نقش مؤثر زنان در ترویج فرهنگ اهدا خون در خانواده /باورهای مانع مشارکت خوب زنان در اهدا خون

دکتر مریم میرزاده مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل اینکه میزان رفتارهای پرخطر در خانم ها کمتراست و خانم ها صداقت بیشتری در پاسخگویی به سوالات پزشکان دارند از سلامت بالاتری در خصوص اهدای خون برخوردارهستند، گفت: اما میزان مشارکت خانم ها در اهدای خون به دلیل برخی باورهای ناصحیح مانند ترس از کم خونی و ضعف و ناتوانی پایین است.
نقش مؤثر زنان در ترویج فرهنگ اهدا خون در خانواده /باورهای مانع مشارکت خوب زنان در اهدا خون
1402/05/09 - 08:35
تاریخ و ساعت خبر:
151858
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سازمان انتقال خون ایران از سال 1353 برای تهیه و توزیع خون و فرآورده های سالم ، و انجام امور آموزشی، پژوهشی و کاربردی در زمینه انتقال خون به طور رسمی آغاز به کار کرده است.
مهمترین هدف انتقال خون در ایران تأمین خون و فرآورده های سالم آن با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین شده بین المللی برای بیماران و نیازمندان و همچنین ترویج طب انتقال خون است دراین رابطه با مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه سرکار دکتر مریم میرزاده گفتگویی صمیمی درباره زنان و انتقال خون داشته ایم .

میرزاده ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری سید‌ و سالار شهیدان، امام حسین ( ع ) و یاران با‌وفایش گفت : در حال حاضر حدود ۵درصد اهداکنندگان استان ما خانم ها هستند ، میزان مشارکت خانم ها در اهدای خون به دلیل برخی باورهای ناصحیح مانند ترس از کم خونی و ضعف و ناتوانی پایین می باشد .
وی بیان کرد : به دلیل اینکه میزان رفتارهای پرخطر در خانم ها کمتراست و خانم ها صداقت بیشتری در پاسخگویی به سوالات پزشکان دارند از سلامت بالاتری در خصوص اهدای خون برخوردارهستند.
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه درباره تفاوت های اهدا خون خانمها و آقایان چنین اظهار داشتند : خانم ها وآقایان از نظرشرایط اهدای خون باهم تفاوتی ندارند جز موارد اندکی ،آقایان هرسه ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند ولی خانم ها هر چهار ماه یکبار ، خانم ها در زمان بارداری وشیردهی نباید خون اهدا کنند، خانم ها علاوه براینکه خود می توانند خون اهدا کنند می توانند در ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده نقش بسزایی داشته باشند.

خانم میرزاده درباره پویش نذر خون تصریح کرد : در همه مراکز اهدای خون در سراسر کشور پویش نذر خون با نام اهدای خون ، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان از ابتدای ماه محرم شروع شده وتا پایان ماه صفر ادامه دارد امیدواریم که با حضور هرچه بیشتر اهداکنندگان در مراکز اهدای خون ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری نمایند و هیچ بیماری برتخت بیمارستان دغدغه تامین خون وفراورده های آن را نداشته باشد.
وی ضمن یادآوری اینکه افرادی جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند توسط پزشکان سازمان معاینه ومشاوره می شوند گفت : اگر به هر دلیلی سلامت گیرنده یا اهداکننده با اهدای خون به خطر بیفتد از اهدای خون داوطلب جلوگیری می شود و این امر در مورد خانم ها هم با حساسیت بیشتری صورت می گیرد و خانم ها قبل از اهدای خون از نظر کم خونی نیز بررسی می شوند و در صورتی که کم خون باشند ویا احتمال کم خونی بعد از اهدای خون باشد از اهدای خون معاف می شوند.
وی همچنین بیان کرد : آدرس پایگاه مرکزی انتقال خون کرمانشاه واقع در بلوار بنت الهدی رو به روی فرمانداری از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر همه روزه در ایام غیر تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۹ و در ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ پذیرای اهداکنندگان محترم می باشد
همچنین روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی صبح و بعدازظهر آماده استقبال از عزیزان اهداکننده خون و عمل به نذرخون حسینی بود.
انتهای پیام :/ گل

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اهدا خون، زنان، فواید اهدا خون، بانوان باردار، اهدا خون و سلامت روح و جسم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمانشاه
V
آرشیو