در گفتگو با یک بانوی کارآفرین مطرح شد:

کشف استعداد و علاقه مندی، دو عامل اصلی رسیدن به هدف

یک بانوی کارآفرین گفت: قدم اول برای رسیدن به هدف، کشف و شناسایی استعدادهای نهفته است. بعد از استعدادیابی، اگر علاقه و اشتیاق هم چاشنی توانایی ها شود، قطعا شکوفایی و موفقیت به دنبالش می آیند.
کشف استعداد و علاقه مندی، دو عامل اصلی رسیدن به هدف
1402/08/06 - 11:45
تاریخ و ساعت خبر:
175600
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، خدیجه گیلانی متولد سال۱۳۶۲ و لیسانس زیست شناسی از دانشگاه آزاد قم است. در حال حاضر در زمینه معرّق کاری چوب فعالیت دارد. پای صحبت این بانوی کارآفرین نشستیم و شروع به گفتگو کردیم تا رمز و راز موفقیتش را بدانیم.
- خانم گیلانی معرق کاری را از چه سنی شروع کردید؟
بعد از اینکه در سال ۸۹ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، دوره آموزش معرّق چوب را گذراندم و از سال ۹۰ یعنی در سن ۲۸ سالگی کارم را شروع کردم.
- کارتان را با چند نفر آغاز کردید؟
از ابتدای شروع به کار تعداد محدودی با من بودند اما تا الان توانستم 20 نفر را به استقلال مالی برسانم تا بتوانند از پس تمام مخارج زندگی بربیایند .

- چه شد که به حرفه معرق کاری علاقمند شدید؟
در طول دوره مهارت آموزی، تکالیفم را به نحو احسن انجام می دادم. مادرم به آثاری که می ساختم علاقه نشان می داد و مشوق اصلی من بود. ترغیب های مادرم در روح و روان من اثر می گذاشت.
یادم می‌آید آن زمان که در حال حرفه آموزی بودم در یک مسابقه هنری به مناسبت ولادت امام رضا (ع) شرکت کردم و برنده شدم. همین مسابقه باعث شد در ذهنم جرقه ای بخورد و عزم و اراده من برای انتخاب این هنر به عنوان حرفه اصلی جزم شود.
استادم از علاقه و استعداد من آگاه بود. مدتی دستیارش بودم تا ریزه کاری ها و جزئیات را یاد بگیرم. تشویق های امیدبخش استادم مرا مصمم تر کرده بود.

- با چه پشتوانه مالی وارد این کسب و کار شدید؟
وقتی استادم از شهرستان شوشتر مهاجرت کرد، تعدادی از ابزار و سایل کار را به من هدیه داد و تعدادی را از وی خریداری کردم . مابقی ابزار اولیه را هم خودم تهیه کردم تا بتوانم شروع به کار کنم.
- چه چیزی باعث شد تا با وجود موانع و مشکلات دست از کار نکشید و همچنان ادامه دهید؟
پدر و مادرم در این راه خیلی به من کمک کردند. علاقه و شوق و اشتیاق به این هنر هم بی تاثیر نبود و همین انگیزه ای شد تا هیچ مانعی را سد راه هدفم نبینم.
خبرنگاران - مطهره شوشتری نسب و رضوان منجزی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان کارآفرین ، استان خوزستان، معرق کاری ، بانوی هنرمند و کارآفرین خدیجه گیلانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو