بانوی کارآفرین خوزستانی

از یک چرخ خیاطی تا ثبت شرکت کوشا تافته

بانوی کارآفرین خوزستانی با بیان اینکه اصلی ترین حامی من برای موفقیت در کارم همسرم بوده است، گفت: همسرم همیشه نقش حمایت گری داشته است و من. قدردان زحماتش هستم و از اینکه همیشه شرایط مرا درک کرده از او سپاسگزارم. با وجود اینکه وقت زیادی را خارج از منزل سپری می کنم اما همچنان پشتیبان من است. در ابتدای شروع کار و زمانی که شرایط مالی مناسبی برای راه اندازی کارگاه نداشتیم، برادر همسرم نیز حامی مالی خیلی خوبی بود، که اگر حمایت های او نبود هیچوقت به این درجه نمی رسیدیم .
از یک چرخ خیاطی تا ثبت شرکت کوشا تافته
1401/05/12 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
140479
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان : سیما شیرمردی بانوی 35 ساله ساکن مسجدسلیمان با وجود داشتن سه فرزند، با کمک و حمایت های همسرش توانسته یک کارگاه خیاطی با 14 نیروی فعال و 5 نیروی بازاریاب و پشتیبانی راه اندازی کند. دو سال از عمر این کارگاه خیاطی گذشته و حالا به عنوان شرکت کوشا تافته ثبت شده است.
مداومت و پشتکار شبانه روزی، رمز موفقیت در کار
شاید باورش سخت باشد اما کارمان را فقط با یک چرخ خیاطی شروع کردیم و با پس انداز خانگی و مقاومت در برابر مشکلات، توانستیم وام بگیریم. هر چند مقدار وام، در برابر حجم کار و هزینه های کارگاه کم بود اما پیگیری و مقاومت، نتایج موفقیت آمیزی برایمان داشت.
تخصص و آموزش، اولویت های اصلی شروع کار و خستگی ناپذیری جزو جدایی ناپذیر فعالیت های یک کارآفرین است. کسی که می خواهد کارآفرینی کند باید حداقل 5 سال تمام وقت بگذارد. اگر روحیه جسارت و خودباوری در کار نباشد موفقیتی هم در کار نیست.
لذت بخش ترین قسمت کار، اشتغال بانوان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست
آمدن و شدهای خیلی قشنگی داریم. چه بانوانی که به خانه بخت میروند و با ما برای همیشه خداحافظی می کنند و چه بانوان سرپرست خانوار یا بدسرپرستی که به جمع ما اضافه می شوند و در کنارشان کار می کنم، هر دو برایمان لذت بخش و شیرین است.

همیشه خانواده را بر کار ترجیح داده ام
قطعا خانواده بر کارم خیلی ارجحیت دارد. تمام زمانم را برنامه ریزی کرده ام تا هم به کار خانه و هم کارگاه رسیدگی کنم. بعضی مواقع مجبور شده ام که برای آموزش اعضای کارگاه از کسی کمک بگیرم. ولی تا جایی که در توانم بوده، نگذاشتم به کار و خانواده ام لطمه ای بخورد و این مستلزم انرژی و انگیزه بالاست تا بتوانی همه کارها را به نحو احسنت انجام بدهی. چون خودم سه فرزند دارم که در سن حساس نوجوانی هستند و نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند.
اگر همسرم نبود به اینجا نمی رسیدم
اصلی ترین حامی من برای موفقیت در کارم همسرم بوده است، همیشه نقش حمایت گری داشته. قدردان زحماتش هستم و از اینکه همیشه شرایط مرا درک کرده از او سپاسگزارم. با وجود اینکه وقت زیادی را خارج از منزل سپری می کنم اما همچنان پشتیبان من است. در ابتدای شروع کار و زمانی که شرایط مالی مناسبی برای راه اندازی کارگاه نداشتیم، برادر همسرم نیز حامی مالی خیلی خوبی بود، که اگر حمایتهای او نبود هیچوقت به این درجه نمی رسیدیم .

برای گسترش کار نیاز به تسهیلات داریم
این توانایی را داریم که کارگاه های تولیدی بیشتری را ایجاد کنیم. انتظار داریم با معرفی ما به بازار، تولیدکنندگان به جای خرید از شهرهای دیگر، از مسجدسلیمان ملزومات خود را تهیه کنند چون کار ما با شهرهای دیگر فرقی نمی کند.
از مسئولین می خواهیم که به ما تسهیلات بدهند تا بتوانیم 50 بانوی دیگر را مشغول به کار کنیم. مثلا چرخ دکمه زن با وجود اینکه دستگاه خیلی پیش پا افتاده ای است اما به علت قیمت بالا هنوز نتوانسته ایم آن را خریداری کنیم. ما با دریافت وام به راحتی می توانیم کارگاه را گسترش دهیم و تعداد شاغلین را هم چند برابر کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
از یک چرخ خیاطی تا ثبت شرکت کوشا تافته
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو