مسئول معاونت سیاسی سپاه امیرالمومنین(ع) :

پشتیبانی از شهادت مهمترین نقش بانوان در آفرینش و بسط فرهنگ عاشورایی است

بنابراین نقش بانوان در فرهنگ عاشورایی از آن جهت پر اهمیت است که هم در آفرینش فرهنگ عاشورایی و هم در بسط آن موثر و بلکه حیاتی است .این نقش در عصر حاضر در دوران انقلاب اسلامی و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد و هم اکنون نیز این نقش در پشتیبانی از شهادت شهدای حرم و امنیت و دیگر عرصه ها در حال شکوفایی است.
پشتیبانی از شهادت مهمترین نقش بانوان در آفرینش و بسط فرهنگ عاشورایی است
1402/05/08 - 10:08
تاریخ و ساعت خبر:
151622
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حامد شیرخدا مسئول معاونت سیاسی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در یادداشتی درباره نقش زنان در آفرینش و بسط فرهنگ عاشورایی نوشت : ترسیم نقش و جایگاه زن در آفرینش، در قرآن کریم گواه محکمی بر اهمیت این جایگاه در تمامی عرصه ها است ، چنانچه قرآن می فرماید وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَون. ( قرآن کریم ، سوره تحریم ، آیه 11 ).
حضور زن در بعثت انبیا نیز از همان آغاز آفرینش از حضرت حوا برای حضرت آدم(ع) شروع می شود و در همه ی اعصار تاریخ نیز این حضور همواره به شکل پررنگی نمایان است ، از همسران حضرت ابراهیم و موسی(علیهما السلام) و مادر حضرت عیسی(س) تا جایگاه والای حضرت خدیجه(س) در تمدن اسلامی .
پس از نقش آفرینی سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) دوشادوش حضرت امیرالمومنین(ع) ، اوج این جایگاه در فرهنگ عاشورایی در قیام امام حسین(ع) نمود پیدا می کند .
ایشان به نقش بی بدیل حضرت زینب کبری(س) در پیدایش فرهنگ عاشورایی و توسعه این فرهنگ اشاره کرد و گفت این نقش بر کسی پوشیده نیست و نه تنها غیر قابل انکار است بلکه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که شهادت مردان خدا در راه حق همواره به پشتیبانی زنان و بانوان فداکار مادر و همسر ایشان صورت گرفته است .
چنانچه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خانواده شهدا به اهمیت این نقش تاکید فراوان دارند. علاوه بر نقش در پیدایش، جایگاه این بانوان در نقش روایت فرهنگ عاشورایی و شهادت نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است .( مقام معظم رهبری ، بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا ، 1402.04.04 )
بنابراین نقش بانوان در فرهنگ عاشورایی از آن جهت پر اهمیت است که هم در آفرینش فرهنگ عاشورایی و هم در بسط آن موثر و بلکه حیاتی است .
این نقش در عصر حاضر در دوران انقلاب اسلامی و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد و هم اکنون نیز این نقش در پشتیبانی از شهادت شهدای حرم و امنیت و دیگر عرصه ها در حال شکوفایی است.
و نیکوتر از پشتیبانی از شهادت مردان خدا چه نقشی می تواند برای یک بانو ترسیم گردد؟

هندسه مفهومی بیانات حضرت آقا در مورد نقش بانوان در فرهنگ شهادت – دیدار خانواده شهدا – 41041.1144

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، بسط فرهنگ عاشورایی، آفرینش فرهنگ عاشورایی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو