در پیشگیری از سرطان‌های سینه و ریه تأثیرگذار است.
این کارشناس گیاه پزشکی تصریح کرد: گل بنفشه در درمان بیماری‌های گوارشی و پاکسازی ریه و پوست استفاده می‌شود و همراه با بابونه، برای درمان بیماری سینوزیت بسیار مفید است.
وی ادامه داد: همچنین ریختن چند قطره از آب دمکرده این گیاه، در بینی برای باز کردن تنفس، رفع خشونت سینه و زکام بسیار مفید است.
کریمی افزود: روغن بنفشه نیز فواید بسیاری دارد ازجمله جلوگیری از ریزش مو، سفید کردن پوست صورت، برطرف کردن کک ‌و مک صورت، نرم کردن مو و برای سینوزیت، میگرن و سردرد بهترین درمان است.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جامعه، خشونت، درمان، درمان بیماری، مو ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو