چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان

هیچ‌چیز مانند خوردن نان تازه برای وعده صبحانه دلچسب نیست اما خرید نان در ساعات اولیه صبح برای همه راحت و میسر نیست. پس چاره‌ای جزء نگهداری نان در حجم بیشتر باقی نمی‌ماند. عادتی که در اکثر خانواده هایی که زن و مرد هر دو شاغل هستند، متداول است.
چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان
1402/06/03 - 16:01
تاریخ و ساعت خبر:
172872
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هیچ‌چیز مانند خوردن نان تازه برای وعده صبحانه دلچسب نیست اما خرید نان در ساعات اولیه صبح برای همه راحت و میسر نیست. پس چاره‌ای جزء نگهداری نان در حجم بیشتر باقی نمی‌ماند. عادتی که در اکثر خانواده هایی که زن و مرد هر دو شاغل هستند، متداول است.
برای اینکه خوردن نان لذت‌بخش‌ باشد، می‌توان با رعایت چند ترفند ساده و کاربردی، نان را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه داشت.
پیچیدن نان در دستمال حوله‌ای
اگر دوست دارید نان ماندگاری بیشتری داشته ‌باشد، به‌جای نگهداری آن در کیسه پلاستیکی از دستمال حوله‌ای استفاده کنید. به‌این ترتیب نان تازگی و تردی اش را حفظ می‌کند و خیلی سریع خشک نمی‌شود. نان پیچیده در پارچه حوله‌ای را می‌توان حداکثر تا 2 روز در دمای محیط نگه داشت.
نگهداری نان در فریزر
منجمد کردن نان راهکار موثری برای نگهداری طولانی‌مدت نان است. البته هنگام استفاده، برش‌های نان را در دمای محیط بگذارید تا تازه شود. اگر تمایل به مصرف سریع نان دارید، تکه‌های نان را در آلومینیوم بپیچید و در فر بگذارید تا خشک نشود.
پرهیز از نگهداری نان در کیسه پلاستیکی
استفاده از کیسه پلاستیکی ساده‌ترین روش برای نگهداری نان به‌نظر می‌رسد اما بر کیفیت نان تاثیر می‌گذارد. این نکته به‌خصوص در مورد نان داغ بسیار اهمیت دارد زیرا حرارت نان باعث آزاد شدن ترکیبات مضر پلاستیک شده که برای بدن آسیب‌زا خواهد بود. قرار دادن نان در کیسه پلاستیکی هم باعث می‌شود رطوبت باقی بماند و کپک‌زدن نان زودتر اتفاق بیفتد. توصیه می‌شود حتما نان پس از خرید در پارچه پیچیده شده و سپس درون کیسه پلاستیکی قرار گیرد.
صرفنظر از نگهداری نان در یخچال
برخلاف تصور، نگهداری نان در یخچال راهکار خوبی برای ماندگاری طولانی نان نیست. مولکول‌های نشاسته در مجاورت سرما متبلور می‌شوند و سرعت کهنه‌ شدن یا در اصطلاح بیات ‌شدن نان 3 برابر زودتر خواهد بود.
نگهداری نان به همراه تکه‌ای سیب
راهکار جالب دیگر برای ماندگاری بهتر نان، چیدن تکه‌های نان در ظرف درب‌دار است که تکه‌ای سیب نیز درون ظرف گذاشته شده است. سیب با تنظیم رطوبت باعث می‌شود نان تازه‌تر بماند. البته می‌‌توان به‌جای سیب از تکه‌ای سیب‌زمینی یا کرفس نیز استفاده کرد
سلامت
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پلاستیک، خانواده، زن و مرد، سرما، صبحانه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو