از موسیقی تراپی تا دوست درمانی

در روزگاری قرار گرفته ایم که تراپی یا روان درمانی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. شاید بتوان گفت که در این روند بسیاری دچار مشکل حل مساله بویژه در زندگی شان شده اند و باید حالا پرتقال فروش را پیدا کنند.
از موسیقی تراپی تا دوست درمانی
1402/02/11 - 07:24
تاریخ و ساعت خبر:
147617
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد: در روزگاری قرار گرفته ایم که تراپی یا روان درمانی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. شاید بتوان گفت که در این روند بسیاری دچار مشکل حل مساله بویژه در زندگی شان شده اند و باید حالا پرتقال فروش را پیدا کنند.
درواقع افراد با گم کردن یک سبک زندگی درست به سراغ راه های درمان روانی می روند تا جای خالی این موارد را پر کنند اما دچار نسخه های بعضا عجیب و غریب شده اند.
اخیرا در در شبکه های اجتماعی ویدئو هایی منتشر شده که برخی در کشورهای غربی به جای حیوانات خانگی با اتو پیاده روی می کنند.
منشا این عمل شاید به تز "اینسا مویزینکو"، روانشناس بالینی باز می گردد که مطرح کرده است:" پیاده روی با اتو به بسیاری کمک می کند تا آرام شوند و از شر عقده ها رهایی یابند."
عقده سنجی یا عقده گرایی در درمان روانی که "زیگموند فروید" بنیانگذار دانش روانکاوی بر روی آن تاکید می کرد حالا بیش از پیش در این رشته علمی مورد توجه قرار گرفته است، اما به نظر می رسد برخی روانشناسان خصوصا در روانشناسی زرد با ایجاد عقده های بیشتر در انسان ها و انگیزه های کاذب آنان را بیشتر دچار مشکلات روانی و هویتی می کنند.
آنچه تجویز می شود نیز با توجه به جزئی گرایی و تمرکز بیش از حد و حتی آگاه سازی افراد درباره برخی عقده ها و شاید گفت القای این موارد به آنان مشکلات افراد را بیشتر می کند.
به نظر می رسد بهترین روان درمان در زندگی هر فردی خود اوست. چیزهای ساده اما گیرا می تواند در سلامت روح و روان راهگشا باشد و از مشکلات ذهنی پیشگیری کند. کارکرد یک دوست خوب و صمیمی، یک موسیقی فرح بخش و روح افزا، طبیعت بکر و پختن یک غذای خوشمزه و متبوع و صرف وقت با خانواده و دوستان می تواند خود در ایجاد یک فضای روانی مطلوب در افراد بسیار راهگشا باشد. شاید نام آنرا باید به شیوه تراپیست ها باید بگذاریم "پیکنیک یا گردش درمانی" نهاد.
اینجاست که پرتقال فروش پیدا می شود و در حل مساله راه درست را می توان یافت، نه تجویز های عجیب و غریبی که بیشتر افراد را به عنوان مجنون و دیوانه در جامعه انگشت نما می کند و آنان را به مواردی چون گردش با اتو مجبور می سازد!
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
موسیقی تراپی، روان درمانی، زیگموند فروید، دانش روانکاوی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو