پدافند غیرعامل ارزان‌ترین، سهل‌ترین، صلح‌آمیزترین و پذیرفته شده‌ترین شکل دفاعی است.

پدافند غیرعامل به خوبی بیانگر اهمیت آن در صیانت از جامعه است
پدافند غیرعامل ارزان‌ترین، سهل‌ترین، صلح‌آمیزترین و پذیرفته شده‌ترین شکل دفاعی است.
1402/08/21 - 09:54
تاریخ و ساعت خبر:
176297
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرمانشاه ، شهاب قربانی معاون پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در گردهمایی استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری بر اهمیت بحث پدافند غیرعامل تاکید داشته و دارند.
معاون پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی تلقی می‌شود که به دور از سلاح و جنگ‌افزار در مواجهه با تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن است که سبب حراست و صیانت از آحاد مردم و سرمایه‌های یک کشور می‌شود که متضمن افزایش اصل بازدارندگی و کاهش آسیبپذیری و همچنین متضمن اصل افزایش پایداری و آستانه مقاومت است.

وی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری آخرین مرحله پدافند غیرعامل ایجاد طرح‌ها و نقشه‌هایی برای مقابله با دسیسه‌های دشمن است.
قربانی با بیان اینکه مفاهیم موجود در تعریف پدافند غیرعامل به خوبی بیانگر اهمیت آن در صیانت از جامعه است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل ارزان‌ترین، سهل‌ترین، صلح‌آمیزترین و پذیرفته شده‌ترین شکل دفاعی است.
وی گفت: در شیوه دفاع و مبارزه به صورت غیرعامل پاسداران عزیز انقلاب اسلامی میدان‌دار هستند، پاسداران عزیز با اشراف و آگاهی کامل بر علوم روز و مرتبط با حوزه دفاع در بخش‌های مختلف از جمله فناوری و تکنولوژی باید بتوانند در مواجهه با تهدیدات کاملاً پیچیده و متغیر دشمن آماده باشند.
قربانی خاطرنشان کرد: در گذشته حملات به صورت فیزیکی بود که به این نوع حملات و تهدیدات نبرد سخت نیز گفته می‌شود؛ در نبرد فیزیکی جبهه و نوع مقابله مشخص بود لیکن امروزه جبهه نبرد کاملاً نامتقارن، ناآشنا و نامتعارف شده است.
وی تصریح کرد: در گذشته تهدیدات و مبارزات به صورت تسلیحاتی بودند که با هدف قرار دادن زیرساخت‌ها قصد به زانو درآوردن طرف مقابل را داشتند اما امروزه جبهه به نبرد نرم کشیده شده است و بهترین راه مقابله با آن پدافند غیرعامل است.
این مسئول ادامه داد: بارزترین نمونه پدافند عامل در دوره ۸ ساله دفاع مقدس بود اما باید گفت دفاع هیچگاه پایان نمی‌پذیرد و با توجه به تغییر شکل جنگ از سخت به نرم شکل دفاع و مقابله نیز تغییر می‌کند.
وی افزود: سرزمین ما همواره به دلیل شرایط ژئو استراتژیک آن مورد طمع دشمنان بوده است، قدرت‌های نرمی که در اختیار ملت ایران قرار گرفته‌اند عبارتند از ایمان، ارزش‌های اسلامی و انسانی، روحیه شهادت طلبی و ایستادگی و نیز وجود جوان‌های مومن و انقلابی. این ظرفیت‌ها و ده‌ها ظرفیت عقیدتی دیگر که به صورت قدرت نرم در اختیار ایران اسلامی است در کنار قدرت سخت و موقعیت کم نظیر ایران آن را به صورت دژی مقاوم و تسخیر ناپذیر در مقابل قدرت‌های زورگو قرار داده است.

قربانی گفت: یکی از مهمترین ابزارهای مقابله نرم که در اختیار ملت ایران قرار دارد به فرموده مقام معظم رهبری انقلابی بودن است. ملت ایران همیشه انقلابی بوده‌اند، هستند و خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با آگاهی از ظرفیت‌ها و ابزارهای دفاع و مقاومت غیرعامل در کشور ما مصمم است با شیوه‌های مختلف به آن آسیب بزند، از نمونه‌های موفق پدافند غیرعامل می‌توان به حرکت هوشمندانه مردم در مقابله با دسیسه‌های دشمن در حوادث سال گذشته اشاره کرد که مردم با اتحاد و یکپارچگی و برخوردی عاقلانه با حوادث پیش آمده فتنه دشمن را در نطفه خفه کردند.
معاون پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه افزود: در حوادث مربوط به تسخیر لانه جاسوسی و اسناد به دست آمده از آن نیز امام به درستی دریافتند که آمریکا و کشورهای غربی قسم خورده‌اند که به هر شکل ممکن به این انقلاب صدمه بزنند از این رو از دل آگاهی به دست آمده از این حرکت بی‌نظیر بسیج متولد شد.
وی ادامه داد: امروزه بسیج الگوی بسیاری از ملتهای ستم دیده جهان است. از جمله ثمرات بسیج تشکیل محور مقاومت و گروه‌هایی همچون حشد شعبی در عراق، جیش الشعبی در سوریه، انصارالله در یمن، کتائب حزب الله در عراق و مخصوصاً حزب الله لبنان و جنبش حماس در فلسطین بوده است.
قربانی با اشاره به اینکه بسیج تنها یکی از و تشکل سازمان یافته نیست بلکه بالاتر از آن یک تفکر است، اذعان داشت: تار و پود این حرکت عظیم و منسجم خواب از دیده‌گان استکبار ربوده و آنها را بیمناک کرده است. حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی نیز در راستای مقابله با مقاومت و حرکت بسیجی است. در آینده آثار بسیج در اقصی نقاط جهان به روشنی نماینده خواهد شد.
وی افزود: استکبار نگران گسترش این تفکر و به خطر افتادن منافع خود است در طول تاریخ هیچگاه آمریکا به اندازه‌ای که اکنون در حوادث غزه می‌بینیم دچار دستپاچگی نبوده است علت حضور آمریکا در منطقه نیز در واقع مقابله با تفکر بسیجی است که امروزه در مقاومت مردم فلسطین مشهود است.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پدافند غیر عامل، صیانت از جامعه، معاون پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمانشاه
V
آرشیو