گفت و گویی خواندنی با یک بانوی انقلابی؛ ولایتمداری رمز پیروزی بر دشمنان است

بمناسبت گرامیداشت دهه فجر و به منظور معرفی بانوان مجاهد انقلابی و الگوی سوم زن مسلمان ایرانی، با فاطمه پیوندی از بانوان انقلابی استان سمنان به گفت و گو نشستیم.
گفت و گویی خواندنی با یک بانوی انقلابی؛ ولایتمداری رمز پیروزی بر دشمنان است
1401/11/22 - 09:34
تاریخ و ساعت خبر:
145121
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان سمنان، به بهانه قرار گرفتن در آستانه سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 گفت و گویی خواندنی با یکی از بانوان انقلابی استان سمنان ترتیب داده شده است که در ذیل می خوانید؛
فاطمه پیوندی یکی از بانوان انقلابی و مجاهد شهرستان سمنان از توابع استان سمنان است. رشد و پرورش در خانواده ای مذهبی و معتقد از همان دوران کودکی مسیری روشن را برایش مشخص می کند.
او که متولد سال 1342 است و همچنان نیز در رکاب انقلاب پیشگام است و فعالیت های انقلابی خود را در بستر بسیج ادامه داده است می گوید: دوران نوجوانی من و همسن و سالهای من همراه بود با اعتراضات مردمی در سال های 1355 به بعد که در شهرها و استان های بزرگ کشور با هدایت های داهیانه امام خمینی(ره) آن معمار کبیر انقلاب شکل گرفته بود و این اعتراضات را ما با وجود اینکه در شهری کوچک همچون سرخه زندگی می کردیم از بزرگ تر های خود می شنیدیم.
این بانوی مجاهد و انقلابی می گوید: شور و حرارت بسیاری برای تأثیر گذاری در جریانات انقلابی و ضد طاغوتی داشتیم و خداوند هم من را در مسیری درست قرار داد و در همان سال های 1355 بود که یک روز برادرم زین العابدین به من پیشنهادی داد و به من گفت یک نوار کاست از صحبت های حضرت امام روح الله خمینی(ره) را به تو می دهم و سخنان امام را به دقت گوش کن و آن ها را در برگه یاد داشت کن.
این بانو بیان کرد: موج اعتراضات در آن سال ها به سرخه نیز رسید و برادرم به همراه دوستان انقلابیش از جمله برپاکنندگان تظاهرات علیه رژیم طاغوتی شدند و برادرم بر حضور بانوان در این تظاهرات تأکید فراوان داشت و همین مسئله سبب شد که من نیز به همراه دیگر بانوان سرخه ای در این تظاهرات حضور پیدا کنم.
وی اضافه کرد: از دیگر کارهایی که انجام می دادیم این بود که به صورت کاملا مخفیانه و پنهانی اقدام به توزیع اعلامیه در مساجد سطح شهر سرخه می کردیم، شعارنویسی روی دیوارها و حضور در تظاهرات نیز از دیگر اقداماتی بود که من به همراه دیگر بانوان انقلابی شهرم همپای مردان انجام می دادیم.
وی ادامه داد: از جمله شعارهای آن روزها "وای به حالت بختیار اگر امام فردا نیاد"؛ "توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد؛ حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد"؛ "ای شاه نامرد؛ دیدی امام خمینی آمد"؛ "ولی عهدت بمیرد؛ چرا کشتی جوانان وطن را"؛ "ای شاه خائن آواره گردی؛ خاک وطن را ویرانه کردی"؛ "کشتی جوان وطن آه وا ویلا؛ کردی هزاران را در کفن آه و واویلا"؛ "مرگ برشاه" بود.
این بانوی انقلابی می گوید: خوشحال و خرسندم که آن تلاش های مجاهدانه و خالصانه زنان و مردان انقلابی در شهرها و استان های مختلف با وجود به ریخته شدن خون های به ناحق ریخته بسیار به ثمر نشست و انقلابی اسلامی به رهبری امام خمینی در بهمن ماه سال 1357 به پیروزی رسید و رژیم طاغوتی و پهلوی سرنگون شد.
وی عنوان می کند: بعد از پیروزی انقلاب نیز هنوز مردم طعم شیرین پیروزی را نچشیده بوند که جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق بر علیه کشور عزیزمان ایران آغاز شد؛ این جنگ بر علیه کشورما در حالی آغاز شد که هنوز سازماندهی خاصی شکل نگرفته بود و کشور دستش از امکانات و تجهیزات نظامی خالی بود و تنها پشتوانه رزمندگان ما در جبهه های حق علیه باطل دست و ید پرقدرت خداوند بود و رزمندگان ما با این پشتوانه برابر نه یک کشور بلکه دشمنان تا بن دندان مسلح دیگر کشورهای مستکبر به سرکردگی آمریکا و انگلیس و ... ایستادگی و مقاومت کردند.
پیوندی عنوان می کند:با توجه به حضوربانوان انقلابی سرخه در قبل از انقلاب این شور و حرارت برای پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه های جنگ ادامه یافت و بسته بندی مواد غذایی و دوختن لباس های زمستانی و کلاه و ... از جمله فعالیت هایی بود که با تمام وجود در آن شرکت می کردم.
وی عنوان کرد: ولایتمداری، اتحاد و همبستگی ملت ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از جمله رموز پیروزی و سربلندی و عزت این ملت و کشور برابر دشمنان بوده است و این رموز موفقیت امروز نیز باید با قوت و قدرت بیشتری برای شکست دشمنانی که هر روز فتنه گری جدیدی را ایجاد می کنند؛ باید تداوم داشته باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خاطرات انقلاب، بانوان ایرانی، فاطمه پیوندی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو