چگونه در منزل رانی پرتقال درست کنیم

رانی پرتقال یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سرد طبیعی است که می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.
چگونه در منزل رانی پرتقال درست کنیم
1401/12/11 - 16:45
تاریخ و ساعت خبر:
145701
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رانی از انواع نوشیدنی‌های سرد و بسیار دلچسب و خوشمزه است که ویژگی مهم آن وجود تکه‌های میوه همراه با آب میوه است. رانی در انواع و طعم‌های گوناگون مانند رانی هلو، لیمو، موز، پرتقال، آناناس و... در بازار موجود است.
به گزارش فرادید، قطعا درست کردن رانی در منزل بسیار هیجان انگیز و تجربه بسیار جالبی است؛ زیرا رانی‌های خانگی عاری از هر نوع مواد افزودنی و نگه دارنده هستند، به همین دلیل سالم ترند و شما می‌توانید رانی خانگی را با خیال راحت برای کودکان و اعضای خانواده خود تهیه کنید. فصل زمستان که پرتقال‌ها حسابی آبدار و شیرین شده‌اند، زمان مناسبی برای تهیه رانی پرتقال است.
در این مطلب طرز تهیه رانی پرتقال خانگی با روشی بسیار آسان در منزل همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم شما کاربران خواهد شد.
مواد لازم برای تهیه رانی پرتقال
پرتقال: ۴ عدد
شکر: ۱ لیوان
آب: ۲ لیوان
طرز تهیه
مرحله اول: برای شروع کار ابتدا پرتقال‌ها را خوب بشویید. سپس دو تا از پرتقال‌ها را پوست کنید و بخش‌های سفید و ترجیحا پوست میوه را جدا کنید. میوه پرتقال را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید و دو پرتقال دیگر را آب بگیرید.
مرحله دوم: داخل یک قابلمه مناسب آب، شکر، پرتقال‌های نگینی خرد شده و آب پرتقال را بریزید. صبر کنید تا محتویات داخل قابلمه جوش بیاید و حدود ۵ دقیقه بجوشد. با یک قاشق تکه‌های پرتقال خرد شده را از توی قابلمه خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید و بعد با ته قاشق یا گوشت کوب آن‌ها را کمی له کنید.
مرحله سوم: محتویات داخل قابلمه را داخل میکسر یا دستگاه غذاساز بریزید و چند ثانیه بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط و یک‌دست شوند؛ سپس رانی آماده را داخل یک پارچ بریزید و تکه‌های پرتقال را که له کرده بودید، به آن اضافه کنید. پارچ محتوی رانی پرتقال را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب خنک شود؛ سپس نوش جان کنید.








۵ نکته مهم برای تهیه رانی پرتقال در منزل
۱ـ سعی کنید برای تهیه رانی پرتقال از پرتقال تامسون استفاده نکنید. برای تهیه رانی پرتقال بهتر است از پرتقال‌های ریز آبدار (یافا) و یا پرتقال توسرخ استفاده کنید.
۲ـ رانی بعد از آماده شدن هرچه بیش‌تر داخل یخچال بماند، خوشمزه‌تر می‌شود. حتی می‌توانید برای خیلی خنک شدن رانی آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فریزر بگذارید.
۳ـ هنگام سرو حتما رانی را خوب هم بزنید و بعد داخل لیوان بریزید تا تکه‌های پرتقال که ته‌نشین شده‌اند، بالا بیایند.
۴ـ اگر پرتقال آبدار در دسترس ندارید، به جای آب پرتقال طبیعی می‌توانید از آب پرتقال‌های آماده بازاری استفاده کنید.
۵ـ به گزارش وب گاه فرادید، در صورتی که پرتقال‌های شما بیش از اندازه ترش است، می‌توانید میزان شکر گفته شده در دستور را بیشتر کنید.









ایرنا زندگی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میوه سردسیری، آبمیوه، شکر،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو