با واقعیت غرب درباره زندگی دختران بیشتر آشنا شوید/ اروپای بدون بزک چگونه است؟

روزنامه گاردین اخیرا طی گزارشی از ترس آزار جنسی دختران ۱۱ تا ۱۶ ساله در مدارس خبر داده بود. بر اساس یک نظرسنجی ۲۲ درصد دختر و زنان جوان ۱۱ تا ۱۶ ساله، ترس از آزار و اذیت جنسی را عامل عقب ماندن آن‌ها در مدرسه دانسته‌اند.
با واقعیت غرب درباره زندگی دختران بیشتر آشنا شوید/ اروپای بدون بزک چگونه است؟
1402/02/25 - 07:00
تاریخ و ساعت خبر:
148248
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد : بسیاری از افراد از اروپا و غرب به عنوان یک آرمانشهر یاد می کنند و تصاویری هالیوودی و غیر واقعی از آن بروز می دهند که باعث شده بسیاری از جوانان امروز با انحرافات جدی مواجه شوند. اما موضوع اصلی اینجاست که باید خود واقعی غرب را به جامعه خصوصا جوانان معرفی کرد تا بتوانند به خوبی درباره آن قضاوت کنند و متاسفانه اسیر این وهمیات نشده و سراب غرب زندگی آنان را به مخاطره نیندازد.
چه آنان که سودای مهاجرت در سر داشته باشند و چه زنانی که آرزوی یک فضای دروغین را هر دو باعث می شود که زندگی‌شان با مخاطره و مشکلاتی همراه شود و از این رو مهم است که جوانان را با واقعیت های غرب آشنا کنیم.
در همین رابطه یکی از موضوعاتی که بیشتر از همه درباره غرب و اروپای صلح طلب و سرسبز تبلیغ می شود موضوع آزادی های بی حد و حصر آنان است. اما واقعیت این است که آزادی به تنهایی برای یک زندگی ایده آل کافی نیست و از این نظر دیده می شود که برخی از آزادی ها باعث سلب آسایش و امنیت و آرامش افراد به ویژه زنان و دختران می شود. درواقع آزادی باید قانونی و عقلانی بوده و افراد را با مشکل روبرو نسازد. امروزه زندگی خصوصی در غرب بیشتر از هر موضوع دیگری به مخاطره می افتد.
در همین رابطه یک خبر جالب توجه که با آزادی های بی حد و حصر و بی بندباری غرب پیوند خورده است درباره عدم جداسازی سرویس بهداشتی دانش آموزان است. اخیرا یک خبر در رسانه های انگلیسی درج شده که نشان می دهد دختران در مدارس این کشور از ترس‌شان سرویس بهداشتی نمی روند.
مدرسه ای که تفکیک جنسیت رو از سرویس های بهداشتی حذف کرده باعث شده دختران از سرویس بهداشتی مدرسه استفاده نکنند زیرا پسران از آنان فیلم می گیرند!
روزنامه گاردین اخیرا طی گزارشی از ترس آزار جنسی دختران ۱۱ تا ۱۶ ساله در مدارس خبر داده بود. بر اساس یک نظرسنجی ۲۲ درصد دختر و زنان جوان ۱۱ تا ۱۶ ساله، ترس از آزار و اذیت جنسی را عامل عقب ماندن آن‌ها در مدرسه دانسته‌اند.
یکی دیگر از مواردی که بسیار مورد توجه در غرب قرار گرفته و به یک چالش جدی بدل شده است مختلط بودن فضای اتوبوس و مترو است. این موضوع در فرانسه باعث شد تا حتی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور نیز در توئیتی از چنین مسئله‌ای ابراز نگرانی بکند. این درحالی است که این موضوع به عنوان یک مساله حل شده در کشورمان مطرح می شود و جداسازی مترو مورد قبول دو طرف است و خصوصا زنان از عدم حضور آقایان در واگن ها و بخش مخصوص به خود در اتوبوس ها به شدت به عنوان یک حق قانونی دفاع می کنند.
در اوایل سال ۱۹۱۲، خط توکیو چوئو واگنهای مخصوص زنان را معرفی کرد تا دانش‌آموزان دختر در ساعات شلوغی راحت سوار شوند این کار در شهر کوبه و چند شهر دیگه ژاپن تا سالها اجرا می شد تا اینکه در اواسط قرن کنار گذاشته شد.
در یک نظرسنجی که در اوایل قرن جدید توسط پلیس توکیو و راه‌آهن ژاپن انجام شد، دو سوم زنان ۲۰ تا ۴۰ ساله گفتند که آنها را لمس کرده‌اند و مورد #تعرض_جنسی قرار گرفته اند.
با اجرا شدن ساعتی این طرح درسال ۲۰۰۲ در اوزاکا و در یکی از شلوغ ترین خطوط، ثابت شد که این سیستم بسیار مؤثر است و شکایات فقط در یک سال یک سوم کاهش یافت بنابراین ساعات و خطوط اجرا افزایش پیدا کرد.
با این حال تصویری که از غرب برای جوانان ما خصوصا از سوی رسانه های ضدانقلابی مانند شبکه های من و تو و ایران اینترنشنال که با تغییر سبک زندگی ایرانی به اروپایی تلاش می کنند به نمایش می کشند متاسفانه ذهنیات برخی از دختران جوان را منحرف می کنند که این موضوع نه تنها با واقعیت این کشورها تداخل دارد بلکه برای کشورهایی با فرهنگ اسلامی نیز مشکلاتی ایجاد می کند.
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آزار و اذیت جنسی،زنان،جوانان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو