راهکار رفع خشکی و ترک‌های لب در زمستان

بارش برف و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی گرم در سرمای دلچسب زمستان می توانند بی نظیر باشد.، ام لب های خشک و ترک خورده در زمستان، یکی از مشکلات متداولی است که برخی افراد با آن مواجه می شوند. خوشبختانه، روش های جدیدی وجود دارد که به ما کمک می کند تا خشکی لب ها را از بین ببریم.
راهکار رفع خشکی و ترک‌های لب در زمستان
1401/10/29 - 16:34
تاریخ و ساعت خبر:
144607
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بارش برف و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی گرم در سرمای دلچسب زمستان می توانند بی نظیر باشد.، ام لب های خشک و ترک خورده در زمستان، یکی از مشکلات متداولی است که برخی افراد با آن مواجه می شوند. خوشبختانه، روش های جدیدی وجود دارد که به ما کمک می کند تا خشکی لب ها را از بین ببریم.
دلایل شایع ترک خوردن لب ها
 خشکی لب‌ها فقط در نتیجه هوای سرد نیست و می‌تواند به دلیل عوامل دیگری از جمله کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین B9 باشد. اغلب لب‌ها بر اثر عوامل زیر ترک می‌خورند و زخم می‌شوند.
– کمبود آب در بدن
– آب و هوای نامساعد مانند خشکی و یا سرمای زیاد
– وزش باد
– عوارض بیماری‌های مختلف
– عوارض استفاده از برخی داروها
– کمبود ویتامین‌های خاص در بدن
– نور خورشید
– عدم رعایت بهداشت فردی
رفع خشکی و ترک های لب

برای رفع خشکی و ترک های لب، از مرطوب‌کننده ملایم روی لب‌ها و به دنبال آن یک پماد غلیظ لب یا وازلین استفاده کنید. نکته کلیدی این است که این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و سپس این ترکیب را یک شب روی لب های خود بگذارید.
یک روال جایگزین برای روتین مراقبتی لب، استفاده از ماسک لب و وازلین برای کمک به آبرسانی لب‌هایتان نیز پیشنهاد می‌شود.
 ماسک‌های لب، زنجیره‌های هیدروکربنی کافی برای جلوگیری از خشک شدن لب‌های شما را ندارند، اما وازلین، دارای زنجیره‌های کربنی برای به دام انداختن رطوبت است.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، نوع محصولاتی است که برای رفع خشکی لب استفاده می شود. برخی از رژ لب ها و بالم های لب‌، حاوی عطرهایی هستند که می‌توانند باعث درماتیت تماسی شوند که لب‌ها را تحریک می کند. انتخاب محصولات مناسب برای رفع خشکی لب بسیار مهم است.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارش برف، زمستان، ماسک، مشکلات، نور خورشید ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو