سامسونگ رویای اپل را محقق خواهد کرد!

یکی از مدیران سامسونگ می‌گوید این شرکت مشغول کار روی نقشه‌ی راه جدیدی برای تولید دستگاه‌های واقعیت ترکیبی است.
سامسونگ رویای اپل را محقق خواهد کرد!
1401/12/11 - 15:49
تاریخ و ساعت خبر:
145691
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یکی از مدیران سامسونگ می‌گوید این شرکت مشغول کار روی نقشه‌ی راه جدیدی برای تولید دستگاه‌های واقعیت ترکیبی است.
بر اساس گزارش CNBC، سامسونگ در حال کار روی نقشه‌ی راه جدیدی برای محصولات مبتنی‌بر فناوری واقعیت ترکیبی است. بسیاری از فعالان صنعت فناوری عقیده دارند که دستگاه‌های واقعیت ترکیبی بخشی از آینده‌ی این صنعت را تشکیل می‌دهند و روی رشد شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند.
تحلیلگران معتقدند که اثرگذاری واقعیت ترکیبی بر صنعت فناوری و حوزه‌ی رایانش، در حد و اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. شرکت‌های بزرگی مثل متا و مایکروسافت ده‌ها میلیارد دلار روی واقعیت ترکیبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
عبارت واقعیت ترکیبی به فناوری‌هایی اشاره دارد که دنیای واقعی و مجازی را ترکیب می‌کنند. واقعیت ترکیبی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی واقعیت افزوده محسوب می‌شود، فناوری‌ای که به کمک آن می‌توان تصاویر مجازی را روی پس‌زمینه‌ی دنیای واقعی نمایش داد. برای دسترسی به اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی باید از هدست‌هایی استفاده کنید که روی چشم قرار می‌گیرند.
سامسونگ ماه گذشته‌ی میلادی از همکاری با گوگل و کوالکام برای توسعه‌ی پروژه‌های واقعیت ترکیبی خبر داده بود. این سه شرکت جزئیات بسیار کمی درباره‌ی همکاری‌شان ارائه داده‌اند و فعلا نمی‌دانیم که مشغول توسعه‌ی چه پروژه‌هایی هستند.
کوالکام مجموعه‌ای از پردازنده‌ها به نام Snapdragon XR دارد که به‌طور ویژه برای محصولات واقعیت ترکیبی نظیر هدست‌ها تولید می‌شوند. سامسونگ یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه‌ی طراحی سخت‌افزار است. ازطرفی، گوگل با اندروید، اکوسیستم بزرگی در اختیار دارد و می‌تواند توسعه‌دهندگان را به ساخت اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی ترغیب کند.
یکی از مدیران سامسونگ در مصاحبه‌ای کوتاه با CNBC گفت همکاری بین سامسونگ و کوالکام و گوگل صرفا محدود به این سه شرکت نیست، بلکه باعث رشد بازار واقعیت ترکیبی می‌شود: «تعداد بسیار زیادی توسعه‌دهنده، تولیدکننده‌ی محتوا و سازنده‌ی اپلیکیشن سراغ استفاده از اکوسیستم ما خواهند رفت... برای ساخت اکوسیستمی پرجنب‌وجوش، به چیزی بیشتر از تولید دستگاه، پردازنده و سیستم‌عامل نیاز داریم.»
ورود سامسونگ به بازار محصولات واقعیت ترکیبی، این شرکت را به رقیب مستقیم متا تبدیل می‌کند. افزون‌بر سامسونگ و متا،‌ گفته می‌شود اپل نیز مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی است. مایکروسافت نیز هدست‌هایی اختصاصی به نام هولولنز دارد. ازطرفی، شیائومی اخیرا عینک واقعیت افزوده معرفی کرده است.
زومیت
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رشد، سامسونگ، صنعت، گوگل، مایکروسافت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو