برگزاری اعتکاف ویژه دختران نوجوان در یزد

اعتکاف ویژه دختران نوجوان در مسجد امام رضا (ع) شهر یزد به همت حوزه علمیه حضرت زینب کبری(س) و سازمان تبلیغات برگزار شد.
برگزاری اعتکاف ویژه دختران نوجوان در یزد
1401/11/18 - 08:32
تاریخ و ساعت خبر:
145108
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یزد: حوزه علمیه حضرت زینب (س) از سال ۹۷ برنامه اعتکاف برای دختران دانش آموز دبیرستان دوره اول و دوم را برگزار می‌کند.امسال نیز تعداد ۱۱۵ نفر در این برنامه شرکت کردند که ۲۵نفر آن ها طلاب آموزش دیده حوزه علمیه بودند.
در این مراسم نورانی ،سعی بر این بوده است که اکثر فعالیت ها از طرف طلاب حوزه علمیه برگزار شود.یکی از نوآوری هایی که در برنامه امسال صورت گرفته برگزاری روزانه ۸ حلقه صالحین در رده های سنی مختلف توسط طلاب آموزش دیده است.
اقدس السادات خاتم الحسینی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س)در مورد برگزاری مراسم اعتکاف بیان کرد:طبق تجربه سال های قبل ما ،نوجوانانی که در مراسم اعتکاف تصمیم به ادامه تحصیل در مدرسه علمیه میگیرند ، بسیار پای کار هستند و ما دلیل این امر را عنایت ویژه صاحب الزمان(عج) به این قشر میدانیم و از این جهت تمام تلاش ما برگزاری برنامه اعتکاف برای نوجوانان است.
خاتم الحسینی افزود:ما قبل از اجرای برنامه اعتکاف ، گروهی از طلاب سطح بالای حوزه علمیه را انتخاب کردیم و به آن ها آموزش های لازم را در مورد آداب و رفتار متناسب با رده سنی نوجوان دادیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س)بیان کرد: گروه آموزش دیده مدرسه علمیه با برگزاری حلقه های صالحین و معرفت ، تاثیرات بسیار خوبی بر معتکفین نوجوان داشته اند ازجمله:برطرف شدن شبهات ، انس و الفت گرفتن با طلاب و مثبت شدن نگرش دختران دانش آموز نسبت به نظام و خدمتگزاران نظام.
وی عنوان کرد:تغذیه این اعتکاف با توجه به گروه شرکت کننده نسبت به دیگر مراسمات متفاوت بود و سعی بر این بود که غذاهای مورد علاقه نوجوانان تهیه گردد البته با ذکر این نکته که از حالت اعتکاف و فضای معنوی آن خارج نشود و آینده سازان کشور ایران به سمت صراط مستقیم هدایت شوند.

صبح روز اول اعتکاف ، سخنرانی در باب فضایل حضرت علی (ع) برگزار شد.بعد از سخنرانی محفل انس با قرآن با محوریت سوره مبارکه یس و سپس برگزاری حلقه معرفت با موضوع امام زمان (عج) انجام گرفت.شب اول جشن ولادت امیر مومنان (ع) با حضور و توسل به پرچم حرم این امام عزیز برگزار گردید.
برنامه های روز دوم اعتکاف به شرح ذیل انجام شد:صبح سخنرانی یکی از طلاب متحول شده تحت عنوان از لاک جیغ تا خدا ، محفل قرآنی با محوریت سوره حدید ، حلقه صالحین با موضوع جایگاه زن در اسلام و غرب و همچنین بمناسبت همزمانی اعتکاف با دهه فجر انقلاب اسلامی پرده خوانی انقلاب انجام گرفت.این محفل نورانی با حضور پرچم مطهر حرم امام حسین (ع) متبرک شد.
روز سوم اعتکاف ، معتکفین اعمال ام داوود را علاوه بر اعمال معنوی دیگر انجام دادند.
هرشب تا سحر، معتکفین نماز شب دسته جمعی را اقامه می‌کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اعتکاف، یزد، اعتکاف دختران، مسجد امام رضا علیه السلام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو