به بهانه ی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س)؛

عقد در حرم امام رضا (ع) تفاهم مشترک زوج دهه هفتادی/ تاریخ رند عاشقی به سبک اهل بیت (ع)

منصوره اشکستانی خادم پیاده روی اربعین از خاطرات آشنایی با همسرش تا وصال در قطعه ای از بهشت صحبت های شیرینی را بازگو کرد که کام دلمان مثال قند و نبات شیرین شد.
عقد در حرم امام رضا (ع) تفاهم مشترک زوج دهه هفتادی/ تاریخ رند عاشقی به سبک اهل بیت (ع)
1402/03/30 - 10:17
تاریخ و ساعت خبر:
149818
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان؛ در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی علیه اسلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و زیر و رو کردن سایت ها و شبکه های مجازی در جستجوی محتوایی برای نشر در گروه های دخترانه بودم تا شاید بتوانم گوشه بسیار کوچکی از حلاوت این روز را به نگارش درآورم. شاید صدها سوژه برای تعریف این روز بزرگ به چشم بیاید ولی مهم، دامنه گسترش محتوای ما به هزاران دختر در آستانه ازدواج بود که می بایست دقیق و جذاب باشد. جرقه مصاحبه با منصوره اشکستانی جوان دهه هفتادی از نایین از خاص ترین موضوعاتی بود که به ناگهان در ذهنم آشکار شد و دلیل اصلی خاطره ماندگاری این خواهر بسیجی، تاریخ رُند ازدواجش در 22/2/1402 در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بودکه ما را از اصفهان راهی نایین خونگرم و با اصالت کرد. مصاحبه زیر حاصل گفتگوی ما با زوج دهه هفتادی است.
زنان نیوز: از خودتان بگویید؟
منصوره اشکستانی متولد 1377 و در حال حاضر 25 ساله و فرزند آخر خانواده مذهبی و متدین هستم. کارشناس ارشد روانشناسی و در حال حاضر محصل برای کسب مدرک کارشناسی رشته دیگر می باشم. همسرم متولد 1376 از سادات حسنی و در حال حاضر مشغول به خدمت مقدس سربازی و دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر و شاغل در زمینه IT می باشد ایشان ساکن تهران و اینجانب ساکن نایین می باشم و تاریخ ازدواج مان پس از آشنایی در حرم امام رضا در تاریخ 22/2/1402برگزار شد و به برکت امام رضا (علیه السلام)عقد رسمی ما آنجا برگزار شد.
زنان نیوز: به عنوان دختر دانشجوی بسیجی پارامترها و ملاک های ازدواج شما چه بود و چه شخصی را الگوی خودتان قرار دادید؟
من بیش از همه اعتقادات برایم ملاک بود و معادله ای داشتم که تمام ذهنیت و فکرم به سمت اعتقادات همسرم بود به همین دلیل مهمترین و شاخص ترین ملاکم در اولویت اول، اعتقادات همسرم بود، برای انتخاب همسر همیشه دوست داشتم نماز اول وقت و اعتقاداتش هم سطح اعتقادات خودم باشد. ملاک دیگر ولایت مداری بود چه از لحاظ خانوادگی، شخصی ولایی باشد و همراهی و کارهای رسانه برایم خیلی مهم بود و پارامتر سوم خانواده که مهمترین و تاثیرگذار ترین بنیان خانواده می باشد به ویژه احترام پسر به مادر برایم در اولویت بوده و ملاک بعدی برایم اخلاق و معنویات که تمام شاکله های زندگی به اخلاق وابسته است و برای من هم جز مهمترین ملاک های همسر و زندگی مشترکم بود.

زنان نیوز: نحوه آشنایی شما با همسرتان به چه صورت بود؟
سال گذشته افتخار خادم حرم امام حسین (علیه السلام ) قسمت من گردید و نقطه شروع آشنایی از طریق مادر دوستم رقم خورد و جهت آشنایی بیشتر ما به همدیگر معرفی شدیم و پس از جلسات مرسوم خواستگاری، خانواده ها تصمیم گرفتند که جهت آشنایی بیشتر با همدیگر ارتباط تلفی داشته باشیم و بعد آنکه شناختمان نسبت به همدیگر کامل تر شد اعلام کنیم تا به مشاوره برویم . بعد از 10 جلسه مشاوره و شناخت تفاوت ها و تضاد ها مرکز مشاوره به ما اعلام نمود که مناسب برای ازدواج هستیم و ما پس از تحقیقات و شناختی که طی جلسات متعدد داشتیم به لطف خداوند متعال تصمیم بر ازدواج گرفتیم.
زنان نیوز: شما خطبه عقد را مشهد خواندید؟چگونه شد که قسمت شما عقد امام رضایی بود؟
جوان های دهه هفتادی و هشتادی اگر زندگی را به دور از افراط در مادیات و با برکت ائمه و لطف خداوند بخواهند آغاز کنند باید در سایه ی لطف ائمه زندگی خود را شروع و ادامه دهند و اینجانب طبق تجربه ای که داشته ام، با بارها رفتن در حرم امام رضا(علیه السلام) شیفته و عاشق اینگونه مراسمات ساده و بدور از تجملات شده و حضور در آنجا از لحاظ معنوی روحیه ی من را سرشار از عشق و علاقه به ائمه کرده و همچنین من را راغب به خواندن خطبه عقدم در فضای معنوی حرم علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) کرده همچنین در زمانی که همسرم برای خواستگاری به منزل ما آمدند من دوست داشتم خطبه عقدم در حرم امام رضا (علیه السلام) جاری شود و قشنگ ترین اتفاقی که حاصل شد و برایم تعجب برانگیز بود این بود که پیش از این صحبت ها خانواده همسرم پیشنهاد جاری شدن خطبه را در حرم امام رضا (علیه السلام) دادند.

زنان نیوز: به نظر شما ازدواج آگاهانه و به دور از تجمل تا چه میزان در افزایش ازدواج و کاهش طلاق اهمیت دارد؟
قطعا ازدواجی که به دور از تجملات و از روی عقل و منطق و به دور از احساس باشد می تواند پایداری بیشتری داشته باشد؛ جوانان وقتی آرامش فکری دارند که همراه و همدل با توقعات کمتر بتوانند زندگی را شروع کرده و با این دیدگاه و توکل به خدا بتوانند زندگی موفق داشته باشند، صحبت من به پدر و مادرها این است که تا حد امکان به جوانان سخت گیری نکنند و امر ازدواج را آسان گرفته و زندگی خودشان را به یاد بیاورند که در اوایل زندگی همه ی این چیزی که الان هستند و دارند از اول صاحب و قدرتش را نداشته و به مرور زمان و با تلاش سال ها و توکل به خدا توانسته اند زندگی را به مرحله پیشرفت و ایده آل برسانند نصیحت من به پدر و مادر ها حمایت فرزندانشان و نصایح گرانقدر به آنها برای پیشرفت و قانع بودن آنها در مسیر تکامل و پیشرفت زندگی می تواند مسمر ثمر باشد و همچنین برای تهییه جهزیه چه از سمت خانواده دختر و چه از سمت خانواده پسر نباید چشم و هم چشمی و سخت گیری و تجملات به قدری باشد که جوانان گریز از ازدواج شوند و این امر مقدس را به تاخیر باندازند.
زنان نیوز: چه سخنی با دهه هفتادی ها و هشتادی هایی دارید که به هر نوعی از ازدواج سرباز می زنند و شرایط اقتصادی را بهانه می کنند؟
ازدواج هایی را که در فضای مجازی و در اینستاگرام می دیدم گاهی فضا ایقدر تحریک کننده بود چون مخارج بالا و زرق و برق بالایی در مراسمات فضای مجازی می دیدم و این باعث می شد تصوراتم برای آینده و مراسمات خودم وسوسه برانگیز شود ولی از طرفی وقتی به بعد ایمانی و دینی نگاهمی کردم این تصورات و افکار را در ذهن خود کمرنگ کرده و با مسافرت های پی در پی به مشهد مقدس و قرارگرفتن در فضای معنوی حرم و دیدن زوج هایی که برای شروع زندگی آنجارا برگزیده باعث شد به طور کلی تصمیماتم عوض شود و برای شروع زندگی سخت گیری نکنم صحبت من با تمام جوانان دهه هفتادی و هشتادی این است که تحت تاثیر فضای مجازی و بعضا ازدواج های سخت و پر از تجملات نباشند و با توکل به خدا و سیره اهل بیت زندگی خود را شروع کنند.
سبا دانشمند-نرگس حکیمی
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، ازدواج ساده، ازدواج جوانان، منصوره اشکستانی خادم پیاده روی اربعین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو