هشدارها در مورد هوش مصنوعی اغراق آمیز است

یک کارشناس حوزه هوش مصنوعی تأکید کرد که خطرات این فناوری آنقدر‌ها هم که گفته می‌شود تهدید کننده نیست.
هشدارها در مورد هوش مصنوعی اغراق آمیز است
1402/03/17 - 11:07
تاریخ و ساعت خبر:
149220
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - گری مارکوس، متخصص هوش مصنوعی ماه‌های اخیر را صرف هشدار به همتایان خود، نمایندگان پارلمان و عموم مردم در مورد خطرات مرتبط با توسعه و سرعت سرسام آور ابزار‌های جدید در زمینه هوش مصنوعی کرده است، اما او در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرده است که صحبت‌ها در مورد خطرات هوش مصنوعی اغراق آمیز است.
این استاد بازنشسته دانشگاه نیویورک توضیح داد: شخصا، در حال حاضر، نگران این موضوع نیستم، زیرا سناریو‌ها چندان واقع بینانه نیستند.
او ادامه داد: چیزی که من را نگران می‌کند این است که ما در حال ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی هستیم که به شدت کنترل نمی‌شوند.
گری مارکوس اولین برنامه هوش مصنوعی خود را در دبیرستان ایجاد کرد که برنامه‌ای برای ترجمه متون از لاتین به انگلیسی بود. او پس از سال‌ها تحصیل در رشته روانشناسی کودک، شرکتی را با تخصص «یادگیری ماشینی» راه اندازی کرد که بعداً توسط «اوبر» خریداری شد.
در ماه مارس، نامه‌ای را صد‌ها کارشناس منتشر کردند و خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمند مانند ChatGBT، ربات گفتگوی راه‌اندازی شده توسط استارت‌آپ OpenAI شدند تا اطمینان حاصل کنند نرم‌افزاری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابل اعتماد، امن، شفاف، وفادار و سازگار با ارزش‌های انسانی است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هوش مصنوعی ،فناوری،اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو