جوانرود، گردشگرد پذیر شهر منطقه غرب کشور را بشناسیم

جوانرود در شمال غربی شهر کرمانشاه واقع شده است که به از دیربازمورد به دلیل شرایط مناسب طبیعی مورد توجه ایلات و طوایف کرد قرار داشته و اکنون نیز به عنوان گردشگرپذیرترین شهر منطقه غرب کشور شناخته می شود.
جوانرود، گردشگرد پذیر شهر منطقه غرب کشور را بشناسیم
1402/01/20 - 08:49
تاریخ و ساعت خبر:
146547
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهر جوانرود با مرکزیت شهر جوانرود در شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد. اين شهرستان از شمال و غرب به شهرستان پاوه،ازجنوب به شهرستان هاي اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب و از شرق به شهرستان مريوان محدود مي شود.
جوانرود در بین النهرین واقع شده است و از این رو پل ارتباطی تمدن های ایرانی و تمدن های باستانی بین النهرین بوده است .این منطقه با توجه به شرایط مناسب طبیعی همواره مورد توجه ایلات و طوایف کُرد بوده است.
از جاذبه هاي اين شهرستان مي توان به قلعه جوانرود ، بازار جوانرود و مناطق طبيعي بسيار ديدني اين شهرستان اشاره کرد که همین جاذبه های گردشگری آن را به گردشگر پذیر ترین شهر در منطقه غرب کشور تبدیل کرده است .



جاده جنگلی: جاده جنگلی معروف به جاده سلامت به طول بیش از چهار کیلومتر در جوانرود ساخته شده است.

باغستان بیلایی: درمسیر پارک هلانیه ودر فاصله نزدیک به روستای چشمه میران واقع شده ودر فاصله ای حدود ۱٠کیلومتری شهر جوانرود واقع شده است که دارای مناظر طبیعی زیبا و به واسطه نزدیکی به کوه شاهو از چشم انداز های زیبایی برخوردار است.

تفرجگاه زیبای شبانکاره در راسته کوه شاهو ودر حد فاصل میان شهرستان های جوانرود، روانسر و پاوه قرار داشته و از لحاظ آب و هوایی و زیبایی های طبیعی به واسطه طبیعت بکر خود حرف اول را در منطقه اورامانات می زند.از جنگلهای پوشیده از بلوط چشم انداز طبیعت زیبای این منطقه و کوه شاهو تا غار کاوات و باغهای اطراف آن این منطقه را به تفرجگاه رویایی برای مردم منطقه اورامانات و مسافران از سراسر کشور تبدیل کرده است.


منطقه گردشگری جوانرود




اقامتگاه بوم گردی بیله ای جوانرود




منطقه گردشگری شروینه:
منطقه گردشگری شروینه یکی از ۵٠ منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه میباشد که در ۱۷کیلومتری شهر جوانرود واقع شده است. شهرستان جوانرود شامل دو بخش اصلی می باشد که یکی از بخش ها از روستاهای ده سرخ و علی آباد شروع وتا روستای کانی سالار در ۲۵کیلومتری نوار مرزی با کشور عراق ادامه می یابد و بخش دیگری بخش شروینه یاکلاشی می باشد که برای همه مردم اورامانات نامی آشنا و قدیمی است. کردی سورانی گویش مردم مهمان نواز روستا های منطقه شروینه و باغداری، کشاورزی و دامپروری نیز شغل مردم این منطقه است.

غار قوری قلعه:
بزرگترین غارآبی خاورمیانه با پیشینه ۶۵میلیون سال است که در این استان قرار دارد. این غار در۲۵کیلومتری شهر روانسر، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر-پاوه ودر همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است. در اطراف غار باغات مثمر ثمری قد علم کرده اند و سراب ها و چشمه های گوارایی خروشان هستند که تفرجگاه بسیار جالبی برای مسافرین می باشد.

روستای چشمه میران:
روستای چشمه میران شهرستان جوانرود از توابع بخش مرکزی این شهرستان و یکی از مناطق دیدنی شهرستان جوانرود است که دارای مناظر دیدنی است و برای گردشگران با حسی متفاوت همراه است و در فاصله حدود ۵کیلومتری شهرستان جوانرود واقع است که منطقه ای زیبا با مناظر دیدنی را شامل می شود ودر طول سال مورد توجه گردشگران، مهمانان و مردم بومی شهرستان جوانرودو حومه قرار گرفته و از مناطق گردشگری و پرطرفدار شهرستان جوانرود با مناظری دیدنی و بکر است.

پارک زیبای هلانیه و پارک کوهستانی ماپریس:
در شمال شهر جوانرود واقع شده اند، پارک زیبا هلانیه ودر امتداد آن پارک کوهستانی ماپریس با چشم اندازهای کم نظیر ازیک طرف مشرف بر شهرجوانرود واز طرف دیگر نمای زیبای ارتفاعات شاهو ودامنه های آن مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و مسافران می باشد.



آثار باستانی تپه رش
تپه رش یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در جوانرود است که قدمت آن مربوط به پیش از تاریخ ـ تاریخی ـ اسلامی می باشد و در تاریخ ۱۳۸۲/۰۶/۲۳ به شماره ثبت 10132 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده جوانرود شهرستان جوانرود، بخش روانسر، ۱۰۰ متری جنوب روستای رش می باشد.


انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جوانرود، مناطق گردشگری کرمانشاه، بازار جوانرود، قعله جوانرود،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو