مچ جاسوس‌ موبایل‌تان را اینگونه بگیرید

اگر فکر می‌کنید کسی به محتوای گوشی آیفون شما دسترسی دارد و کارهایتان را رصد می‌کند، بهتر است درباره‌اش مطمئن شوید. راه‌هایی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد.
مچ جاسوس‌ موبایل‌تان را اینگونه بگیرید
1401/11/24 - 17:33
تاریخ و ساعت خبر:
145075
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اگر فکر می‌کنید کسی به محتوای گوشی آیفون شما دسترسی دارد و کارهایتان را رصد می‌کند، بهتر است درباره‌اش مطمئن شوید. راه‌هایی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد.
چه کسی در حال جاسوسی در گوشی آیفون شما است؟ برای اینکه بفهمید کسی فعالیت‌های شما با آیفونتان را می‌پاید یا نه، راه‌هایی وجود دارد. ممکن است در خانه، محل کار یا جاهای دیگر به کسی مشکوک باشید، بنابراین بهتر است زودتر بفهمید شکتان درست است یا خیر.
اولین چیزی که باید بدانید این است که هیچ راه سرراستی وجود ندارد، اگر جاسوس گوشی شما کارش را بلد باشد، قبل از اینکه شما بفهمید همه رد پاهایش را پاک خواهد کرد. با این حال، چند راه برای متوجه شدن، در صورتی که طرفتان زیاد هم حرفه‌ای نباشد، وجود دارد.
ابتدا کاروسل اپلیکیشن‌هایتان را بررسی کنید. اگر آیفون شما دارای دکمه هوم یا خانه است، کافیست دوبار روی آن کلیک کنید تا برنامه‌های باز به ترتیب زمان استفاده به شما نشان داده شود. اگر می‌دانید که مثلا آخرین بار در حال بازی با موبایلتان بوده‌اید، اما جدیدترین برنامه واتسپ است، پس یک جای کار می‌لنگد. البته یک جاسوس باهوش، حواسش به ترتیب برنامه‌های شما است و مطمئن می‌شود همان ترتیب حفظ شود.
یکی راه دیگر این است که رکوردهای زمان مورد استفاده صفحه آیفونتان را بررسی کنید. به Settings و سپس Screen Time بروید و سپس روی See All Activity کلیک کنید. روز مورد نظرتان را انتخاب کنید و جدول زمانی برنامه‌هایی که استفاده کرده‌اید ببینید. بنابراین اگر ساعت ۱۱ صبح از موبایل استفاده نمی‌کرده‌اید، اما Screen Time نشان می‌دهد که در آن زمان از اینستاگرام استفاده می‌کردید، احتمالا مشکلی وجود دارد.
روش‌های متداول‌تری هم برای گرفتن مچ جاسوس‌ها وجود دارد. می‌توانید تاریخچه اینترنت خود را در یک مرورگر وب بررسی کنید. یا می‌توانید ببینید آیا پیام‌های واتس‌اپ بدون اینکه خودتان آنها را مشاهده کرده باشید، خوانده شده‌اند یا نه.
البته بهترین توصیه این است که به یاد داشته باشید که آیفون خود را در چه وضعیتی ترک کرده‌اید، بنابراین هر گونه تغییری را متوجه خواهید شد. در هر صورت، داشتن اقدامات موثر در زمینه امنیت سایبری مهم است. مثلا مطمئن شوید که صفحه گوشیتان با رمز عبور مطمئنی قفل است. همچنین یک رمز عبور جداگانه برای واتس‌اپ بگذارید. گوشی خود را به خصوص در مکان‌های عمومی بدون هیچ گونه تمهید امنیتی رها نکنید. در نظر داشته باشید که مکالمات حساس را پس از پایان حذف کنید، به خصوص اگر جزئیات کارت خود را برای یکی از اعضای خانواده ارسال کرده یا آدرس خانه خود را به دوستی داده باشید.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اینترنت، بازی، جاسوسی، جدول، موبایل ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو