فضیلت ماه مبارک شعبان به اعیاد شعبانیه است

یک کارشناس مذهبی، دلیل فضیلت ماه مبارک شعبان را اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان دانست و به خواندن زیارت امام حسین علیه‌السلام تأکید کرد.
فضیلت ماه مبارک شعبان به اعیاد شعبانیه است
1402/11/29 - 11:31
تاریخ و ساعت خبر:
190272
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال موسویان، کارشناس مذهبی درمورد برکات فراوان ماه‌های مبارک شعبان و رمضان گفت: درمورد ماه مبارک رمضان باید گفت همه ساعات و لحظات آن با همه لحظات و ساعات ماه‌های دیگر تفاوت دارد.
او ادامه داد: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فرموده اند: «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ» «ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند.»، زیرا ما در این ماه مبارک به مهمانی پروردگار متعال می‌رویم و «جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ.» «و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت.
وی افزود: اعمال شما در آن پذیرفته است و دعا‌های شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.» یعنی نفس کشیدن شما در ماه مبارک رمضان عبادت است و خوابتان نیز.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شعبان ماه رسول خدا صل الله علیه وآله والسلم است و عظمت ماه مبارک شعبان به اعیاد شعبانیه مثل ولادت آقا امام حسین علیهم‌السلام، آقا حضرت ابوالفضل العباس علیهم السلام، آقا امام سجاد علیهم السلام و نیمه شعبان است. زیرا از قدیم‌الایام و حتی قبل از ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیمه شعبان فضیلت داشته و خواندن زیارت امام حسین علیه السلام از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان یادآور شد: حتی قبل از زیارت آقا حضرت سیدالشهداء علیه السلام درمورد نیمه شعبان روایت شده است که این شب بزرگی است و در نیمه شعبان دعای کمیل خوانده شود.
او می‌گوید: این نشان می‌دهد اگرچه رمضان ماه استثنایی است و با هیچ ماهی قابل مقایسه نیست، ولی ماه مبارک شعبان و نیمه شعبان به خاطر عظمت و بزرگی شبی که همه اعمال ما در آن به محضر پروردگار متعال و اهل بیت علیهم می‌رسد به همین دلیل، ماه مبارک شعبان از فضیلت و کرامت بسیار زیادی برخوردار است و در ضمن، به دلیل این که ماه پیامبر اکرم (ص) است؛ ماه صلوات نامیده شده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ماه شعبان ، نیمه شعبان ، اعیاد شعبانیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو