استاد حوزه و دانشگاه

عرفه؛ روز بهره مندی عامه از رحمت خدا و تجلی مغفرت الهی

فاطمه مرادی استادحوزه و دانشگاه گفت: عرفه روز رحمت عام الهی و تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.
عرفه؛ روز بهره مندی عامه از رحمت خدا و تجلی مغفرت الهی
1402/04/07 - 08:47
تاریخ و ساعت خبر:
150198
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه مرادی استاد حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان با اشاره به عظمت روز عرفه گفت: روز عرفه از اعیاد عظیم است اگر چه به اسم عید نامیده نشده، روزی است که حق تعالی بندگان خويش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده است.
این استاد دانشگاه گفت: روز عرفه روز رحمت عام الهی و از روزهای پرفضیلتی است که زمینه برای بهره مندی هر چه بهتر از برکات الهی آماده است، انجام برخی اعمال در این زمان مشخص موجب نزدیکی بیشتر به خدای متعال و کسب خیرات دنیوی و اخروی بیشتر است.
عرفه در واقع روز دعا و مسألت از خدای متعال است و خدا درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده است، زیارت امام حسین علیه السلام است، خدای متعال در این روز پیش از هر کسی به زوار امام حسین علیه السلام نگاه می کند.
این استاد حوزه در ادامه گفت: دعا در روز عرفه، زمينه ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرماید: "خدا در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی کند".
مرادی با اشاره به روایت متعدد در فضیلت شب عرفه گفت: شب عرفه یکی از بهترین و پرفضیلت ترین شب هاست که توبه در این شب قبول است، دعا مستجاب است و عبادات در این شب نورانی معادل صدوهفتاد سال است. این شب از شبهایی دانست که هر کس در حق دیگری دعا کند،خدا صد هزار برابر به خودش عنایت می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نهم ذی الحجه، روز عرفه، رحمت عامه الهی ، تجلی مغرفت الهی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو