بانوی دهه هفتادی دارای 3 فرزند و حافظ کل قرآن کریم : مسئولان در وعده های خود صادق باشند/ خانواده ها، فرزند صالح و آرمش زندگی را رزق الهی بدانند

خانم زینب پورشیب متولد اسفند ۷۲ و سومین فرزند از یک خانواده هفت نفره است. وی الان مادر دو فرزند و در انتظار تولد سومین فرزند خود می باشد او علاوه بر وظایف مادری و همسری، توانسته در مدت ۴سال و نیم حافظ کل قران شود. در ادامه گفتگو خواندنی با این مادر نمونه خواهیم داشت
بانوی دهه هفتادی دارای 3 فرزند و حافظ کل قرآن کریم : مسئولان در وعده های خود صادق باشند/ خانواده ها، فرزند صالح و آرمش زندگی را رزق الهی بدانند
1402/04/03 - 09:58
تاریخ و ساعت خبر:
149982
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام - - این روزها که معمولا خانواده‌ها به تک فرزندی یا در نهایت دو فرزندی اکتفا می‌کنند و از داشتن فرزند زیاد هراس دارند، هستند زوج‌هایی که با توکل به خدا و با وجود نداشتن ثروت، صاحب فرزندان زیادی شوند. یکی از این زوج‌ها خانم پورشیب و همسرش آقای اکبرپور هستند. خانم زینب پورشیب متولد اسفند ۷۲ و سومین فرزند از یک خانواده هفت نفره است. وی الان مادر دو فرزند و در انتظار تولد سومین فرزند خود می باشد او علاوه بر وظایف مادری و همسری، توانسته در مدت ۴سال و نیم حافظ کل قران شود. در ادامه گفتگو خواندنی با این مادر نمونه خواهیم داشت
خانم پورشیب از سال ۹۱وارد حوزه علمیه خواهران شده بعد از مدتی بواسطه عمه وخواهر شوهرش با همسرش آشنا شده و ازدواج می کند. اولین فرزند خانم پورشیب در سن ۲۲سالگی به دنیا آمده و او در کنار وظیفه مادری به کار حفظ قرآن نیز پرداخته و توانسته در مدت ۴سال و نیم حافظ کل قرآن شود. پورشیب قرآن را یک دوست واقعی و همراه در زندگی ش می داند که با خواندنش آرامش تمام وجودش را در بر می گیرد و اگر روزی در خانه قرآن نخواند احساس ناراحتی و کمبود می کند به طوری که همسر و فرزندانم هم این را فهمیده اند.
وی ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بحث جمعیت و فرزندآوری ، فرزندان را مایه آرامش و استحکام خانواده می داند که شور و هیجان را به خانه تزریق می کنند. وی می گوید: بعضی خانواده ها به خاطر ترس از مخارج، تک فرزندی را انتخاب می کنند ولی رزق و رزی بچه با خودش است. عدم اعتقاد راسخ به خداوند باعث ترس از فرزندآوری می شود من و همسرم هر دو مشتاق و عاشق فرزند زیاد هستیم و تلاش می کنیم محیط زندگی مان رنگ خدایی داشته و فرزندانمان را حافظ قرآن و حاج قاسم وار تربیت کنیم.
خانم پورشیب در بحث مخارج و هزینه زندگی معتقد است ، خداوند رزق و روزی همه را می رساند اگر در زندگی قناعت کنیم و به داشته های خودمان قانع باشیم، تجملات و چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم‌ می تونیم زندگی خوبی داشته باشیم. گاهی اوقات انسان با یک حقوق کم ، کاملا احساس خوشبختی می کند، اما بعضی خانواده ها هستند با وجود حقوق های نجومی احساس خوشبختی در آنها وجود ندارد و همیشه غبطه زندگی دیگران را می خورند .
این مادر جوان به تصورات برخي افراد که معتقدند برای فرزند دار شدن حتی فرزند اول باید وضع مالی مناسب باشه، اعتقادي ندارد چون فرزند رزق و روزیش با خودش است و تعیین شده است. رزق فقط این نیست که خداوند یک پول زیاد به دست ما بدهد و یا اینکه فلان ماشین و فلان خونه بزرگ داشته باشیم رزق فقط مادیات نیست ما انواع رزق داریم آرامش در زندگی، داشتن فرزندان صالح ،گناه نکردن هم رزق هستند اینکه خداوند خطری از زندگی فرد دفع کند یک نوع رزق است مادیات هم یک نوع رزق است اما نباید کل زندگی بر مدار آن بچرخد.
پورشیب می گوید: هنگامی که اولین فرزندش به دنیا آمده با کمترین حقوق در پارکینگ منزل مادر شوهرش که 16متر بود زندگی کرده، ولی با تولد هر کدام از فرزندانش گره هايی از مشکلات زندگی شان برطرف شده و خداوند را شاکر است.
پورشیب در رابطه با تاثیر حرف و کنایه های اطرافیان اذعان داشت متاسفانه بیشتر افراد وقتی ما را می بینند به مادیات توجه می کنند و همه چیز را در پول می بینند و به ما ایراد می گیرند که با این اوضاع گرانی، نگهداری و مخارج بچه زیاد است بعضی اوقات از حرفها و کنایه های مردم کمی ناراحت می شدم ولی دوباره بی خیال اینگونه حرف ها می شوم چون هدف من و همسرم در زندگی مشخص است و ما باید برای خودمان زندگی کنیم نه دیگران، و اصل در زندگی مشترک رسیدن به اهداف و مقاصد زندگی است.
این مادر جوان در پایان صحبت هایش از مسئولان خواست در وعده های خود صادق باشند و به جوانان نیز توصیه کرد کسانی که شرایط ازدواج دارند با توکل بر خداوند بدون ترس و دغدغه اقتصادی و گرانی اقدام به تشکیل زندگی کنند و مهمتر از همه همسر صالح و با ایمان در زندگی انتخاب کنند تا با کمک هم بتوانند بر مشکلات زندگی غلبه کنند و همچنین در همه حال با قرآن انس داشته باشند چرا که قرآن آرامش و برکت را به زندگی می آورد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده مستحکم، خانواده قرآنی، مادران جوان، خانواده پر جمعیت، فرزندآوری، بانوی حافظ کل قرآن کریم، بانوان قرآنی ایلام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو