۵ اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آنها اجتناب کنید

لایه برداری بیش از حد، شستشو با آب بسیار داغ و استفاده بیش از حد از دستمال مرطوب یکبار مصرف، از بزرگترین اشتباهاتی است که افراد هنگام شستن صورت خود انجام می دهند.
۵ اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آنها اجتناب کنید
1401/12/08 - 15:11
تاریخ و ساعت خبر:
145599
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - لایه برداری بیش از حد، شستشو با آب بسیار داغ و استفاده بیش از حد از دستمال مرطوب یکبار مصرف، از بزرگترین اشتباهاتی است که افراد هنگام شستن صورت خود انجام می دهند. این روش ها می توانند مانع درخشش طبیعی پوست شوند و آن را خشک کرده و منافذ پوست را مسدود کنند.
افراط در روتین های مراقب از پوست
از ماسک های زغالی گرفته تا مرطوب کردن صورت با وازلین، شبکه های اجتماعی مملو از نکات پاکسازی پوست هستند. اما پیروی از این روندها ممکن است مانع سلامت طبیعی پوست شود. متخصصان پوست هشدار می دهند که انجام رسیدگی های زیاد با مواد شیمیایی، می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی آن شود.
رایج‌ترین اشتباهی که مردم در مورد روتین‌های مراقبت از پوست مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها را بیش از حد پیچیده می‌کنند. مردم دوست دارند آخرین روندهای مراقبت از پوست را همانطور که در رسانه های اجتماعی توصیه می شود دنبال کنند که اغلب ممکن است برای هر پوستی مناسب نباشد و منجر به تحریک آن شود.
وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می‌آید یک نسخه ثابت برای همه وجود ندارد. روال مراقبت پوستی، باید منحصر به فرد و متناسب با نوع پوست باشد.
بهتر است به یک روال ساده، مانند روتینی که ۲ تا ۴ مرحله دارد، پایبند باشید. مثلا، صبح صورت خود را بشویید، مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید. شب قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را دوبار بشویید، آرایش خود را پاک کنید و سپس دوباره آن را به آرامی بشویید تا مطمئن شوید پوستتان تمیز شده است و در آخر مرطوب کننده بزنید.
متخصصان از مردم می خواهند که از صابون دوری کنند و از دیگر شوینده های ملایم صورت استفاده کنند. صابون ها پوست شما را خشک می کنند.







افراط در لایه برداری پوست صورت
یکی دیگر از اشتباهات رایج، لایه برداری بیش از حد پوست است. به گفته متخصصان، اگرچه اسکراب سلول‌های مرده پوست، چربی‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برد، اما باعث از بین رفتن سلول‌های سالم نیز می شود که باعث تحریک پوست، خشکی یا جوش می شود.
در عوض، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی مانند اسید گلیکولیک و رتینول‌ها توصیه می‌شود، زیرا این لایه‌بردارها در حدود ۱۰ دقیقه، لایه‌برداری ملایم می‌کنند و در دو هفته نتایج قابل‌توجهی را به همراه خواهند داشت.
تصور می‌شود که پارچه‌های صورت میکروفایبر برای پوست ملایم‌تر هستند و برای افرادی که پوست حساسی دارند به لایه‌برداری کمک می‌کنند.
حتماً از دستان خود برای شستن صورت استفاده کنید. لیف یا پارچه برای شستن صورت، سایش زیادی دارند و سلول های سالم پوست را از بین می برند.
شستشو را متوقف کنید
۲ بار در روز صورت خود را بشویید. اگر بیشتر از این صورت خود را بشویید، ممکن است با پوست خشک، تحریک شده یا حتی لکه دار مواجه شوید. شستشوی زیاد نه تنها باعث خشکی می شود بلکه باعث ایجاد آکنه نیز می شود. شستن بیش از حد صورت می تواند تولید بیش از حد سبوم را افزایش دهد که یکی از دلایل آکنه است. شستن زیاد، می تواند به سد پوستی آسیب برساند و باعث قرمزی و کم آبی پوست شود.
آب گرم
آب خیلی داغ، پوست را بیش از حد خشک می کند که به نوبه خود باعث تولید بیش از حد سبوم می شود که آن را چرب و در نتیجه لکه دار می کند. به گفته متخصصان، آب ولرم بهترین دما برای شستن صورت است.
اگرچه برخی از افراد از آب گرم برای باز کردن منافذ و سپس از آب سرد برای بستن منافذ استفاده می‌کنند، اما به گفته متخصصین چنین اتفاقی نمی افتد. باز کردن منافذ پوست از نظر فنی غیرممکن است.
دستمال های مرطوب را رها کنید
از آنجا که دستمال مرطوب صورت در عرض چند ثانیه صورت را پاک می کند، کاربردی به نظر می رسد. دستمال مرطوب صورت شاید برای پاک کردن آرایش خوب باشد، اما برای شستشوی روزانه صورت طراحی نشده است. در واقع، استفاده از آب می‌تواند بهتر از استفاده از دستمال‌های پاکتی باشد. دستمال‌های مرطوب در از بین بردن آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی پوست کارآمد نیستند.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوست، رسانه، شبکه های اجتماعی، ماسک، مواد شیمیایی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو