در تجمع مردمی تهران در حمایت از حجاب مطرح شد:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: حجاب واجب عقلی، تجربی و سیاسی است

تجمع مردمی تهرانی ها در میدان امام حسین(ع) در حمایت از حجاب اسلامی در حالی برگزار شد که عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب را واجب عقلی و از ملزومات دستیابی به تمدن نوین اسلامی برشمرد .
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: حجاب واجب عقلی، تجربی و سیاسی است
1402/04/21 - 19:25
تاریخ و ساعت خبر:
150906
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همزمان با سالروز حمله به مسجد گوهرشاد توسط رضاخان که در تقویم ملی ما روز عفاف و حجاب نامیده میشود، مردم متدین تهران حمایت خود را از عفاف و حجاب اعلام کردند.
در این برنامه که عصر امروز 21 تیرماه در میدان آیینی امام حسین علیه السلام برگزار شد، هزاران زن و مرد و پیر و جوان حضور یافتند تا از مسئولین مطالبه جدی پیرامون وضعیت حجاب در جامعه داشته باشند.
سخنران این برنامه عبدالحسین خسروپناه دزفولی مدرس فلسفه اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در سخنانی حجاب را واجب عقلی و تجربی و سیاسی نامید.
وی گفت حجاب واجب عقلی است چون برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی به آن نیاز داریم و 24 آیه در قرآن و صدها روایت معصومین در مورد حجاب و عفاف می باشد.
وی افزود حجاب وجوب تجربی دارد یعنی دنیا نشان داده هر جامعه ای که حجاب داشتند امنیت خانوادگی هم داشتند و به دنبال بی‌حجابی، بی عفتی رواج پیدا میکند و امنیت زنان کاهش می یابد.
خسرو پناه ادامه داد وجوب سیاسی حجاب از آن رو است که دشمنان انقلاب از آغاز پیروزی تلاش کردند وحدت و حضور ملت را نشانه بگیرد و با فضای مجازی حجاب را هدف قرار دهند تا وحدت و نقش اجتماعی مردم در جامعه از بین برود.
اجرای گروه سرود 110نفره مهر سوگند فاطمی ، غرفه های فرهنگی، کتابت قرآن، و ایستگاه های صلواتی از بخشهای فرهنگی این تجمع بود.
























انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز عفاف وحجاب، میدان امام حسین(ع) تهران، تجمع مردمی حمایت از حجاب و عفاف،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو