آمار نگران کننده از وضعیت گردشگری در ایران

میانگین هزینه‌ای که گردشگران در ایران هزینه می‌کنند قطعاً و بدون شک کمتر از ۱۰۰۰ دلار است.
آمار نگران کننده از وضعیت گردشگری در ایران
1402/11/25 - 14:38
تاریخ و ساعت خبر:
190129
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رحیم یعقوب‌زاده، کنشگر گردشگری و مدرس دانشگاه علم و فرهنگ: اغلب گردشگران از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و جمهوری آذربایجان وارد ایران می‌شوند. در حقیقت ۶۰ درصد گردشگران از این کشورها به ایران مسافرت می‌کنند. با توجه به اینکه ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی بسیار کاهش یافته است، گردشگران با حداقل رقم‌ها - نسبت به کشورهای همسایه - به ایران سفر می‌کنند.
میانگین هزینه‌ای که گردشگران در ایران هزینه می‌کنند قطعاً و بدون شک کمتر از ۱۰۰۰ دلار است. حتی عراقی‌ها از هزینه ۴۰۰ دلاری خود در ایران خبر می‌دهند که چیزی حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان می‌شود. بنابراین میانگین استاندارد هزینه گردشگران که ۱۰۰۰ دلار است در ایران مصداقی ندارد.
به‌رغم اینکه ارقام چندبرابری برای گردشگران خارجی در نظر گرفته می‌شود و هتل ۲ تا ۵/۲برابر و مکان‌های گردشگری گاه ۱۰ تا ۱۵ برابر برای آنها محاسبه می‌شود. با همه این تفاسیر میانگین هزینه گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار است. در حقیقت گردشگران عراقی‌ و افغانستانی‌ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار و گردشگران اروپایی ممکن است ۱۲۰۰ دلار هم هزینه کنند.
هم میهن
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استاندارد، افغانستان، ایران، دلار، گردشگری،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو