۷ مرحله‌ ساده برای روتین مراقبت از پوست مختلط

پوست مختلط رایج‌ترین نوع پوست است که برای مراقبت و رسیدگی نیاز به انجام کارهای پیچیده ندارد.
۷ مرحله‌ ساده برای روتین مراقبت از پوست مختلط
1402/07/29 - 15:20
تاریخ و ساعت خبر:
175222
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - پوست مختلط رایج‌ترین نوع پوست است که برای مراقبت و رسیدگی نیاز به انجام کارهای پیچیده ندارد. این نوع پوست به راحتی با شسته می‌شود، آب‌رسانی می‌شود و چربی اضافه‌ی آن از بین می‌رود.
در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است با بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط را یاد بگیرید. پس اگر شما هم از دسته افرادی با این نوع پوست هستید، این مطلب را تا آخر بخوانید.
پوست مختلط چیست؟
تشخیص این نوع پپوست بسیار ساده است. اگر طبق عکسی که می‌بینید ناحیه‌ی T صورت شما چرب و نواحی دیگر، مثل گونه‌ها، خشک است پوست مختلط دارید. برای بررسی پوست هم بهتر است بعد از حمام صورت را با حوله‌ی نرم خشک کنید و سپس پوست را بررسی کنید.
نکاتی برای مراقبت از پوست مختلط
برای نگهداری از این نوع پوست باید از یک برنامه‌ی متعادل، به شکل زیر، پیروی کنید:
به آرامی لایه‌برداری کنید و عمیقا مرطوب کنید. این کار خشکی‌ها را از بین برده، پوست را تغذیه و بازسازی می‌کند.
روی ناحیه‌ی T از ماسک خاک رس استفاده کنید تا چربی اضافه از بین برود. برای نواحی خشک هم از ماسک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا لکه‌های خشکی از بین برود.
به دنبال محصولات مراقبتی باشید که در فرمولاسیون آن اسید هیالورونیک برای مرطوب کنندگی، اسید سالیسلیک برای از بین بردن چربی و اسید لاکتیک برای خشک کردن نواحی چرب داشته باشد.









روتین مراقبت از پوست مختلط
برای مراقبت از این نوع پوست و حفظ سلامت آن کافی است ۷ مرحله‌ی زیر را روزانه به ترتیب انجام دهید.
۱. تمیز کردن (صبح و شب)
با یک پاک‌کننده‌ی مناسب تمام سطح پوست خود را پاک کنید. در این مرحله باید تمام لوازم آرایشی و کرم‌هایی که روی پوست وجود دارند پاک شود. میسلار واتر، ژل شست‌وشو و فوم شست‌وشوی صورت برای انجام این مرحله مناسب است.
۲. متعادل‌سازی (صبح و شب)
استفاده از تونر برای پوست‌های مختلط از واجبات است. به دنبال تونرهایی باشید که برای متعادل‌سازی PH پوست ساخته شده‌اند و حاوی اسید هیالورونیک هم هستند. این تونرها می‌توانند کار آبرسانی را هم انجام دهند. صبح و شب بلافاصله بعد از شست‌وشو با یک پد پنبه‌ای روی تمام سطح پوست تونر بزنید.
۳. لایه‌ برداری (۲ تا ۳ بار در هفته)
یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش آکنه در ناحیه‌ی T صورت، استفاده از لایه‌بردار ملایم است. فراموش نکنید که لایه‌برداری فیزیکی به پوست شما آسیب می‌زند و فقط باید از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده کنید. یک لایه‌بردار ملایم حاوی اسید لاکتیک که برای پوست مختلط مناسب است را انتخاب کنید و هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از آن استفاده کنید.
در زمان استفاده باید یک لایه‌ی نازک از لایه‌بردار را روی پوست بزنید و به آرامی با دست ماساژ دهید تا سلول‌های پوست مرده از بین برود. این مرحله حتما باید بعد از مرحله‌ی تونر باشد تا پوست بهتر تمیز شود. همچنین بهتر است بعد از لایه برداری از سرم اسید لاکتیک روی پوست خود بزنید.
۴. مرطوب کننده (صبح و شب)
آبرسانی مهم‌ترین مرحله‌ی روتین روزانه‌ی پوست‌های مختلط است. صبح‌ها از یک مرطوب کننده‌ی سبک استفاده کنید و شب‌ها از یک کرم غنی‌تر روی پوست خود بزنید. استفاده از کرم مرطوب کننده‌ی شب‌ بعد از پاکسازی و تونینگ، می‌تواند در طول شب و زمانی که شما خواب هستید پوست را بازسازی کند. کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید گزینه‌ی مناسبی برای این نوع پوست است.
۵. روغن صورت (شب)
استفاده از روغن صورت یکی از راه‌های مناسب برای مراقبت از پوست‌های مختلط است. یک روغن متعادل کننده یا آبرسان انتخاب کنید و شب‌ها بعد از مرطوب‌کننده روی صورت خود بزنید. حتی می‌توانید کرم مرطوب کننده و روغن را با هم مخلوط کنید و سپس روی پوست بزنید.
۶. ضدآفتاب (صبح)
استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا بهترین راه برای محافظت از پوست، جلوگیری از چین و چروک و همچنین جلوگیری از پیری زودرس است. هر روز صبح حداقل ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن یک لایه کرم ضد آفتاب اکسید روی که حداقل SPF 30 دارد روی پوست خود بزنید. روی به عنوان تسکین دهنده‌ی پوست تحریک شده شناخته می‌شود و می‌تواند برای انواع پپوست‌های مختلط یک گزینه‌ی عالی باشد.
۷. استفاده از ماسک (هفتگی)









استفاده از ماسک صورت می‌تواند التهابات و گرفتگی‌های منافذ ناحیه‌ی T صورت را کاهش دهد. یک ماسک صورت متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید و هفته‌ای یک بار بعد از مرحله‌ی لایه‌برداری از آن استفاده کنید. سپس ادامه‌ی مراحل روتین را اجرا کنید.
مرور کلی
پوست مختلط ترکیبی از نواحی چرب و خشک است و نگهداری از آن بسیار آسان‌تر از انواع دیگر پوست‌ها است. با رعایت یک روتین روزانه‌ی مناسب و ثابت قدم بودن در اجرای آن می‌تواند پوستی سالم، شاداب و زیبا را به شما هدیه دهد.
دیجی کالا مگ
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوست، چین و چروک، مراقبت از پوست، پاکسازی، نوع پوست ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو