با این موادغذایی موهای خود را تقویت کنید

از آنجایی که آب برنج مانند یک درمان پروتئینی عمل می کند ، بهتر است آن را به همان دفعاتی که معمولاً از ماسک ها و درمان های فرموله شده با پروتئین استفاده می کنید استفاده کنید تا از موهای شکننده و خشک جلوگیری کنید.
با این موادغذایی موهای خود را تقویت کنید
1401/12/23 - 14:14
تاریخ و ساعت خبر:
145987
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آنجایی که آب برنج مانند یک درمان پروتئینی عمل می کند ، بهتر است آن را به همان دفعاتی که معمولاً از ماسک ها و درمان های فرموله شده با پروتئین استفاده می کنید استفاده کنید تا از موهای شکننده و خشک جلوگیری کنید.
آب برنج برای مراقبت از موی طبیعی هزاران سال است که وجود دارد. در اینجا نحوه استفاده از این درمان ساده و قدیمی برای موهای قوی تر و سالم تر آورده شده است. زنان یائو از روستای Huangluo در چین هزاران سال است که از برنج با گیاهان دارویی برای موهای خود استفاده می کنند و این سنت آسیایی هنوز هم ادامه دارد. به طور سنتی زنان این قبیله پس از رسیدن به بزرگسالی موهای خود را کوتاه نمی کنند و از موهای تیره و بلند حتی در سنین پیری لذت می برند.
مردم محلی نحوه شستن و حالت دادن موهای خود را در تئاتر محلی نشان می دهند. بازدیدکنندگان حتی می توانند یک بطری شامپو برنج را با خود به خانه ببرند. احتمالاً آب برنج تنها دلیل قفل های چشمگیر آنها نیست؛ رژیم غذایی و سپس عوامل محیطی نیز وجود دارند که به سلامت کلی (از جمله سلامت مو) کمک می کنند. در حالی که یک رژیم غذایی سالم هنوز برای موهای سالم (و هر چیز دیگری!) مهم است، به نظر می رسد آب برنج فواید چشمگیری دارد.
فواید آب برنج برای مو
برنج دارای اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، اینوزیتول، ویتامین E، ویتامین C و سایر مواد مغذی است که برای سلامت مو بسیار مفید است. آب برنج پروتئین و مواد مغذی را به مو اضافه می کند تا آن را نرم تر، قوی تر و براق تر کند. یک مطالعه نشان داد عصاره سبوس برنج کلاژن را در فولیکول مو چهار برابر می کند. محققان همچنین گزارش دادند که آب برنج به آرام کردن التهاب کمک می کند و می تواند به ریزش مو و رشد مو کمک کند.
یک بررسی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که تحقیقات رو به رشدی در مورد اثرات آب برنج بر روی مو وجود دارد. محققان دریافتند آب برنج بیان فاکتور رشد را افزایش می دهد، موها را در مرحله رشد فعال نگه می دارد و التهاب پوست سر را کاهش می دهد.
سایر فواید آب برنج برای موهای شما:
ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند
خاصیت ارتجاعی مو را برای کاهش شکستگی و موهای آسیب دیده بهبود می بخشد
به جلوگیری از موخوره کمک می کند
موها را باز کرده و نرم می کند
پروتئین را برای تقویت مو اضافه می کند
بافت مو را بهبود می بخشد و با آبرسانی به کاهش وز مو می کند
رشد مو را بهبود می بخشد
حجم مو را افزایش می دهد
فولیکول ها را تقویت می کند
آسیب کوتیکول مو را ترمیم می کند
به شوره سر کمک می کند
التهاب پوست سر را تسکین می دهد
چه کسانی می توانند از برنج برای مو استفاده کنند؟
از آنجایی که این درمان مو فقط دو ماده طبیعی (برنج و آب) دارد، به طور کلی بسیار بی خطر است. آب برنج برای رشد و سلامت مو سال هاست که به عنوان روشی موفق و ایمن استفاده می شود. چند نوع مو وجود دارد که از این درمان مو چندان سودی نخواهند برد.
افرادی که موهایی با تخلخل کم دارند، مواد مغذی برنج را به کوتیکول موهای خود نیز جذب نمی کنند. موهای با تخلخل کم محصولات مراقبت از مو را به خوبی جذب نمی کنند و در افرادی که موهای صاف دارند شایع تر است.
کسانی که انواع مو و پوست سرشان خشک است ممکن است با آب برنج آبکشی بیشتر خشک شود. متخصصان دیگر استفاده از آن را برای موهای خشک و مجعد توصیه می کنند تا به درخشندگی آن کمک کند.
نمی دانید تخلخل موهای شما چیست؟ یک تار از موهای خود را در یک لیوان آب قرار دهید. اگر شناور باشد تخلخل کم است و هر چه سریعتر فرو رود تخلخل آن بیشتر می شود.








چند بار باید از آب برنج استفاده کرد؟
آبکشی بیش از حد مو با آب برنج پروتئین زیادی به مو اضافه می کند که می تواند باعث خشکی، وز کردن و شکستگی در استفاده بیش از حد شود. اینکه چند بار از آن استفاده می کنید به نوع موی شما بستگی دارد، اما به طور کلی نباید بیش از ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده شود. اگر موهای شما پس از استفاده از آن احساس وز، سفت و ترد شدن می‌کند، پس مدت زیادی روی موهایتان باقی مانده یا بیش از حد استفاده شده است.
نحوه استفاده از آب برنج
چند روش مختلف برای تهیه آب برنج وجود دارد. می توانید برنج را در آب بجوشانید، خیس کنید یا تخمیر کنید. تصور می شود که روش تخمیر موثرترین و سالم ترین روش برای مو است. درست مانند سایر غذاها، تخمیر بهترین روش برای اضافه کردن مواد مغذی برای استفاده بدن ما است.
می توانید از آب برنج مانند ماسک مو استفاده کنید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند. یا فقط از آن به عنوان یک شستشوی ساده استفاده کنید. ساده ترین راه استفاده از اسپری یا بطری آبپاش برای استفاده از آن روی تمام مو و پوست سر است. مطمئن شوید که در بخش های مختلف کار کنید تا تمام موها را بگیرید و نه فقط لایه بالایی.
موها را طبق معمول بشویید، آب دم کرده برنج را برروی موهایتان بمالید (حداکثر ۲۰ دقیقه)، سپس آبکشی کنید و از نرم کننده استفاده کنید. اگر به تازگی موهای خود را شسته اید، فقط آب برنج را بمالید و بعد از اتمام کار آن را بشویید.
دستور العمل های زیادی برای آب برنج وجود دارد که به نسبت های متفاوتی از برنج و آب نیاز دارند. نسبت برنج به آب تا زمانی که برنج در آب غوطه ور باشد واقعاً خیلی مهم نیست. شما می توانید یک نرم کننده معمولی را با آب برنج حدود یک بار در هفته جایگزین کنید.
عناصر
۱/۲ فنجان برنج
۲ لیوان آب
۲ کاسه
۱ ظرف درب دار
یک بطری اسپری
دستورالعمل خیساندن
۱/۲ فنجان برنج نپخته را در یک صافی بریزید
خوب آبکشی کنید
برنج را با ۲ فنجان آب در یک کاسه بریزید
تا ۲۴ ساعت در دمای اتاق خیس کنید
آب برنج را در یک کاسه تمیز صاف کنید
برنج را در یک بطری اسپری بریزید و در یخچال بگذارید تا آماده استفاده شوید
دستور پخت برنج
½ فنجان برنج نپخته را در یک صافی بریزید
خوب آبکشی کنید
۲ فنجان آب را بجوشانید
برنج را در آب جوش بریزید و در آب کدر بجوشانید
بگذارید آب خنک شود
قیف را درون یک بطری اسپری قرار دهید
تا زمان استفاده در یخچال قرار دهید (حداکثر تا یک هفته)
دستورالعمل ها
موها را با شامپو بشویید و آبکشی کنید
آب برنج را روی موها بریزید
روی مو و پوست سر ماساژ دهید
موهایتان با یک کلاه یا کیسه پلاستیکی بپوشانید (کلاه دوش نیز کار می کند)
بگذارید تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند
کاملاً با آب گرم بشویید و به دلخواه حالت دهید
سلامت نیوز
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
برنج، درمان، رشد، ماسک، مو،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو