طرز تهیه کباب ازمیری

کباب ازمیری یک غذای ترکی لذیذ و بسیار خوش طعم است که در تهیه آن از موادی مثل گوشت چرخ کرده، سبزیجات ترخون و مرزه و ادویه های زردچوبه و آویشن استفاده می شود،
طرز تهیه کباب ازمیری
1402/03/14 - 10:15
تاریخ و ساعت خبر:
149096
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انواع کباب ترکی، کباب برگ، جوجه کباب، کباب صرب از جمله غذا‌های پر طرفدار و اشتها برانگیز می‌باشند که با روش خاصی پخته شده و می‌تواند به عنوان یک وعده غذای اصلی یا میان وعده سرو شود. به طور کلی کشور ترکیه به دلیل همجواری که با ایران و کشور‌های خاور میانه‌ای دارد، سبک غذایی مشابهی با کشور ما دارد. یکی از گواه‌های این شباهت غذایی، وجود انواع کباب‌ها با تنوعی بسیار، در سفره‌ی مردم این کشور‌ها می‌باشد. کباب‌ها عموما از گوشت قرمز قطعه قطعه و بریده شده و یا گوشت چرخ شده که از گوشت حیواناتی، چون گاو و گوسفند و بز و یا از گوشت پرندگان پخته می‌شوند. در کشور ترکیه مردم به پختن و خوردن غذا‌های کبابی علاقه زیادی دارند به نحوی که اصلی‌ترین و معروف‌ترین غذا‌های کشور ترکیه کبابی می‌باشند. همچنین به این دلیل که کباب‌ها از گوشت تهیه می‌شوند، این خود نشان از علاقه‌ی زیاد مردم کشور ترکیه به خوردن غذا‌های گوشتی نسبت به غذا‌های گیاهی است که در سبک زندگی و فرهنگ مردم این کشور از گذشته‌های دور به جا مانده است و اکنون نیز این سبک در خوراک روزانه‌ی آن‌ها به خوبی مشاهده می‌شود؛ مانند کباب ازمیری، آدنا کباب، اسکندر کباب، دونر کباب و… که از نام آشناترین غذا‌های ترکیه محسوب می‌شوند.
این کباب‌ها یا با برنج و یا با نان‌های سنتی و خوشمزه ترکیه‌ای خورده می‌شوند. کشور ترکیه علاوه بر مشهور بودن در زمینه‌ی جاذبه‌ها گردشگری، در تنوع زیاد کباب هایش از جمله کباب ازمیری که یکی از غذا‌های پر طرفدارار گردشگران شهر ازمیر می‌باشد نیز مشهور است.
مواد لازم
گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم
برنج: یک پیمانه
ترخون و مرزه: هر کدام یک قاشق مرباخوری پر (خرد شده)
پیاز: یک عدد متوسط
نمک، زردچوبه و آویشن: به مقدار لازم
در ابتدا، برنج، کمی نمک و زردچوبه را به همراه مقداری آب درون قابلمه‌ای ریخته و بگذارید تا بپزد، سپس آن را آب کش کرده و بعد از خنک شدن به همراه گوشت و پیاز چرخ کنید. (در صورت نیاز می‌توانید، دو بار آن را چرخ کنید) سپس، سبزی‌ها و نمک، زردچوبه و آویشن را اضافه کرده و مخلوط حاصل را خوب هم زده و ورز دهید. در مرحله آخر از طرز تهیه کباب ازمیری، مقداری مواد را بردارید و با دست به آن فرم دهید (تقریبا شبیه سوسیس یا ناگت) و در داخل روغن تابه‌ای که بر روی حرارت ملایم قرار داده اید، سرخ کنید تا به طور کامل مغز پخت شود.
مواد لازم سالاد
پیاز بزرگ:یک عدد
جعفری:سه قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی:سه عدد
سماق:یک قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه:دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه
روغن زیتون:یک قاشق غذاخوری
برای سالاد، پیاز‌ها را خلالی و گوجه فرنگی را به صورت نگینی همراه با سماق آب لیمو، نمک، جعفری، فلفل و روغن زیتون مخلوط کنید. آن گاه کباب‌ها را داخل نان مخصوص ترکیه‌ای قرار دهید و روی آن‌ها سالاد بریزید و به صورت لقمه‌ای میل کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کباب ازمیری،آشپزی،تغذیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو