برگزاری همایش حجاب و عفاف فاطمی در سنندج/ بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور هستند

همایش حجاب و عفاف فاطمی در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد در این مراسم سخنرانان درباره نقش آفرینی بانوان در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی روز صحبت کردند و بانوان کردستان را پیشقراولان صحنه های فرهنگی کشور خواندند.
برگزاری همایش حجاب و عفاف فاطمی در سنندج/ بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور هستند
1401/11/12 - 13:00
تاریخ و ساعت خبر:
145046
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش حجاب و عفاف فاطمی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد اظهار داشت: در استان کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی داریم که بیش از ۲۰۰نفر آنها از بانوان هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ زن عضو هیات علمی را نداشتیم.
وی افزود: در استان بیش از ۴۰هزار دانشجو داریم که بیش از ۱۸هزار نفر آنها بانوان هستند.
پورذهبی تصریح کرد: در استان خوشبختانه نماینده فروتبال و بسکتبال بانوان داریم که برای استان همواره افتخار آفرین هستند.
حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: خلاف آنچه دشمتان سعی دارند به جامعه جهانی بقبولانند که جمهوری اسلامی در حق بانوان کوتاهی می‌کند و این کشور را در رابطه با کوتاه دانستن جایگاه زنان متهم می‌کنند بانوان ایران اسلامی بعد از انقلاب در سطوح مختلف پیشرفت‌های قابل اهمیتی داشته‌اند.
وی به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و وروزشی گریزی زد و گفت: امروز بانوان جوان استان کردستان در لیگ‌های برتر کشوری دارای جایگاه و نام نشان هستند.

در ادامه محسن مسچی معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: مشارکت بانوان که سهم ارزشمندی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در تشویق مجمع جهانی تقریب مذاهب و برگزاری چنین مراسم‌های فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: عفاف و حجاب بحث شخصیت زن را بازگو می‌کند لذا برگزاری چنین همایشی نشان از آمادگی بستر اجرای کارهای فرهنگی در کردستان است.
مسچی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مجمع بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی را درتمامی استان‌های کشور برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: مشارکت شما بانوان سهم بسیار ارزشمندی در تشکیل انقلاب اسلامی وپیشبرد اهداف این انقلاب داشته ودارید.
وی افزود: برگزاری اینگونه مجامع در شناسایی استعداد بانوان ومعرفی آنان به ادارات زیربط و فعال بودن بخش بانوان در مجمع جهانی از اهداف این گونه مراسمات است.
معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: حجاب وعفاف نشانه شخصیت وآراستگی زنان بخصوص بانوان کردستانی است، بطوریکه زنان کردستانی به مرزداری وقهرمانی و دفاع از مرزها شهره خاصی دارند.
مسچی افزود: تقریب برای برگزاری این گونه مراسم ها برنامه های زیادی برای شناسایی بانوان فعال داریم وامیدواریم وتلاش میکنیم که این مراسمرهای ارزشمند همچنان برگزار شود.
وی اضافه کرد: پیشتازی کردستانی ها در تمامی صحنه ها، خصوصا صحنه ها ومراسم های فرهنگی نقش ویژه ای دارد.
معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: در دهه فجر ما لازم دانستیم که از این بانوان فعال تجلیل کنیم.
در ادامه ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج اظهار کرد: دین اسلام بالاترین جایگاه را برای بانوان در نظر گرفته و برنامه‌های متعددی برای ارتقای آنان تا بالاترین سطح مد نظر قرار داده است.
وی تصریح کرد: برخلاف آنچه دشمنان اسلامی سعی دارند حجاب را مانعی سد راه پیشرفت بانوان نشان دهند حجاب برترین و بالاترین آزادی برای بانوان ما در مسیر رسیدن به پیشرفت‌های مختلف است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زنان محجبه با حفظ حجاب توانسته‌اند حضور تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف داشته باشند، گفت: دین اسلام با آزادکردن زنان و از بین بردن بی‌عدالتی و حذف تبعیض‌های جنسی زنان توانسته بانوان را به عرصه اجتماعی بکشاند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: آیات قرآن کریم درس آزادی و حریت برای بانوان ما دارند تا بتوانند با کرامت و شرافت حضور تاثیرگذار در جامعه داشته باشند.
ماموستا رستمی با بیان اینکه حجاب بانوان بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: امروز دشمن تمام عزم و توان خود را برای ضربه زدن به ارزش‌های دینی بکار گرفته و امروز این رسالت تک تک مسلمانان به ویژه بانوان است که با بصیرت هرچه تمام در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.
وی اضافه کرد: بانوان به عنوان ستون اصلی خیمه خانواده امروز بیش از هر زمانی سیبل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارند و در چنین شرایط نیازمند روشنگری، بصیرت‌افزایی به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان هستیم.
در ادامه حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها مکتبی است که باعث تغییر در فضای جهانی در هزاره سوم بوده و تداوم این مکتب الهی امام راحل، مکتب حاج قاسم سلیمانی بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: دنیا در مقابل این مکتب ساکت ننشسته است و در مقابل این مکتب، مکتب لیبرالیسم غرب در تلاش برای گسترس است.
وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی مکتبی را در حوزه بانوان از خود به منصه ظهور رساند که همان مکتب فاطمه زهرا بود و نتیجه آن دختر این شهید والامقام است که امروز به عنوان الگوهایی ارزشمند در هزاره سوم به جهان معرفی کردیم.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری اضافه کرد: در جهان و عصر امروز دو مکتب در نوک پیکان تعارض با هم هستند که یکی مکتب حاج قاسم سلیمانی و دیگر مکتب لیبرالی غربی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی چشم همه را خیره کرد و تشییع جنازه‌ای در مراسم شهادت ایشان شکل داد که در طول انقلاب و بعد از فوت امام، بی‌نظیر بود.
وی به دنیای اسلام و دنیای غرب و ارزش‌های این دو دنیا گریزی زد و گفت: دنیای غرب همه ارزش‌های خود را بر پایه آزادی بنا نهاده و تمام ارزش‌های انسانی را پای این ارزش ذبح کرده‌اند.
حجت‌الاسلام حمید شهریاری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم آزادی ارزش است اما بالاترین ارزش نیست و نباید ارزش‌های الهی که موجب تعهد انسان به خالق هستی و هویت‌بخشی و ارزش بخشیدن به انسان است را به خاطر آن از بین برد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه امروز دنیای غرب دنبال هویت فردگرایانه است، گفت: هویت فردگرایانه انسان را منزوی و دور از اجتماع می‌کند و آزادی‌های فردی را به سایر آزادی‌ها ترجیح می‌دهد.
وی اذعان کرد: دین اسلام در بین مرد و زن در خانواده عشق، ارزش، مودت و مهربانی ایجاد کرده و همین مولفه‌ها پایه‌های زندگی را در جهان اسلام مستحکم کرده است.
وی با بیان اینکه خیلی دورتر از اینکه غربی‌ها ارزش زن را درک کنند اسلام برای زن ارزش قائل شده است، گفت: بیعتی که پیامبر مکرم اسلام با زنان انجام داده یک افتخار تاریخی در تارک زندگی بشریت است.
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در آمریکا 9.5 میلیارد دلار سوداگری جنسی صورت می‌گیرد و از دیدگاه آنان آزادی زن این است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه بی‌تعهدی در فرهنگ لیبرالی یک ارزش تلقی می‌شود، گفت: همجنس‌بازی، ازدواج‌های سفید، بی‌تعهدی همسران به همدیگر، نادیده گرفته شدن ارزش‌های انسانی و خانوادگی از ویژگی‌های فرهنگ لیبرالی است.
حجت‌الاسلام شهریاری عنوان کرد: امروز ازدواج با حیوانات مختلف در فرهنگ غرب به عنوان یک ارزش در حال رشد روزافزودن است.
وی به ارزش و هویتی که اسلام به بانوان داده اشاره کرد و گفت: ارزشی که اسلام به بانوان داده برگرفته از عفت است، عفتی که روح انسان را از آسیب‌ها حفظ می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه عفت در بین مردان و زنان با غیرت گره خورده است، افزود: غیرت در کُردها در کل کشور زبان زد خاص و عام است.
حج السلام شهریاری خاطرنشان کرد: هرزه‌گی در دنیای غرب یک ارزش است اما بر این باور هستیم اکثر قریب به اتفاق آنها هرزه نیستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بی حجابی به معنای هرزه‌گی نیست بلکه صفت ظاهری و جسمی است، اذعان کرد: حفظ جسم زنان ارزش محسوب می‌شود و حجاب حافظ جسم انسان‌ها است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به شعار زن، زندگی آزادی در مکتب غرب اشاره کرد و گفت: لخت شدن معنای آزادی در غرب است اما عفیف‌ترین زنان، زنانی هستند که در دامن اسلام پرورش یافته‌اند و فرزندانی را در دامن خود پرورش می‌دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش حجاب و عفاف فاطمی، سنندج، زنان کردستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو