زنانی که مجبور هستند که با مردان مسابقه دهند!/ بحران تراجنسی‌ها در ورزش بانوان آمریکا

درواقع زنان غربی در این کشورها دیگر امیدی برای کسب مقام های قهرمانی در ورزش های حرفه ای را ندارند و با ناامیدی تنها برای کسب رتبه های بعدی با توجه به فیزیک و قدرت مردانه رقیبان خودشان که به اصطلاح آنان را زن می خوانند، رقابت می کنند.
زنانی که مجبور هستند که با مردان مسابقه دهند!/ بحران تراجنسی‌ها در ورزش بانوان آمریکا
1402/02/10 - 08:52
تاریخ و ساعت خبر:
147541
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: موضوع حضور تراجنسی ها و افراد تنومندی که حالا به هر جهت با تغییرات جنسی و عمل جراحی جنسیت خود را تغییر داده‌اند در کشورهای غربی از جمله آمریکا به یک بحران در ورزش زنان بدل شده است. جالب اینجاست که حالا کار به جایی رسیده است که گفته می شود برخی از ایالت های این کشور دست به اجرای یک قانون برای ممنوعیت ورود این افراد به روزش زنان زده‌اند.
در همین رابطه، ایالت کانزاس آمریکا، حضور ورزشکاران تراجنسیتی را در ورزش های دخترانه و زنانه، از مهدکودک تا کالج، ممنوع می کند. این اولین قانون از چندین قانون جدید احتمالی است که برای مقابله با جنبش دیوانه‌وار LGBTQ و تلاش دولت فدرال آمریکا برای فراگیر کردن فرهنگ «دگرباشی جنسی»، توسط قانونگذاران ایالات مختلف به تصویب می رسد.
تقریبا هر هفته‌ای، فیلم‌ها و عکس‌هایی از یک ورزشکار «مرد» مثلا تغییرجنسیت‌داده در آمریکا منتشر می شود که با شرکت در مسابقات زنان، به راحتی حریفان «زن» واقعی و نامدار خود را شکست می دهد و قهرمان رشته می شود.
درواقع زنان غربی در این کشورها دیگر امیدی برای کسب مقام های قهرمانی در ورزش های حرفه ای را ندارند و با ناامیدی تنها برای کسب رتبه های بعدی با توجه به فیزیک و قدرت مردانه رقیبان خودشان که به اصطلاح آنان را زن می خوانند، رقابت می کنند.
این موضوع بسیار می‌تواند برای ورزش این کشورها در بخش بانوان و خصوصا در مراحل بعد در ورزش بانوان دنیا مخاطره آمیز باشد. بدین معنا که زنان باید رقابت های ورزشی را با توجه به اینکه بازهم در رشته های آنان مردان به اسم جنسیت آنان رقابت می کنند، کنار گذاشته و با ورزش حرفه ای خداحافظی کنند.
در این خصوص موضوع تنها به بخش رقابت ورزشی منتهی نمی شود. آنان درباره این نوع رقابت های تلخ مطرح می کنند که بایستی با مردان رقابت کنند این درحالی است که همه اینها در مواردی که جنسیت واقعی فرد مشخص باشد یک آزار جنسی است و باید فرد خاطی در این زمینه محاکمه شود.

رایلی گینز یکی از ورزشکاران مطرح آمریکایی در باره این تجربیات تلخ با اشاره به اینکه مجبور بوده در یک اردو و اتاق با یک مرد همراه باشد در مصاحبه تلویزیونی به فاکس نیوز بیان می کند:
« این برای من بدتر از خود مسابقه {با یک مرد} بود. حتی احتمالاً یکی دو سال پیش، این حرکت لیا به نوعی آزار جنسی یا چشم‌چرانی تلقی می شد. اما حالا نه تنها اجازه می دهند که این نوع اتفاق‌ها بیفتد، که تقریباً انگار این سازمان‌های بزرگ، وقوع این چیزها را تشویق می‌کنند! »
وی درباره لیا تامسون صحبت می کند. لیا تامسون، ورزشکار 185 سانتیمتری که از سال 2017 تا 2020 در تیم مردان دانشگاه پنسیلوانیا مسابقه می داد، به یکباره از 2021 مدعی شد که «زن» است و با تغییر اسم به تیم زنان شنای همان دانشگاه پیوست. این فرد که کاملا از نظر فیزیولوژیک و حتی چهره مرد است و حتی کوچک‌ترین ظرافت زنانه هم ندارد، در مارس 2022، اولین تراجنسیتی رسمی بود که مدال طلای مسابقات شنای سراسری دانشگاه‌های آمریکا در بخش زنان را به دست آورد! او به نماد بحران «ورزشکاران ترنس» در آمریکا تبدیل شده است.
حالا این بحران هر روز در حال افزایش است و به یک موج عجیب در آمریکا بدل شده است که ورزشکاران مرد دیگری نیز خود را با این موج همراه کرده و حالا در قالب یک زن رویاهای بسیاری از زنان ورزشکار آمریکایی را باطل می کنند.
نکته عجیب اینجاست که در آمریکا نه تنها از این مسئله جلوگیری نمی شود‌ بلکه به نوعی برخی از سازمان ها به تشویق این امر پرداخته و بر سر آن یک جریان سودآوری خاصی بوجود آمده است که این بحران را تشدید کرده است. به هر جهت زنان در کشورهای غربی با نمایش آزادی زندگی می کند اما هر روز مشکلات عجیب و غریب تری با توجه به این رویه اجتماعی سیاسی با توجیه آزادی های مختلف تجربه می کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان ورزشکار غربی، تراجنسی ها در مسابقات زنانه، روزش قهرمانانی زنان غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو