میانگین هزینه سرسام‌آور برای سفر به قطر

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درخصوص هزینه مسافران از ایران به جام جهانی قطر، می‌گوید که برای هر نفر، از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت است. میانگین هزینه برای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است.
میانگین هزینه سرسام‌آور برای سفر به قطر
1401/09/10 - 23:01
تاریخ و ساعت خبر:
143601
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درخصوص هزینه مسافران از ایران به جام جهانی قطر، می‌گوید که برای هر نفر، از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت است. میانگین هزینه برای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است
حرمت‌الله رفیعی در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص برآورد کمترین و بیشترین هزینه سفر به قطر برای جام جهانی، بیان کرد: «هزینه‌ها متفاوت است و بسته به نوع بلیط، نوع هتل، زمان پرواز و کتگوری بلیت بازی‌ها دارد. بر این اساس برای هر نفر، از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت است. گرچه معتقدم نباید آنقدر هزینه می‌شد ولی به طور کل این رقم شامل بلیت هواپیما، مسابقات و هزینه اقامت است.»
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی، خاطرنشان کرد: «وقتی می‌گویم ۵۰ میلیون تومان منظور این است که مسافر اصلا اقامت ندارد یا یکی دو شب در قطر می‌ماند و برای تماشای یک بازی رفته و فقط بلیط هواپیما و مسابقه را گرفته است. بدون احتساب هزینه غذا و حمل و نقل، میانگین هزینه‌های جاری برای هر نفر از ۱۰۰ میلیون تومان است. در قطر هم غذا گران است و هم کرایه تاکسی برای رفت و آمد. در مورد تماشای بازی‌ها هم بستگی به جایگاه دارد؛ مثلا وقتی یک بازی را ۹۰۰ دلار می‌بینید، برای دیدن هر سه بازی باید دو هزار و ۷۰۰ دلار هزینه کنید. بر این اساس میانگین هزینه برای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است.»
رفیعی درمورد تعداد افرادی که از داخل کشور برای جام جهانی به قطر رفته‌اند، گفت: «حدود ۲۱ تا ۲۲ هزار نفر را خود فدارسیون می‌گوید و حدود ۳ هزار نفر هم از سوی بخش خصوصی اعلام شده که به قطر رفته‌اند. بنابراین بین ۲۴ تا ۲۵ هزار نفر از ایران برای جام‌جهانی به قطر سفر کرده‌اند که باید آن میانگین هزینه که ۲۰۰ میلیون تومان بود را در ۲۵ هزار نفر ضرب کنید.»
انتخاب
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایران، جام جهانی، قطر، مسافران، هواپیما ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو