حجت السلام مرادویسی

مقابله و مقاومت در برابر حجاب ، مقابله با فطرت است

حجت الاسلام مرادویسی در اولین همایش عفاف و حجاب در ایلام گفت: حجاب امری فطری است کسانی که در مقوله حجاب مقاومت می کنند عملا در مقابل فطرت خود می ایستند.
مقابله و مقاومت در برابر حجاب ، مقابله با فطرت است
1402/04/21 - 08:30
تاریخ و ساعت خبر:
150863
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام مرادویسی در اولین همایش عفاف و حجاب در ایلام گفت: حجاب امری فطری است کسانی که در مقوله حجاب مقاومت می کنند عملا در مقابل فطرت خود می ایستند.
امروزه تا حد زیادی بحث حجاب و عفاف مظلوم واقع شده نگرش های متفاوت، قرائت های متفاوت، خیلی از افرادی که حتی جایگاه خاصی ندارند در این مورد اظهار نظر می کنند مثل خیلی از مولفه های دیگر.
حاج اقا مرادویسی با اشاره به داستان سجده نکردن شیطان بر آدم گفت: شیطان برای فریب حضرت آدم و حوا از عملیات نفوذ استفاده کرد بدی ها را خوب جلوه داد تا انسان را تابع خود کرد. نیازهای انسان متفاوت است به ما یاد دادند که مهمترین نیاز بشر، نیاز فیزیولوژیکی بود اما خدا بعنوان ابر روانشناس می فرماید: اولین نیازی که آدم و حوا در وجودشون بودجود آمد نیاز بیولوژیکی(تهیه ستر) بود نه فیزیولوژیکی حجاب نیاز فطری است همان طور که حاج آقا قرائتی مطرح کردند کسانی که در این مقوله مقاومت می کنند عملا در مقابل فطرت خود ایستادند کاری به خدا ندارند با فطرت دارند می جنگند چراحجاب؟ چون فطری است، خواسته خداوند است. آیه حجاب به پیغمبر میگه برای زنان خودت،نزدیکان و به زنان مومن بگو جلابیب را رعایت کنند یعنی تمام قد پوشیدن. ما نزدیک ۱۱نوع حجاب در قرآن داریم حجاب فقط پوشش نیست در پوشش هم مرد و هم زن شریک هستند حجاب فقط مال زن نیست مال مرد هم هست.

البته الان در مسئله حجاب مسئله ریشه است در حال حاضر سخت ترین کار برای زنان انتخاب و پیدا کردن لباس در شان خودشان است لازم است در ابتدا همایش هایی در حوزه صنعت و معدن در زمینه تولید لباس برگزار بشود تا ما در بازار مصرف حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مرادویسی در ادامه گفت: حجاب فقط پوشش نیست حجاب در گفتار، نگاه، راه رفتن، حجاب حتی در نپوشیدن ها. یکی از عواملی که می تواند در محیط خانه باعث هم افزایی شود نوع نگاه تعاملی به پوشش زن و مرد در خوبی ها است قاعده دین می گوید زن عصمت الله است شوهر حق ندارد برای زن در حجاب تصمیم گیری کند حجاب مال خداست مال برادر نیست مال پدر نیست مال مادر نیست مال حق است.

طبق تحقیقات روانشناسی زنان در۲۴ساعت تا۲۶هزار کلمه و آقایان ۲۲هزار کلمه صحبت می کنند اما در آخرین پژوهش، زنان ایرانی با مردان ۳٠دقیقه حرف می زنند. یکی از مشکلاتی که ما در حوزه حجاب داریم بحث فقر گفتمان در درون خانه است چون اصول را بلد نیستیم مهارت را نمیدانیم معمولا حرف زدنمان به دعوا ختم میشود. خروجی حجاب عفت است. سیاست نظام بر فرزندآوری است ای کاش قبل از فرزندآوری طهارت نسل را به خانواده یاد بدهیم خروجی ش میشه پاکی نسل، پاک دستی.

در حال حاضر بیشترین آمار طلاق در ایلام بالای ۲۵سال زندگی است به خاطر عدم رعایت حجاب توسط خانم ها و آقایان در همون۱۱مورد یعنی حجاب در شنیدار،حجاب در گفتار..
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش حجاب و عفاف ، فطرت انسان، فطرت الهی ، حجت الاسلام مرادویسی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو